Stoel in babykamer?

Ik had ook een stoel op de kinderkamer, maar ons zoontje sliep de eerste 15,5 maanden bij ons op de kamer en voeden deed ik gewoon in bed. Die stoel stond daar een beetje stof te vangen. Nu hij zijn eigen kamer heeft, staat diezelfde stoel op onze slaapkamer op de plek waar zijn ledikant stond (mooie dumpplek voor de wasmand, haha, volgens mij zit niemand ooit op die stoel) en heeft hij een kleine bank op zijn kamer. 's Nachts voeden hoeft tegenwoordig niet meer (maar deed ik in het begin dus wel op die bank), maar we zitten er wel elke avond op om een boekje te lezen voor het slapengaan, en nu hij nog klein is past hij dus prima tussen ons in op dat bankje.

Ja, een IKEA schommelstoel. Dochter 1 gebruikt hem nu om zelf boekjes in te lezen. Een zelfde stoel bijgekocht toen we een tweede kind kregen voor in haar kamer. Klein lampje er naast. Dekentje erbij (voor als het koud is s nachts) en wat lekkere kussens ter ondersteuning

Een stoel met zijleuningen is onmisbaar. Ik heb nu heel onhandig een stoel zonder zijleuningen. Geen aanrader. Ik voed soms in bed maar dat vind ik een geknoei van jewelste. Zo vaak gutsen melkkotsjes in de dekens of op het bed zelf. M’n dochter neemt veel lucht mee, moet daardoor tijdens een voeding veel boeren. Dus je moet snel handelen. Dat gaat ook stukken lastiger in bed. Ik doe zelf een badjas aan als ik in de de stoel ga zitten. Maar ik heb ook geen winter-kindje en nog geen winter met kindje nog meegemaakt. Misschien dat ik het dan ook wel te koud vind?

Schommelstoel, kon de eerste maanden na de bevalling niet goed lopen. Dus schommelstoel was voor mij echt noodzaak.

Bij de eerste had ik een schommelstoel. Nu gebruik in een ouderwetse (vrij hoge) luie stoel die ik van mijn oma geërfd heb. Die zit ook fijn, heeft hoge leuningen, waardoor je arm goede ondersteuning heeft en goed zittende kussens! Wat voor stoel je ook kiest; zolang hij praktisch is e vooral lekker zit, is het fijn!

Ikea schommelstoel met leuningen idd. 1,5 jaar in gevoed en zit er nu nog elke avond in om boekjes voor te lezen. Lekker lichtgewicht, dus ik schuif hem zo even aan de kant (staat voor het raam). Met voeden heerlijk relaxed in gelegen. VOedingskussen over de leuningen, voetjes omhoog en zo behoorlijk wat groeispurtjes overleefd.

Wij hebben deze stoel bij Jysk besteld! Nog niet in gebruik, want de baby is er nog niet, maar hij past in ieder geval perfect in onze babykamer?
‘Fauteuil HUNDESTED off-white’ heet ie! Nu in de aanbieding.

Terug
Bovenaan