Stelling:

A

Anoniem

Guest
Omdat ik nu niet zoveel achter mijn computertje kon zitten....
Ging ik toch maar ietsjes meer achter de tv zitten....En daar kwam het verhaal van dat meisje die was gekidnapt op vakantie omdat de ouders 50 meter verderop in een restautantje zaten te eten...Terwijl hun kinderen lagen te slapen in hun appartement.

En toen kwam er op nederland 2 (Een week later) Daar een discussie over...
En de stelling was:

Ouders die hun kind alleen laten, zijn onverantwoordelijk?

wat vinden jullie daarvan? Ik bedoel je kan toch niet 24/7 dagen per week je kind in de gaten houden?

Ik zeg niet dat ze verstandig waren....Maar ik denk dat dat iedereen kan gebeuren!

Sorry als dit al een keer ter sprake is gekomen...

Groetjes

Hoi,

Ik wil hier best op reageren hoor. Ik vind namelijk dat als je op vakantie bent en de kinderen dus niet bekend zijn in het land en de plaats, dat het niet heel slim is om je kinderen alleen te laten in je hotelkamer (of wat dan ook). Ik zeg ook niet dat het hun eigen schuld is want niemand wil dat zijn of haar kind gekidnept word maar ik vind het wel een beetje stom. Sorry dat ik het zo zeg maar ik zou het echt nooit doen. Ik ga zelfs niet eens bij de buren op de koffie ook al heb ik bereik met de babyfoon, als Tiara ligt te slapen. Of ik neem haar mee of ik ga later. Het zijn ook zulke jonge kinderen die eigenlijk alleen maar kunnen  roepen om hun papa of mama en ja die horen het niet want die zitten te tafelen bij de buren.   Ik vind het echt heel erg voor die mensen maar ik sta wel een beetje in twee strijd met mijn gevoel, net als wat ik net al zei niemand wil zijn kind kwijt raken maar slim vind ik het ook niet zeker niet op vakantie.
Hoop niet dat ik iemand heb beledigt maar zo denk ik erover.

Groetjes Nancy

Ook ik zou mijn kind niet alleen in een hotel laten en zelf ergens gaan zitten. Dat betekent natuurlijk niet dat iemand het recht heeft om je kind te ontvoeren.

Ik hoor ook wel eens dat mensen een baby alleen in huis laten als ze hun andere kind van school halen. ik zou dat denk ik niet snel doen (ik zeg nooit nooit). Er zal maar brand uitbreken als je weg bent. Ik heb de mazzel dat we een hele fijne buurman hebben die dan even oppast met de bayfoon.

Groetjes sandra

ook ik ga niet naar de buren of een winkel om de hoek
als Lorenzo ligt te slapen dan wacht ik wel tot hij wakker
is en ik weet je kunt je kind niet 24 uur per dag in de gaten
houden maar doelbewust weggegaan zonder oppas doe ik niet

maar om de schuld bij ouders te leggen als hun kindje
ontvoerd is vind ik ook niet kunnen de schuldigen zijn
nog altijd de ontvoerders

groetjes
Bianca mv lorenzo

Nou ik ben daar dan mischien toch anders in....
Ik ga wel naar mijn buren als ze ligt te slapen....
Ik laat mijn hond uit als zij lekker in bed ligt...
Mjaa ik heb daar persoonlijk geen moeite mee...
Alleen in een andere omgeving heb ik toch wel mijn twijfels...
Al vind ik sommige dingen wel lastig....Wij gaan naar een appartement (Heel erg knus) in Turkije..We zijn daar 2 jaar geleden ook al geweest....Het zwembad zit in princiepe bij de ingang en de kamers zitten er tegenover....De appartement kamers zijn zeker niet groot....Dus ik zie mij daar niet 3 uur in zittten als Senna even een middag dutje moet doen....Om haar aan het zwembad te laten liggen met al die herrie kan ze ook niet fijn slapen....Dan leg ik haar liever in het appartementkamer...met airco....en dat wij gewoon aan het zwembad blijven liggen...En wij de babyfoon mee....

Dat zag ik voor ogen.....Maar na dat verhaal wat er dus met dat meisje is gebeurd ben ik toch wel van gedachten verandert!!

Ik schaam me daar nu best wel voor....Dat ik gewoon toch iets té makkelijk ben!

Ik vind het heel erg sneu voor die ouders maar ook heel dom, ze hadden namelijk ook een oppas centrale in kunnen schakelen (gratis!!!!).
Ik laat mijn kinderen nooooooit alleen, zelfs niet als ik de oudste uit school moet halen (5 minuutjes lopen)en de kleine slaapt dan haal ik 'm uit bed, zielig ja, maar nog zieliger is als ik bijvoorbeeld een ongeluk krijg onderweg en niemand weet dat je een kleintje thuis hebt liggen.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je kinderen en natuurlijk moeten anderen van je kids afblijven, deze ouders verdienen dit niet en dit is wel een hele harde les, maar het blijft een beetje dom.........

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel eens Linde alleen heb gelaten, ik vond het vervelender om een meisje dat graag lekker wilde slapen mee te moeten nemen naar de psz dan haar thuis te laten en snel op en neer te fietsen. Nou geloof maar dat ik snel kon fietsen hoor....Roos liet ik ook wel eens thuis toen ze een vast slaapritme s'middags had
om even de hond uit te laten.
Ik had er toch wel een goed gevoel bij anders zou ik het nooit hebben gedaan.
Maar nu gaat Roos naar school en dat is een stukje verder en veel drukker dan de psz natuurlijk en zal Linde toch echt even mee moeten.

groetjes Danielle.

Toen ik dit op tv had gezien kwam er eigenlijk alleen maar in me op dat ik het verschrikkellijk voor die mensen vond,heb er helemaal niet bij stil gestaan dat het misschien ook wel een beetje een domme actie van ze was.
Ik laat mijn meisje ook wel is doorslapen als ik even de hond uit laat en ik heb inderdaad ook wel eens bij de buren gezeten terwijl zij thuis sliep(met babyfoon uiteraard).
Moet ook heel eerlijk bekennen dat ik haar op wintersport ook in het appartement heb laten slapen terwijl wij beneden gingen eten alleen zaten we direct onder onze kamer en niet ergens in een ander gebouw!
Maar door dit ben ik wel een beetje wakker geschud en weet ook niet of ik dit tijdens onze zomer vakantie nog zal doen!

Terug
Bovenaan