Stelling:

Hai hai,

Ook ik zou nooit maar dan ook nooit nooit nooit in een vreemde omgeving mijn kind alleen laten!!! Maar ook thuis doe ik dat absoluut NIET! Ik zie daar ook (nog) geen reden voor; alles wat ik zou willen doen buiten de deur kan ik ook doen wanneer Isa wakker is (ik hoef nog geen 2e kind naar school te brengen, maar ook dan zou ik dat idd MET de ander doen!) of wanneer papa bij Isa is.
Mijn vriend is hierin ook zeer stellig. Hij wil zelfs dat Isa tijdens de vakantie bij ons op de kamer slaapt! Daar gaan we het tzt nog wel even over hebben want dat hoeft nou ook weer niet helemaal, maar beter zo dan te makkelijk denk ik dan maar! Hij (en ik ook) vindt gewoon dat je  in een vreemde omgeving gewoon nooit weet wat er kan gebeuren en dan kun je maar beter dicht bij je kind zijn!

Ik vind de ouders van het ontvoerde meisje dan ook wel aan de onverantwoordelijke kant! Ze lieten gewoon niet één maar drie kinderen alleen achter. Ten eerste weet je niet wat die gaan uitspoken wanneer je weg bent en ten tweede kan er dus dit gebeuren!

Grtz. Poppetje71

Ik zou het zelf niet doen, maar ik denk dat je ook wel realistisch moet blijven. Hier in Nederland lopen net zoveel gekken rond. En je laat je kids toch ook alleen buiten spelen. En of het dan bekend terrein is of niet maakt niet uit. Dat kindje lag te slapen dus had geen voordeel gehad als ze op bekend terrein was geweest.
Maar aan de andere kant  laat ik Kian geen moment alleen. Zelfs niet in de auto laten als ik voor de deur van een winkel ofzo sta of bij de benzinepomp.
Liefs Nelleke

Hoi hoi,

Ik laat Twan wel alleen als ik de hond even uit laat (k ben dan nooit langer dan 15 min weg en ik ga even snel op de fiets.) Ik zal niet naar het dorp gaan om een boodschap te doen ofzo, maar even een rondje met de hond.... Wel heb ik dan ALTIJD mijn telefoon en een papiertje in mijn zak, daarop staan mijn adresgegevens, het tel. nr van mijn man en dat Twan alleen in bed ligt. Mocht er iets met mij gebeuren. En op visite bij de buren gaan wij ook, dan neem ik de babyfoon mee, die is zo gevoelig, ik hoor m zelfs ademhalen, dus dat vertrouw ik wel.
Wij gaan naar Frankrijk in een bung. op vakantie, als Twan dan slaapt tussen de middag, nou dan zitten wij lekker voor onze bung. te wachten tot hij wakker wordt. 's Avonds zou ik weg gaan, mits hij mee kan natuurlijk. Nee, ik beperk mij tot het hond uit laten.
En in een ander land... tja, dan maar iets minder vrijheid voor papa en mama, maar ik vergeef het mezelf nooit als ik m kwijt zou zijn, omdat IK graag weg wilde!!!!

Liefs Maaike

Delano laat ik nooit alleen, als kevan van school gehaald moet worden ja helaas pindakaas ik pluk hem uit bed.
Kevan is nu 5 jaar en wil natuurlijk ook steeds liever iets verder weg kunnen dan achter het huis. Ik heb daar best wel moeite mee gehad. ER lopen zoveel gekken rond. Maar ja er komt toch een keer een moment dat je hem steeds iets meer ruimte moet geven.Nou dat heeft hij nu en we hebben duidelijke afspraken gemaakt van waar hij wel en niet mag komen. Altijd zeggen waar je heen gaat, is het vriendje niet thuis eerst naar huis komen om te vertellen wat hij precies gaat doen en natuurlijk een  oogje in het zeil houden.
Alleen komt er nu voor mij nog een angst erbij...m'n ex man (klinkt zo gek nu, maar ja zo is het nu eenmaal). Ik weet gewoon dat hij mij het leven zuur gaat maken en alles gaat doen om de kinderen van mij af zou willen nemen, en daar staat niks of niemand voor in de weg...ik zit nog af te wachten wat er precies gaat gebeuren of zijn in hechtenis verlengd wordt ja of te nee. Dus mijn tasje met spullen staat hier gereed en morgen vroeg weet ik meer....zucht

liefs kim  

Nu zeg ik dat ik Lukas nooit alleen zou laten. Ik kan me wel voorstellen dat als ik even weg moet de babyfoon bij de buren neerzet. Of straks op vakantie dat Lukas lekker ligt te slapen en wij de babyfoon bij ons hebben als we op een terrasje zitten.

Maar zonder babyfoon gebeurt dat niet. Als de babyfoon het niet haalt op vakantie bijv. dan pech gehad. NOu slaapt Lukas toch nooit langer dan 1 1/2 uur (en dat is al lang) dus het is gelukkig geen uren op het balkonnentje zitten.

Van de week waren we bij de buren, en de andere buren waren er ook maar die hadden geen babyfoon bij zich. NOu is hun dochter als 5 maar ik vond dat wel vreemd.

Je schrijft het zelf al, ‘dat het iedereen kan gebeuren’.
Dus doe je er redelijkerwijs alles aan dat jij het niet zal zijn... lijkt mij.

Ik heb mij heel druk gemaakt over dit bericht in het nieuws en blijf het erg onverantwoordelijk gedrag vinden.

Ik hoop werkelijk dat het meisje levend gevonden wordt. Brrrrr, kippenvel hoor.

Ik vind dit onbegrijpelijk. Ik las dat iemand schreef dat je je kinderen 'niet 24 uur per dag in de gaten kan houden'. Ik ben het daar niet mee eens. Nooit zijn bij mij de kinderen uit het oog. Ze slapen beide met de deur open, ik kijk regelmatig bij ze en het komt niet in me op om het huis te verlaten als ze alleen zijn!!!! Niet thuis maar ZEKER niet op vakantie!!! Ze spelen NOOIT alleen, ik hou ze altijd met een haviksoog in de gaten. Sterker nog, ik speel mee! Misschien sla ik een beetje door naar de andere kant maar ik snap dit soort mensen gewoon echt niet. Mijn kinderen zijn mijn meest waardevolle bezit. Ik krijg er al rillingen van bij het idee dat ik 'even wat ga eten om de hoek'! Wat een idioten. Natuurlijk is het vreselijk wat er is gebeurd maar als je het mij vraagt hebben ze erom gevraagd!

Ik zal never nooit de woning verlaten als Kay in zijn bedje ligt te slapen.. Ook niet als hij in de box zit of wat dan ook. Hoe onverantwoord!!!

Ik heb het niet over in de tuin zitten of als  vriendlief ook thuis  is haha..  (duh). Maar je hoort wel eens mensen die dan zeggen:"Ach, hij slaapt toch erg vast, kan ik wel even snel naar de winkel".

Ik kan hier enorm kwaad om worden en begrijp niet dat je zo'n klein kindje aan zijn lot overlaat, al is het maar 10 minuten..

En geloof me,.. in 10 minuten kan enorm veel gebeuren!

Dus mijn kindje helemaal alleen thuis laten is hier GEEN optie!!!!
En die het doet bij Kay die bijt ik z'n kop af hahahahahaha...  

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan