Stellingsrondje

Ik weet het, het is niet origineel, ik heb het afgekeken van de voorjaarsmoeders maar ik vond het wel een leuk idee!

De bedoeling is dat je een reactie geeft op de laatste stelling en daarna een nieuwe verzint. Op de nieuwe geef je ook even je eigen reactie.

Komt ie:

Een speentje 's nachts mag nog best wel even!

Hier zijn we 's nachts nog niet van de speen af. En eigenlijk vind ik dat best tot een jaar of 2 kunnen.
Overdag krijgt hij hem nooit meer, tenzij hij echt een keertje ziek is ofzo.

Een speentje 's nachts mag nog best even!

Wat mij betreft dus wel, want dan slaapt ze tenminste... duhhhh....

Wel of geen toetje als ze de warme hap niet op hebben?

Maudy krijgt absoluut een toetje als ze haar warme hap niet op heeft.
Mijn mening is, dat eten geen beloning of straf moet zijn, zij krijgt dus altijd een toetje!

Mijn stelling:

Nu al beginnen met snoepjes en koekjes verpest je kindje en je leert hem of haar slechte eetgewoontes aan.

Mijn reactie hierop, maudy krijgt op het moment voldoende eten, op vaste tijden, dus ik vind een lekker tussendoortje eigenlijk nog niet nodig. (maar toch krijgt zij een hapje ijs als wij ijs eten................hoe ambivalent kun je zijn!)

O sorry, had blijkbaar niet goed gelezen dat je zelf ook moest reageren op je eigen stelling...
Altijd een toetje na het eten, ook al eet ze slecht/niet. Hier zitten ook voedingsstoffen in die ze nodig heeft. Al heeft mn man soms zoiets van... ze eet geen eten, dus ook geen toetje... maar ze krijgt het altijd!

En dan nu de stelling van Rimke:

Nu al beginnen met snoepjes en koekjes verpest je kindje en je leert hem of haar slechte eetgewoontes aan.

Een speentje vind ik geen probleem bij het slapen. Ik denk dat dit prima is tot 1,5 tot 2 jaar...

een toetje na het niet helemaal op eten van de warme hap... Raaf moet wat zuivel na zijn warme hap, want dit is vervanging voor 1 fles, dus ja... als hij niet alles op eet, krijgt ie toch gewoon zijn yoghurt.

oh ja, de stelling van Rimke:
tussendoortjes kunnen ook gezond zijn... Raaf is wat licht en mag dus zo nu en dan een tussendoortje als dit helpt om iets extra's binnen te krijgen. Maar ik kies er wel voor om hier altijd iets gezonds te geven, dus niets met toegevoegde suikers. Een stukje soepstengel is het meestal, ook goed voor de kauwontwikkeling, aangezien meneertje bij ons met 9 maanden nog geen tand heeft.

jeetje nu vergeet ik nog mijn eigen stelling:

Raaf slaapt veel, overdag doet ie nog dutjes van 2u. Hij heeft daarnaast natuurlijk ook zijn eetschema. Ik maak hem soms wel en soms niet wakker om te gaan eten, om zijn ritme een beetje vast te houden. Maar wat doen jullie:

Je kindje laten slapen of wakker maken om zijn ritme vast te houden

Terug
Bovenaan