stoppen met bv

Onze dochter is inmiddels al weer een half jaar. Ik wilde graag 6 maanden bv geven. Dat is dus ook gelukt. Ik zit er toch wel heel erg aan te denken om te stoppen of minder vaak, geef nu nog 5 keer per dag.
Welke voeding is het verstandigst om als eerste te vervangen voor de fles? en na hoeveel tijd ( paar dagen, week, meerdere weken?) kun je dan een volgende voeding vervangen?

Hoi,

Weet je zeker dat je wilt stoppen??
Je mag nu fruit en groente gaan geven, dus zal er snel 1 a 2 voedingen komen te vervallen.
Met 8 maanden mag je een boterham geven dus zit je op 2 voedingen.
Zelf heb ik mijn jongste ook 8mnd gegeven en hij kreeg 's morgens pap met kunstvoeding en verder had hij niet nodig.
Zelf geef ik ook nog bv en heb zoiets van nu ga ik door tot het einde.
Ik zou zeggen hou nog een paar maandjes vol. Succes

Hoi essje, ikzelf zit nu op 4,5 maand en ga ook door tot 6 maanden. Daarna ga ik afbouwen. Ik kom net bij het cb buro vandaan (heerlijk die prikjes! :-() en zij adviseerde om de een na laatste voeding (ik geef ook nog 5 voedingen) te gaan vervangen voor een hypoallergeen product. Alles is goed, zolang het Europees keurmerk er op staat. Dit doe je ongeveer 4 dagen, dan kun je de tweede voeding gaan vervangen en zo door. Dit is de beste manier van afbouwen. Ik vind het bv geven heerlijk intiem, maar ben ook weer toe aan een leventje van mezelf. Voel me nu nog zo gebonden. Succes en laat me even weten hoe je het uiteindelijk hebt gedaan.

Groetjes, Irene

ik wl graag nog 4 a 5 mnd bv geven als dat gaat lukken natuurlijk.mn dochter heeft ook in totaal 10 mnd bv gehad.en wil dit nu weer proberen,verder gebruikte ik voor dr papjes te maken nutrilon opvolgmelk.
maar wil wel met de zomer er een beetje vanaf zijn zodat ik weer in bikini kan met vakantie
liefs jootje

Tja, lastig.

Aan de ene kant wil ik doorgaan met bv tot Warren 1 jaar is, we hebben best wat allergieën in de familie en als ik merk hoe goed hij groeit en gezond hij tot nu toe is (ondanks 3 dagen creche maar 1x echt ziek geweest). Ik ben er van overtuigd dat de bv de beste voeding is. En het is zooo makkelijk en ik vind het ook echt heel gezellig.

Maaaarrr, ik ga 3 juni trouwen en ik vind het heel moeilijk om nu in te schatten hoeveel voedingen hij dan nog zou nodig hebben. En hoe doe ik dat dan in mijn jurk? Bruidskleding (en vooral bruidslingerie) is niet heel erg borstvoed-vriendelijk.
Heeft iemand ervaring met hoeveel voedingen een baby van 9 masnden nog nodig heeft?
Als het er maar 2 zijn is het nog wel te doen natuurlijk, voeden vóór de jurk aangaat en 's avonds een keer kolfen ofzo.

Als ik niet zou gaan trouwen zou ik ook niet afbouwen om te stoppen.
Om een lang verhaal dus kort te maken: wat is je reden om te stoppen en is het 't je waard? Veel moeders lopen best even te klooien met de bv voordat het goed loopt (ik wel iig). Is het niet makkelijker het af te bouwen naar behoefte ipv vervangen door kv?

Succes,
X
Evje

Ik vind het zo'n lastige beslissing om te stoppen. Ben dus ook nog niet begonnen met het afbouwen, blijf het elke dag nog uitstellen, bang om spijt te krijgen. En door jullie reacties ben ik nog meer gaan twijfelen..hihihihi
Het kolven op het werk gaat me zo tegen staan en das ook de reden dat ik wil stoppen maar op vrije dagen twijfel ik weer heel erg.

@irene bedankt voor de uitleg over hoe ik moet afbouwen!
@ mamamar en Josanne, wanneer wisten jullie bij de eerste dat je wilde stoppen? Heb je daar wel eens spijt van gehad?

@ Evje, kan me voorstellen dat je het niet makkelijk lijkt met een jurk bv geven of te kolven. Vond het naar de wc gaan al een hele onderneming met zo'n jurk...hihihihi Ik ben ook op 3 juni getrouwd maar dan in 2009(03-06-09 vonden we een mooie datum)

@ Heppy, thx!

Hoi essje,

Ik ben bij de eerste 2 gestopt, toen ze aangaven (merk je vanzelf) niet meer te hoeven. Dit was met 10 en 11 maanden. Bij de derde ben ik rond de 8/9 maanden gestopt omdat hij steeds beet. Hij had verder ook geen bv meer nodig op de een of andere manier(weet niet meer precies hoe dat gegaan is).
En nu wil ik het weer zolang mogelijk volhouden.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik fulltime moeder ben, dus ook niet hoef te kolven enz.
Succes met de beslissing en volg je gevoel!

Terug
Bovenaan