Stellingsrondje

Hier wordt er nu nog geen tv gekeken...hij heeft er nog geen belang bij.
Laatst even een dvdtje van nijntje en bob de bouwer aangezet maar halverwege het filmpje zat alleen zijn moeder nog maar te kijken, hij was gewoon weer aan het spelen of ontdekkingstocht.
Op zich vind ik af en toe tv helemaal niet erg, als het maar bij af en toe blijft. Waar ik iig geen zin in heb is een vast tijdstip waarop hij straks perse wil kijken, als er een keer bezoek is blijft hij gewoon uit!
Dus tv af en toe niks mis mee, maar een dag zonder tv moet geen probleem worden hier!

Thuismoederen is een volwaardige baan

Inmiddels ben ik alweer een jaar gestopt met werken en het bevalt me goed. Gelukkig had ik de keuze om te stoppen en heb ik die genomen.
Ik heb erg veel respect voor moeders die het graag zouden willen maar waar het financieel niet wordt toegelaten!
Maar soms heb ik een beetje het idee dat veel mensen op je neer kijken. Dan krijg je reacties als...ik zou niet zoveel thuis kunnen zitten. Nou ik ben ook eentje die graag lekker weg is maar dat kan ook mét kind. En tja soms met slecht weer is het wel eens een nadeel, maar aan werken zit toch ook nadelen?

Oops nog niet gereageerd op 2e deel stelling over hoe lang tv kijken.
Tja hier is het nog niet aan de orde maar om te beginnen lijkt me een half uur al heel wat.

Thuismoederen vind ik absoluut een volwaardige baan, je zorgt niet alleen voor je kids,   maar ook voor het hele huishouden, en dat vergt met kinderen enorm veel tijd. Het moet wel schoon en leefbaar blijven.
Ik ben erg jaloers, zou graag thuisblijven en fulltime voor maudy willen zorgen, maar helaas............bij ons laten de financien het niet toe.........ik wil te veel en dat kan niet alleen van Fons zijn salaris............

Nieuwe stelling:
Het grootste gedeelte van de zorg voor de kinderen komt op vrouwen neer............

Ik merk bij ons dat het ip goed verdeelt is, ik werk gemiddeld 3 dagen per week en Fons 3-4. Als ik werk is Fons thuis en andersom. Grofweg gezien is het dus leuk verdeelt, maar ik merk toch dat ik het meeste doe. Ik zorg voor verse groentenpotjes, schone kleren, schoon bedje, de planning in zorg.........ik heb zeg maar de regie, en fons doet daarin wat ik zeg (voor de zorg van maudy dus, verder heb ik weinig te zeggen.................whahaha, niet waar!)

Tja ik denk dat ongemerkt bij de meeste mama's wel de zorg op hun neerkomen. Hier doet Leon ook heel veel, badje,bedje,eten,spelen,fietsen enzenz maar inderdaad de regeldingentjes komt vaak op mama neer, misschien ook wel omdat mama het loslaten of helemaal overgeven best wel moeilijk vind!!

Nieuwe stelling:
Zou jij je kindje na een oppas brengen en samen met je man een dagje weg gaan??

Aankomende vrijdag gaan wij naar een speciale openingsavond in de dierentuin, hebben we een vrijkaartje voor, nu ga Patrick na oma en blijf daar ook slapen. Ik vind het heel wat, en zie er ook tegenop. De andere kant is het wel even lekker voor je eigen om de zorg uit handen te geven.

Ps misschien niet echt een stellingsvraag, maar kon even niks verzinnen.

Liefs

Wij zijn van mening dat Sofie (bijna) overal mee naar toe kan. Maar als we naar de schouwburg gaan gaat het niet. Ik denk dus ook niet dat het erg is dat je als man-vrouw eens iets samen doet. Misschien wel heel erg gezond zelfs. Al hoewel ik het wel lastig vind om Sofie bij een ander achter te laten, wanneer ik iets voor mezelf doe.

Stelling: Wel of geen koemelk, (zo rond een jaar)

Met vrienden van ons hebben we hele discussie gehad om na de opvolgmelk of borstvoeding wel of geen melk te geven. Zij geven hun dochtertje soja melk. Wij geven sofie gewoon melk en melkproducten.

Wat mij betreft wel koemelk na een jaar. Wij hebben het allemaal ook vroeger gekregen en dat ging ook goed?
Mocht gewone melk niet goed gaan dan zou ik eerder voor groeimelk kiezen.
Maar omdat ons ukkie een lichtgewichtje is gaan wij nog tot 14 maanden door met opvolgmelk nr 3, op advies van consultatiebureau.

Een nachtje hotel met een dreumes is prima te doen

Af en toe heb ik wel weer eens zin in om een nachtje weg te gaan. Omdat het met bijkomende kosten zo duur is is het niet heel serieus geworden.
Toen we nog samen waren (voor ukkie) zijn we wel eens naar een stad geweest met een kerstmarkt.
Ik ben heel benieuwd of anderen het te doen vonden!

Een nachtje hotel is prima te doen. Wij hebben het net achter de rug. We hadden wel het voordeel dat we waren opgewaardeerd naar een suite, en dat het slaapgedeelte met een gordijn was afgezonderd van de rest van de kamer. Het was wel heel warm in het hotel, maar voor de rest prima verlopen.
Luiertje verschonen doe je gewoon op het bed, even douchen of in bed met de kleine op de arm, ook prima te doen. En als je kant-en-klare pakjes melkvoeding meeneemt dan ben je compleet. Die hoeven namelijk niet verwarmd worden.
Bij het ontbijt hebben we een extra boterham gesmeert en deze bewaard voor de lunch voor Raaf... Dus ik ben helemaal voor!

ik heb even geen nieuwe stelling...

Met een hotel heb ik geen ervaring...

Hebben jullie voor je kindje een babyboek gemaakt?

Ik heb voor Celeno wel een babyboek en tot nu toe staan er al een aantal verhaaltjes en fotos in.
Ook heb ik de navelstreng erin en wat spullen van uit de eerste weken ziekenhuis.
Heb er alleen vaak geen tijd voor, want je moet er even voor gaan zitten.
Maar ik vind het wel erg leuk!

Terug
Bovenaan