stoppen borstvoeding

@bloempje: superbedankt voor je lieve woorden!!Had ik wel ff nodig;-) Ik heb vandaag 3 keer gekolfd en heb mn borsten leeggemaakt..dat moest ook echt wel want had enorme schijven in mn borsten en mega veel melk!!
Daarom vraag ik me af of het dan echt wel terugloopt op den duur??Als je je borsten leegkolfd dan zorg je er toch weer voor dat je weer produceert?

@stinkmuis(grappige naam;-)) zoals je dus leest hierboven ;-)..het valt niet mee hoor..alhoewel tis de eerste dag haha..ik heb bloempjes advies opgevolgd..maar moet wel zeggen dat mn borsten echt vol zitten!! As woensdag moet ik toch naar het CB .. ik zal daar dan ook om advies vragen!

Thanks allemaal..en bloempje..nogmaals bedankt voor je lieve tekst! X
 
Hoi Inge,

Op de site van kruidvat staat een heel goed afbouwschema voor borstvoeding. Mijn vriendin heeft dat gedaan (had ook veel melk) en was met een week gestopt met de bv zonder problemen!

Succes!
 
Hey Inge,

Ja in het begin denk je dat je de bv nog stimuleert maar kolven stimuleert veel minder dan het drinken van je kindje... dus dat helpt al. Daarnaast... als je er langere periodes tussen laat (ipv 3 uur 4 of 5 uur) gaan je borsten al heel snel veel minder melk maken. Op een gegeven moment kun je gewoon een voeding overslaan.

Meid, fijn dat je wat steun aan mijn woorden hebt gehad. ik vond het destijds ook zo moeilijk om te stoppen. iedereen had wel een mening en mijn mening is gewoon dat bv zo over het paard wordt getild... soms lijkt het net alsof je je kind tekort doet als je flesvoeding gaat geven. Maar dat is echt niet waar. Mijn kindje is niet vaak ziek en heeft toch vanaf 5 weken al flesvoeding gehad.
Het moet voor moeder en kind goed zijn... als het voor één van beide niet meer wil is het tijd voor een supergoed alternatief.... waar goede studies over zijn gemaakt... waar men stoffen in heeft gestopt die ook in borstvoeding zit... kortom: je moet je vooral niet schuldig voelen, want je kindje doe je echt niet tekort en de momenten samen worden heus niet minder... tijdens het fles geven voel je je ook heel sterk verbonden met je kind en heb je ook echt je moment samen...

Doe wat goed voelt....
 
6-7 keer borstvoeding geven of 3 keer per dag kolven is een groot verschil hoor, dan loopt je productie echt wel terug.
Kolf niet tot er geen druppel meer uitkomt maar totdat je borsten weer soepel voelen. En dan bijvoorbeeld nog 1 keer per dag wel echt leeg zodat je de kans op borstontsteking minimaal houd.

Of blijf gewoon 's morgens en 's avonds borstvoeding geven en je kolft tussen de middag nog zolang het nodig is voor je borsten. Waarschijnlijk kan je na een week die kolf beurt wel laten vallen.

Voel je niet schuldig omdat je gaat stoppen. Borstvoeding moet voor beide fijn zijn. Ik vond het erg jammer dat mijn dochter stopte, maar ook daarbij had ik: als zij het niet meer wil, dan niet, dan houd het op.
Je hoeft je hier niet te verantwoorden hoor, als jij wilt stoppen omdat je daar redenen voor hebt, dan moet je gewoon stoppen.
Je kindje heeft gelukkig wel 4 maanden kunnen profiteren van het de beste melk die er bestaat voor een baby. Maar het belangrijkste voor zo'n kleintje is liefde, aandacht en geduld en dat kan je het beste geven als je zelf lekker in je vel zit.

@Stinkmuis: Ik twijfelde al of ik die opmerking neer moest zetten, daarom stond het al tussen haakjes. Ik zag ook wel dat je dat als eventuele laatste optie gaf. Ik vind dat er tegenwoordig nogal snel naar pillen gegrepen wordt terwijl dat vaak niet nodig is, vandaar mijn opmerking. Maar ik had het net zo goed niet kunnen zeggen, dat was misschien beter geweest. Sorry.
 
lieve meiden/moeders...ontzettend bedankt voor al jullie tips,maar heb besloten om toch maar ff door te gaan met bv (was nl zo aant twijfelen) .Ik ga nl eind juli met het vliegtuig op vakantie en wil dan toch maar proberen door te zetten..lukt het niet dan niet..lukt het wel dan erg fijn. Ik hou jullie tips in mn achterhoofd!!

Liefs Inge en Mika
 
Wat fijn om te horen dat je door gaat.
Heel veel succes ermee. Het vergt best wel wat doorzettingsvermogen om borstvoeding te geven, maar het kan zoooo fijn zijn en soms zo makkelijk want je hoeft nooit te slepen met flessen en poeders als je samen met je kind ergens heen gaat (bv op vakantie)

Mocht je nog een keer een steuntje in de rug nodig hebben, dan geef maar een gil. Ik heb 11 maanden borstvoeding gegeven dus heb er wel het een en ander mee meegemaakt.
Bepaal zelf wat je wilt, hoelang je wilt voeden en hoe. Dat is echt een zaak van jou en je kindje. (en natuurlijk ook wel van je partner)
Als andere mensen gaan vragen "ga je nog niet stoppen" (die vraag ga je krijgen als je 6 maanden of langer voed) dan zeg je gewoon: We gaan door zolang we het beide fijn vinden. En houd je daar ook gewoon aan. Als jij of je kind wil stoppen dan is het tijd om te stoppen, niet eerder en niet later, wat andere ook zeggen of vinden.
 
Terug
Bovenaan