Stellingsrondje

Wat een leuk idee.

Ik maak Lois meestal niet wakker om in de ritme te blijven..ze bepaald eigelijk der eigen ritme..Als we iets afwijken van het schema kan dat gewoon. Lois is daar niet gevoelig voor. Ze heeft nu 2 slaapjes van 1.5 a 2 uur. Soms vind ik het wel lastig om alles in 1 dag gepropt te krijgen.

Stelling van rimke wil ik ook even op reageren. Ik vind ook dat er 2 tussendoortjes kunnen en dan wel de gezonde dingen..fruit of liga, rozijntjes enz..Maar dat betekend niet dat ze niks mag proeven..ook lekker ijs als wij ijs eten..of slagroom.chocomelk..maar ik maak er geen gewoonte van dat dat bij der voedingspatroon hoort..de komende jaren alleen snoep en lekkers op feestdagen,verjaardagen.

mijn eigen stelling.
Is het nou goed of slecht om je baby meerdere keren per dag zelf te laten spelen, los in de kamer of in de box.

Ik denk dat het geen kwaad kan..Lois kan zichzelf heel goed vermaken en dit heeft er wel toe geleid dat ze nu stukjes langs de tafel loopt en zich overal naartoe kan begeven. Ook in de box is helemaal zoet met der eigen spel..er komt een heleboel geluid uit en ze is zo een half uur zoet en kan mama ff poetsen haha.
Maar daarnaast vind ik het ook belangrijk dat ik wat tijd met haar doorbreng door samen te spelen..en te stappen..zo leert ze lopen enz...lekker dubbel dus,

gr. bambi
mama van Lois 10-07-08

Naar mijn idee is het juist heel goed om ze zelf te laten spelen! Volgens mij krijgen ze hierdoor ook een beetje fantasie en creativiteit met het spelen en ontdekken ze juist erg veel. Later als ze wat groter zijn heb je denk ik alleen maar profijt als ze lekker zelf kunnen spelen. Zo gaat hier onder het koken de tv nog niet aan... hij speelt gewoon vlakbij de keuken!
En natuurlijk is aandacht ook goed..maar volgens mij komt ie daar niet te kort aan met samen eten aan tafel (2x), wat extra spelen bij het verschonen en tussendoor bv boekje lezen. Maar ja dat is mijn idee :D.

Nu weer een nieuwe en een beetje door op de vorige haha:
De box blijft voorlopig nog in de kamer

Hier wel! Hij vind het nog prima en ik vind het lekker om soms ff de handen vrij te hebben

Goed idee, anoniememama! Ik had deze ook al bij de voorjaarsmoeders zien staan...

Bij ons staat de box er nog wel, maar ik moet bekennen dat Sophie er vrijwel niet meer in zit sinds ze kruipt. Hij heeft bij ons meer de functie van speelgoedopslag gekregen!

Nieuwe stelling:
Geef je 's middags een extra flesje melk als je kindje geen brood wilde?

Sophie at een paar weken geleden slecht brood, soms niks of maar een paar stukjes. Op het KDV gaven ze dan 's middags een extra fles, maar ik vond dat eigenlijk onzin. Ze kan best wel een keer met wat minder eten (ze kan het hebben...) en dan leert ze ook dat ze maar beter wel haar brood kan eten, want dat er 's middags niks meer komt (op een koekje/soepstengel en wat diksap na).

Misschien niet aardig dat ik hierop een antwoord geef omdat  ik nog bv geeft en dat on demand. Ik probeer het nu wel af te bouwen overdag en dat lukt aardig. Celeste wil eigenlig niet meer wat ik special voor haar maak eten maar het liefst van mijn bord mee eten..... Als zij dat mag eet zij meestal voldoende  en zij eet ook haar avondpap met veel plezier tenzij wij tegerlijk iets anders zitten te eten....

Nou mijn stelling:
Wel of niet buiten in het gras/op terras/in de zandbak  laten zitten en kruipen?

Wij doen het nog niet - mijn man heeft een hekel aan vieze handen en zie dat echt niet zitten - ik heb dat een beetje overgenomen maar ik wil wel haar in het gras laten kruipen en in de zandbak laten spelen als het voorstandig is en ik ben daar redelijk onzeker over...

Mor 74

hier een soort gelijk iets, vieze handen, kleren, vind het allemaal verschrikkelijk, maar goed het hoort er bij. dus soms laat ik er gewoon kruipen en doen..wij hebben geen gras, maar familie wel en dan zet ik haar op een kleed. het komt voor dat ze dan op het teras verder kruipt of op het gras, maar goed als we haar elke keer oppakken enzo, dan leert het kind ook niks..alleen wanneer ze een witte broek aan heeft dan vind ik het moeilijker hahah..heb zoveel leuke witte kleren..jammer dat kruipen..ga toch lopen whahah

mijn stelling :
strak schema en ritme met op tijd eten en elke dag zelfde slaapjes, of lekker kijken hoe de dag loopt.

Hier is toch meestal het laatste. niet dat we geen schema hebben, eet tijden zijn redelijk strak..maar dat slapen dat is gewoon net hoe vroeg ze smorgens wakker is..soms heeft ze maar 1 slaapje en anders 2...ook als ze laat wakker is is er geen ruimte voor fruit, dat doen we dan smiddags enzo is het elke dag wel een beetje anders.
ook als we op visite gaan of verjaardag hebben. We hebben een heel makkelijk meisje wat het eigelijk allemaal zelf regelt en daar passen wij ons op aan.

gr. bambi
mama van Lois

Hier ook geen strakke schema's, al vanaf baby heb ik nooit een strak schema aangehouden.
Dat ging eigenlijk helemaal vanzelf.
Toch hebben we bijna elke dag op redelijk dezelfde tijd het eten en slapen.
Maar het is toch net hoe het uitkomt.
En ik denk hierdoor past Celeno zich altijd en overal heel makkelijk aan.
Het is nooit een probleem met weggaan, heel handig.

Mijn stelling: wel of geen tv? en hoelang?

Celeno zit wel af en toe voor de tv, gewoon omdat hij het erg leuk vindt en omdat wij ook weleens iets moeten doen bv koken ofzo.

Terug
Bovenaan