stelling:buik creme wel of niet?

Ik heb helemaal nergens mee gesmeerd, en ik heb geen striae.

groetjes
Mandarijn, 38 weken

2 jr terug ben ik in maand tijd ( onverklaarbare wijze) 10 kilo aangekomen en kreeg ik ze op binnenkant van mn binnen en zijkanten buik... deze waren mooi wit op een gegeven moment.....

die aan zijkant van mn buik werden eerst paars en nu donkerrood en wat breder verder hele zwangerschap nergesn last van gehad...

tot dat ik 38 wk was toen sprongen ze naast mn navel er gewoon in buik is flink en meisje blijkt nu ook flink te zijn haha en omdat ze al zolang flink ingedaald is heb ik volgens vk een mooi stevig maar hangend buikje haha.. en nu dus wel striemen

ik smeer al jaren gewoon bodylotion en nu ik zwanger ben van etos buikcreme en ook borstcreme want jawel jullie raden t al die zitten ook vol haha..

mn zus had t ook.. en moeders   helemaal niks voor wat ik me kan herinneren heb al 4 jr geen contact meer dus... ma die heb er 7 gebaard en volgens mn zus helemaal niks... dus tja erfelijk of niet dat weet ik zo niet

liefs miranda
41wk.2dag

Ik neem elke dag een olie bad en smeer mijn buik elke dag 2x in met buik creme.
baad en niet dan......
Ik ben nu 30 weken zwanger en er is nog geen streepje te zien.
Maar even zien hoe we de laatste 10 weken doorkomen.
Ik denk wel dat het gewoon pech is als je de strepen krijgt, heeft is met onderhuids weefsel te maken en ik betwijfel of dat van buitenaf te bestrijden is.
Toch kan ik het niet laten om elke dag te smeren, wie weet helpt het toch....

Groetjes Gea

quote: EvyG reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-09-2007 16:13:13'));

Hoi patricia,

Het is bewezen dat straie erfelijk bepaald is. Er tegen smeren helpt niet, alleen tegen de jeuk helpt het. Dus als je wilt weten of je er last van krijgt dan zou je jem oeder moeten vragen of zei het ook heeft gehad tijdens haar zwnagerschap.

Groetjes Evy

nou volgens mij ben ik geadopteerd dan haha

Allebei mijn oma;s en moeder hebben geen streepje gehad en ik wel dus daar gaat de theorie :p

Tegen sommige buiken valt niet te smeren, ik heb in het begin hevig gesmeerd, en hierdoor verergerde mijn zwangerschapsjeuk (je buik(huid) kan nu veel minder hebben dus smeer voorzichtig en niet zomaar alles!)

Ik had op den duur zo'n dikke buik (al vanag 9 weken zagen mensen dat ik zwanger was) daar valt echt niet tegenop te smeren, het ligt er ook aan hoe grote buik je hebt en vooral HOELANG al begint je buik snel te groeien bv. met 20 weken vroegen mensen mij al wanneer de baby kwam of hoeveel erin zaten? ik zat op den duur aan een buik met omvang van 140 cm en die lag al vroeg heel laag dus die huid daar heeft gewoon teveel stretch gehad en daar kan die niet tegen.

Meestal kan je zien of je aanleg heb in je puberteit als je beetje vrouwelijke vormen begint te krijgen kijk dan naar je benen, borsten e.d. hoe hebben die daar op gereageerd? ik was daar al gevoelig voor bijv.

Bedenk wel dat elk streepje voor dit mooie wonder is en ook al is het dan nog zo kut het is het wel helemaal waard.

Probeer gewoon te smeren baad het niet dan schaad het niet (behalve in mijn geval haha) gebruik hypoallergene producten!

Ik heb van allerlei producten gebruikt, Weleda-olie, vitamine e boter van de Bodyshop, en nog een ander soort creme. ' sochtends en ' s avonds heb ik daar elke dag mijn buik mee ingesmeerd. Ik ben nu 41 weken zwanger en geen streep te zien.

Er wordt gezegd dat je striae niet kan tegenhouden, maar ik vond het ook gewoon lekker om mijn buik goed te verzorgen. Er wordt toch heel wat van je huid verwacht, flink uitrekken!

Groetjes, Line

hoi,

ponyville, ik weet niet of dat opgaat, dat je uit je puberteit al kan zien of je er aanleg voor hebt. Ik heb best veel streepjes op mijn borsten en dijen vanuit mijn puberteit, maar in beide zwangerschappen dus geen streep opgelopen op mijn buik, terwijl ik toch niet echt klein te noemen was.

Volgens mij is het dus gewoon domme pech. Een vriendin van mij noemde ze "baby ribbons" (baby lintjes), dat vond ik wel een goeie...

Groejtes,

Ellen

quote: nummertje3 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-09-2007 17:09:46'));

hoi,

ponyville, ik weet niet of dat opgaat, dat je uit je puberteit al kan zien of je er aanleg voor hebt. Ik heb best veel streepjes op mijn borsten en dijen vanuit mijn puberteit, maar in beide zwangerschappen dus geen streep opgelopen op mijn buik, terwijl ik toch niet echt klein te noemen was.

Volgens mij is het dus gewoon domme pech. Een vriendin van mij noemde ze "baby ribbons" (baby lintjes), dat vond ik wel een goeie...

Groejtes,

Ellen

ooh okay mazzelaar :p meeste van mijn vriendinnen ging het wel voor op vandaar dat ik dat dacht..gelukkig bewijs jij het tegendeel hihi

baby ribbons klinkt wel liever dan striae in elk geval! HAHA

Tja, of het door het dagelijkse smeren komt weet ik niet, maar ik heb nog geen enkel streepje! In de puberteit heb ik er best veel gekregen. vooral op mijn borsten, dus ik was er wel heel bang voor.  
Toch betwijfel ik echt of dat smeren helpt, het zit namelijk in je bindweefsel onder je huid. Doktoren zeggen dat het onzin is in ieder geval. En leeftijd heeft er ook nog mee te maken. Hoe jonger je bent hoe steviger je bindweefsel is, waardoor het makkelijker "scheurt". Als je ouder bent is het al niet meer zo stevig.
Maar ik vond het gewoon fijn om te doen, mijn buik wordt er steeds heel relaxt van. Ik gebruik trouwens Zwitsal.

groetjes, daantje (41+1 wk)

Terug
Bovenaan