Stijgende bovendruk bloeddruk 3e trimester

Babetje fijn om te horen dat het bij jou aansloeg! Vanaf welke week slikte jij dit? En wanneer ben je bevallen? Ik moet nu sowieso in het ziekenhuis bevallen, maar dat wilde ik hiervoor ook al dus dat maakt niet uit haha. Ik moet vanmiddag weer op controle dus ik hoop dat ie al gedaald is (ben vrijdagavond begonnen en werking is binnen enkele uren al meetbaar). 

Ergens rond week 28 volgens mij... Ik ben met 35+4 bevallen, maar dat had meer te maken met de afwijkende vorm van mijn baarmoeder dan de hoge bloeddrukklachten. Bij mij duurde het wel een dag of twee voor de medicatie wat deed.
Gelukkig is het nu wat koeler buiten en kan je eerder met verlof. Hoe lang moet je nog? 

Oh maar je hebt dus sowieso nog 7 weken volgehouden met die medicatie.. Dat klinkt positief haha. Ik heb zo erg in mijn hoofd van als de bloeddruk sowieso maar goed blijft tot 37 weken en er geen nare dingen tussendoor gebeuren. Met 37 weken mogen ze in principe komen. Gisteren was die al wat gedaald: 135/85. Dus al duidelijk beter. Moet morgenmiddag weer komen, ze hopen dan dat de medicatie helemaal is ingewerkt.
Ik ben voor deze week 50% ziek gemeld, ik werk 32 uur dus deze week werk ik nog maar 16 waarvan grotendeels alleen maar rustig alles afronden en overdragen (en dus weinig fysiek werk nog). Ga nog 4 ochtenden even naar het werk om alles af te ronden. Dan maandag start mijn verlof, met 34 weken. Dus nu gaat het ineens snel ?

Terug
Bovenaan