Sterke kinderwens

Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben met dit gevoel!
En ja inderdaad... in je omgeving is de ene na de andere vriendin zwanger. Schoonfamilie houdt me in de gate... "oh ze drinkt nog wijn dan is ze niet zwanger". Al die dingen maken het gevoel nog sterker.
Wat mij helpt is nu heel bewust genieten van het 'nu'. Op een vrije dag iets doen wat IK leuk vind of juist een dagje netflixen. Juist omdat dat straks een stuk minder makkelijk gaat.
Ik ben vorig jaar gestopt met de pil en over gegaan op een spiraal. Toen moest ik ook ontpillen en de klachten vielen toen redelijk mee. Spiraal beviel niet dus ben weer terug gegaan naar de pil. Ik twijfel wel of ik eerder zal stoppen..
aahh wat kunnen we onszelf gek maken!
 
 
Heel erg herkenbaar. In dezelfde situatie gezeten, ik wilde al langer er voor gaan maar vriendlief niet. Toen het zo ver was, en ik snel zwanger was, dacht ik nooo zo snel? En nu? En nu ben ik dus zwanger en laat ik het op mij afkomen. Die kleine is zó gewenst, en mijn leven blijft net zo mooi. Misschien nog mooier. 
 
Ik zou al wel stoppen met de pil. Ga je je cyclus herkennen, plus mocht er iets aan de hand zijn met je cyclus dan kun je daar bijtijds bij zijn. Het is ook goed om die hormonen uit je lijf te hebben. Ik was zelf al ruim 1 jaar gestopt met de pil. 
 
Alle dames die zwanger zijn: gefeliciteerd! Hoop dat jullie je goed voelen!
Hadden jullie veel last van het ontpillen?
Stiekem hoop ik dat het heel snel zal gaan als ik gestopt ben met de pil. Je hoort zulke wisselende verhalen, bij de een meteen raak en bij de ander duurt het helaas een tijd.
Ik probeer wel al gezond te eten enzo :) 
 
Met manlief gesproken over jullie tips. 
Gisteren heb ik de laatste pil ingenomen van mijn strip, die is nu op. De laatste drie strips blijven lekker in het doosje zitten :)
Vanaf vandaag beginnen met het slikken van vitaminen en het bijhouden van mijn cyclus. Vanaf juni gaan we het dan proberen. Spannend!! 
 
enorm herkenbaar. 
Ik wil al, vriend wil nog even wachten. 
Lees me enorm in over alles wat met zwangerschap te maken heeft.
Tegelijkertijd een enorme angst dat ik onvruchtbaar ben ofzo. (Ik heb een mirena en best regelmatig stekende pijn in mijn buik, waar geen oorzaak voor gevonden is, dus daardoor ben ik bang dat ik misschien wel onvruchtbaar ben haha)
Die gedachte maakt me nu soms al helemaal gek. Zou het liefst mirena al willen laten verwijderen, maar condooms vinden zowel vriend als ik drama...En daarbij voelt het misschien als ' pushen'  als ik aangeef de mirena te willen laten verwijderen...
Zucht... we blijven gewoon wachten...
 
Ik herken je behoefte aan info. Ik heb alles al gelezen wat er te lezen valt, maak lijstje van mogelijke kinderwagens.. haha te erg.
Mijn ervaring is dat je niet moet pushen. Dan voelt je vriend zich misschien onder druk gezet en gaat hij met de hakken in het zand. Plus dat je dan alleen maar frustraties en ruzie krijgt..
Misschien wel goed om voor je vragen rondom (on)vruchtbaarheid naar je huisarts te gaan? Ik heb een koperspiraal gehad waar ik erg veel pijn van had, alsof mijn lichaam aangaf dat er iets niet goed zat. Ik was bang dat het schade zou aanrichten als ik er mee zou blijven rondlopen. Die heb ik eruit laten halen en pijn was meteen weg! Luister naar je lichaam! 
 
Ik snap heel goed hoe je je voelt. Hier in februari besloten te stoppen met de pil en kijken hoe het loopt. Ik moest nog 2 weken de pil slikken en dat leek wel een eeuwigheid te duren. Hoe het ontpillen gaat weet ik nog niet zo goed, de eerste 3 weken merkte ik het wel heel erg en werd na 27 dagen ongesteld. Op dit moment ben ik 1 dag overtijd en vraag ik mij af of dit nog bij het ontpillen hoort of toch heel snel zwanger ben geworden. 
Ik zou je ook adviseren alvast te stoppen met de pil want als je eenmaal zo ver bent wil ke niet nog langer wachten en je weet nooit hoe lang het kan duren. 
In ieder geval hele spannende tijden allemaal!! 
 
Terug
Bovenaan