Sterfdag

Hallo allemaal,

Ik vraag me af hoe jullie van plan zijn om de sterfdag te herdenken.
17 Oktober is het een jaar geleden dat Joshua* is overleden, en nu ben ik al bezig om wat te verzinnen voor die dag.
Ik wil iets speciaals doen met onze andere dochter Elise.
En dat het een traditie wordt om het jaarlijks te gaan doen.

Groetjes Linda

Beste Linda,

Op 4 september 2006 is ons zoontje Sven* na een zwangerschap van 19 weken geboren. Inmiddels ben ik 26 weken zwanger van ons tweede kindje, ik ben 21 oktober uitgerekend. Ook ik wil 4 september niet stilletjes voorbij laten gaan en ben daar ook erg mee bezig. Ik wil zijn geboortedag herdenken en niet zijn sterfdag. Ook voor dit kindje wil ik niet dat dit elk jaar een beladen dag word.  ook al  blijft haar grote broer die er niet meer is. Ik weet zelf ook nog niet hoe ik dit wil doen.
Een (lange) strand/boswandeling en afsluitend ergens eten (pannenkoekenhuis).
Ben er ook nog niet uit.

Hoop dat je er een mooie dag van kunt maken.

Groetjes,
Ivanka

Hoi Ivanka,

Ja ik ben er ook nog niet overuit...maar ik weet zeker dat we wel iets moois verzinnen.
Wij willen stil  staan bij  Joshua's* sterfdag....dat komt dat Joshua een tweelingzusje heeft ...Elise.
Ze zijn op de zelfde dag geboren...dus ik vind dat die datum een feestelijke dag moet zijn voor Elise.
En we weten ook zeker dat de 17e zijn sterfdag is.

Groetjes Linda

Hoi Linda,

Ook ik heb daar al wel eens bij stilgestaan (7 december is ons zoontje Danny geboren/overleden bij 23 weken zwangerschap). Ik weet ook nog niet echt wat we willen gaan doen, we nemen denk ik wel in ieder geval vrij van werk. En gaan dan wat  leuks doen samen (we hebben verder nog geen kinderen). Ik dacht saampjes uit eten....Wat ik net boven las een strandwandeling is ook wel erg fijn (maar in december is dat misschien wat minder). Misschien dat we een weekendje weg gaan in Nederland, en dan een hotel in de bossen. Lekker boswandelingen maken. Alleen zit ik met het probleem dat op dezelfde dag mn vader jarig is....Hij zei toen al: Dit wordt een dag die nooit meer hetzelfde zal zijn....Zijn verjaardag zal niet meer zijn als vroeger. Maar goed, ik denk er ook nog even over na. Ik ben erg benieuwd wat jij gaat doen. Laat je het nog even weten?

Groetjes, Kitty

Ja inderdaad...nu ik er over nadenk, vind ik het zeker wel wat om een strandwandeling te maken.
Ik heb sowieso iets met de zee/strand.
Maar ja dan ben je wel weer weer afhankelijk, zeker in December.
Misschien komen we in de tussentijd wel iets anders tegen.

Groetjes Linda

Ps misschien was het andere berichtje een beetje onduidelijk.
        maar Joshua is dus op 17 Oktober overleden, en ze zijn beide op 28 December
        geboren!

Hoi Linda,

Ja, dat had ik al begrepen ja. Lijkt me erg moeilijk om met een levend  EN een overleden kindje in je buik rond te lopen. Erg dubbel....
Bij mij was het net ff anders....Ik vond het vreselijk om te weten dat mn kindje na  de ziekenhuisopname dood ter wereld zou komen, terwijl hij op het moment van er naar toe gaan, nog erg levendig in mn buik  was. (we hebben een zwangerschapsafbreking gedaan, ernstige hartafwijking). Ik heb er nu wel vrede mee hoor, maar dat is wel anders geweest.  

Nou ja, het is allemaal vreselijk.

Maar ik begrijp dat je de overlijdensdag van je zoontje wil blijven herdenken. Dat is ook goed denk ik voor je dochter.

Groetjes, Kitty

Hoi Kitty,

Het is zeker moeilijk dat je vader jarig is op de sterfdag van Danny.
Je vader zal er zeker wel tegen opzien....vooral het eerste jaar omdat je nog niet zeker bent hoe je die dag gaat invullen en hoe jullie het ervaren.
Ik zelf ben op 20 Oktober jarig, dus 3 dagen na het overlijden van Joshua*...het zal voor mij ook nooit hetzelfde meer zijn...ik twijfel ook of ik het wel ga vieren (zo voor het eerste jaar).

Heb jij ergens ook je verhaal staan?

Groetjes Linda

Wij maken ook altijd iets speciaals van de engelendag van Tymo*.
We kopen een mooie helium ballon, en daar knoop ik altijd een kaartje aan met erop wat ik op dat moment kwijt wil, de jongens tekenen er iets leuks op. Die mogen de jongens hier dan oplaten als we bij de gracht staan bij het bos hier. Daarna gaan we met de jongens iets leuks doen, bv naar speeltuin of iets ligt aan het weer, en daarna lekker friet of pannekoeken eten.

Gr Brigitte, mama van Lars (16-03-01) Tymo* (13-02-03) Ivar (17-03-04)

Terug
Bovenaan