Sterke kinderwens

<p style="text-align: left;">Hoi allemaal,</p><p>Herken je dat gevoel dat je eerst aan een lijst met voorwaarden moet voldoen wil je met een goed gevoel aan kinderen kunnen beginnen? Mijn lijstje is compleet (getrouwd, huis, vaste baan, goede gezondheid, auto etc etc)</p><p>Manlief en ik hebben besloten eind juli te stoppen met de pil. Het ene moment ben ik in paniek "wat als ik meteen zwanger ben, hebben we nog wel tijd voor elkaar als er een baby is" het andere moment vind ik juli veeeeelll te ver weg en wil ik NU stoppen met de pil en ben ik bang dat het heel lang zal duren voor ik zwanger ben..</p><p>Ik ben ook super veel bezig met alles wat met baby's en zwanger zijn te maken heeft. Het is bijna een obsessie.. ?</p><p>Zijn er meiden die dit herkennen? </p>
 
Ja zeker! Ik heb twee jaar met dat gevoel rond gelopen. Het duurde zooo lang! En deze maand gaan we er eindelijk voor! Alleen nu is het wel heel erg spannen allemaal!  Nu komt ook de tijd van terrasjes, feestjes en festivals en ik vind het wel jammer om dan niet een wijntje te kunnen drinken.. Ik weet niet zeker of je echt voor 100% de knoop kunt doorhakken, het is zo'n levens veranderende beslissing!  
Je kunt alvast stoppen met de pil en condooms gebruiken. Dan hoef je niet te ontpillen als je er wel voor wilt gaan. 
 
 
Hoi Basilicum,
Heel herkenbaar! Ik zit in hetzelfde schuitje, alleen willen wij eind dit jaar stoppen met anticonceptie. Nog langer wachten dus. Ik zie inderdaad via instagram, facebook en om mij heen alleen nog maar kinderen, zwangerschappen en baby's voorbij komen. Ook vragen familie en vrienden steeds wanneer wij 'aan kinderen beginnen'. Het liefst antwoord ik dan 'liever gisteren dan morgen', maar mijn vriend wil nog een paar maandjes wachten. Misschien kunnen we elkaar tips geven, als we merken dat iets werkt? Ik bekijk op het moment regelmatig series op netflix waarin je het echte moederschap te zien krijgt en niet alleen maar die roze wolk. Dit helpt een klein beetje.
 
Helemaal herkenbaar! Maar wel goed dat je ook over alle praktische zaken nadenkt. Het is fijn als je alles op je eigen lijstje voor elkaar hebt.
Mijn man en ik kregen onze dochter 9 jaar geleden op hele jonge leeftijd, en pas nu zijn we voor ons gevoel klaar voor een tweede (allerlei dingen tussendoor, en ook de vraag nu nog wel handig etc.. maar yes we gaan ervoor!)
Wat @Visje2 aangeeft is denk ik wel wat voor te zeggen! Vast met pil stoppen. Ontpillen kan echt een b*tch zijn (heb ik gemerkt). Kan natuurlijk ook dat je er helemaal geen last van hebt. Maar het zou al een klein stapje zijn :)
 
Heel herkenbaar. Ik had een spiraaltje en heb 2 afspraken voor het verwijderen hiervan afgezegd bij de dokter. Het heeft zeker een jaar geduurd voordat we de knoop door hakte om er echt voor te gaan. Nu inmiddels bijna 2 jaar verder en nog steeds niet zwanger. Als ik ergens achter ben gekomen is dat niets te plannen valt.. maar het is natuurlijk wel belangrijk dat je er helemaal klaar voor bent!
 
 
Herkenbaar. Ik liep ook al een jaar met dat gevoel rond en mijn vriend wilde nog wachten. Wij hebben afgesproken vanaf 1 januari 2018 te gaan proberen. Een maand later bleek ik al zwanger en dat voelde toch best snel. Maar alleen maar heeeeel blij, mijn vriend moest wel ff schakelen maar is nu ook alleen maar blij. Nooit verwacht dat het ook snel kon gaan zeg maar haha.
 
Ook hier hetzelfde.
Vorig jaar zomer al rondgelopen met het idee, maar toch in mn achterhoofd: wat als het direct raak is ? Wil ik dat wel ? Niet toch nog een grote reis maken?
Nu sinds januari gestopt met de pil. Met het idee om te ontpillen en op de kalender te letten.. voor het zingen de kerk uit etc je kent het wel. Maar omdat ik geen pil meer slik en de kans erin zit dat je toch elke maand zwanger kan zijn ipv ongesteld, gaan we er nu vol voor sinds 2 maanden!! Iets in je lijf geeft dan toch aan: lets do this! Nu afwachten of het ons (hopelijk op korte termijn) gegund is :D
 
Terug
Bovenaan