Sterke kinderwens

Jeetje, wat spannend allemaal!
Hier hetzelfde verhaal. Ik ben me heel erg aan het inlezen en het thuis eindelijk bespreekbaar gemaakt. Ik ben elke dag van alles aan het opzoeken. Voor mij voelt dit als een mentale voorbereiding.
Ik denk het bij vrouwen heel snel kan gaan: ik ben er NU klaar voor! 
Mannen moeten er vaak wat meer naar toe leven. Ik weet niet of je er ooit echt klaar voor bent?
Ik heb al 13 jaar een Mirena spiraal en ben benieuwd hoe mijn lichaam erop reageert als deze eruit gaat. Het kan inderdaad heel snel gaan, maar maanden wachten is ook geen uitzondering.
Leuk om te lezen dat hier meer meiden mee bezig zijn! In mijn omgeving praat ik er niet echt over, des te leuker om het nieuws te vertellen als het echt zo is!
Heel erg veel succes allemaal en hopend op goed nieuws!
 
Wist je van tevoren maar hoe lang je erover doet om zwanger te worden he! Realiseer je dat ontpillen niet bij iedereen moet (ik was bijna meteen na het stoppen met de pil zwanger), maar dat het ook kan dat je een jaar aan het proberen bent! Ik heb gemerkt dat, hoewel het ineens heel snel ging, het super welkom is en reizen kan ook prima zwanger/met baby! Ga er gewoon voor!
 
Ik sluit mij ook graag bij jullie aan. Het is allemaal zo herkenbaar. In april gestopt met de pil om van de hormonen af te gaan en nieteens voor de kinderwens. Toen goede gesprekken gehad en dachten wij, waarom proberen we het niet? Totaan de eerste menstruatie weinig last gehad van ontpillen. Ga nu richting de tweede eisprong en heb nu vooral veel last van vermoeidheid en hoofdpijn.
Wij willen er nu voor ook voor gaan. Zo spannend allemaal. Aankomende weken nog sushi op de planning staan. Wel of niet doen? Als eerste keer wel lukt, krijg ik spijt dat ik sushi heb gehad.... Dilemma's haha
 
 
Oh dat wachten is verschrikkelijk..! Ik wacht nu op mijn eerste natuurlijke menstruatie, daarna gaan we er voor!  Als ik netjes een cyclus zou hebben van 28 dagen dan zou het ergens in de eerste week van juni moeten gebeuren. Voor mijn gevoel duurt dat nog eindeloos lang! En dan probeer ik niet te denken aan dat je niet meteen een regelmatige cyclus hebt etc etc. Ik vind het wel heel leuk dat manlief er nu ook steeds meer mee bezig is en er net zo naar uitkijkt als ik.Bij mezelf merk ik dat ik het heel leuk vind om er echt voor te gaan, maar het maakt me ook bang. 'Kan ik wel een goede moeder zijn, is het niet te vroeg, ik weet helemaal niks van baby's, straks heb ik nooit meer tijd voor mezelf, kan ik niet meer op vakantie etc'. Gelukkig weet manlief me altijd gerust te stellen, maar toch...
 
Oh dat wachten is verschrikkelijk..! Ik wacht nu op mijn eerste natuurlijke menstruatie, daarna gaan we er voor!  Als ik netjes een cyclus zou hebben van 28 dagen dan zou het ergens in de eerste week van juni moeten gebeuren. Voor mijn gevoel duurt dat nog eindeloos lang! En dan probeer ik niet te denken aan dat je niet meteen een regelmatige cyclus hebt etc etc. Ik vind het wel heel leuk dat manlief er nu ook steeds meer mee bezig is en er net zo naar uitkijkt als ik.Bij mezelf merk ik dat ik het heel leuk vind om er echt voor te gaan, maar het maakt me ook bang. 'Kan ik wel een goede moeder zijn, is het niet te vroeg, ik weet helemaal niks van baby's, straks heb ik nooit meer tijd voor mezelf, kan ik niet meer op vakantie etc'. Gelukkig weet manlief me altijd gerust te stellen, maar toch...
 
Het is heel herkenbaar.
Mijn partner en ik hadden het weleens besproken, nooit echt de knoop doorgehakt.
Vorige maand zijn we samen in gesprek gegaan, is er namelijk een 'goed' moment in het leven wanneer je kan zeggen: ik heb alle tijd van de wereld en heb alles gedaan wat ik wilde doen?
Er zijn altijd redenen om te zeggen dat je beter nog even kunt wachten want dit of dat wil ik nog maar onze conclusie was dat dat allemaal 'excuses' zijn om het uit te stellen. Het komt uiteindelijk altijd wel goed, een jaar langer wachten veranderd in ons opzicht niks.
Dezelfde dag heb ik mijn pilstrip opgeborgen we zitten nu in ronde 2.
 
Ik ben trouwens 16 jaar aan de pil geweest en was na 26 dagen netjes ongesteld!
Tot nu toe geen 'ontpil-horrorachtige' klachten gehad zoals je veel leest op het internet.
 
Terug
Bovenaan