stoppen met kolven????

A

Anoniem

Guest
hallo

ik kolf alvanaf de geboorte omdat de kleine een slechte start heeft gehad en in de couveuse heeft gelegen en daarna de borst niet goed pakte, ik kolf dus alle voedingen maar het wordt steeds minder en hen ong 4 weken volledig gegeven en toen steeds minder en zit nu nog op 1 fles per dag maar moet daar wel drie a vier keer voor kolven en het chiet er gewoon snel bij in en nu wordt het dus echt minder en zit te denken om te stoppen ik geef het nu 11 weken vindt het zo jammmer, moets dit ven kwijt.

groetjes

hoi hoi,
ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt. ik kolfde ook het grootste deel van de bv omdat de meisjes in het begin gewoon een te kleine mond hadden om goed vast te pakken. uiteindelijk moest ik ook 3 of 4 keer kolfen om voor elk meisje 1 flesje bij elkaar te schrapen. uiteindelijk leerden ze toch om goed te drinken, maar toen besloten ze zelf dat ze niet meer aan de borst wilden. de eerste was met 9 weken en de 2e met 11 weken. ik vond het ook erg jammer, maar omdat toen de hoeveelheid helemaal terug liep, heb ik voor mezelf gekozen en ben ik gestopt. het spaarde zoveel tijd.  5 tot 6  keer 20 minuten per dag is niet niks. en dan ook nog eens maar genoeg voor 1,5 flesje.

toen ik eenmaal gestopt was met kolfen hoefde ik nog maar 2 keer na te kolfen omdat ze vol waren, daarna was het al zo goed als op.

ik vond het ook erg jammer, maar de voordelen wogen niet meer op tegen de nadelen. ik heb me een hele tijd schuldig gevoeld. na een tijdje  ben ik me wel lichamelijk beter gaan voelen. blijkbaar trok met ook een heleboel extra energie uit me.

groetjes,
petra

Hoi,

Mijn dochter Amy heeft wel een goede start gehad maa het lukte haar gewoonweg niet om mijn tepel te pakken. Ik ben haar toen gaan voeden met een tepelhoedje. Het is een hoop geklooi, dat geef ik toe, maar nu kan Amy het wel goed en lukt het wel op de gewone manier. Misschien is dat iets dat je alsnog zou kunnen proberen?? En als je het idee hebt dat de voeding teveel terug loopt zou je misschien eens contact op kunnen nemen met een borstvoedingsorganisatie of een lactatiedeskundige. Wellicht dat zij nog tips of ideeën voor je hebben. Ik wil niet de bv-maffia uit hangen maar als je heel graag wil zijn er vast nog mogelijkheden om te proberen.

Liefs,
Maria

Hoi,

Er bestaat een soort neusspray (peins me nu suf hoe het heet) die er voor zorgt dat de melk makkelijk toeschiet en wie weet ook werkt om de productie wat op te krikken. Twee vriendinnen die 45 minuten aan het kolven waren gebruiken dit en zijn nu in 15 minuten klaar. Huisartsen kennen het niet altijd, maar een lactatiekundige of consultatiebureau vast wel. Als je wil weten hoe het heet dan moet je het maar zeggen. Waarschijnlijk weet ik het vannacht ineens weer (haha!).

Succes! Sare

Het kwartje viel iets eerder! Volgens mij is het een oxitocineneusspray!

Hai ukke puk, mijn dochter is prematuur dus ik weet ook hoe het is. ik heb haar 12 weken volledig  bv gegeven. Moest de eerste 8 weken alles afkolven ( 7 keer per dag ). Op een gegeven moment had ik geen tepels meer over. Daarna met aanleggen, ervoor medicijnen geven, papje nutriton na, was ik zo een uur aan het voeden. Toen kreeg ik er ook nog eens spruw overheen en was de koek op. Ik ben ook blij dat ik toen de knoop heb doorgehakt. Ze heeft mooi 12 weken gehad, ik heb mijn best gedaan, het was goed zo.

Jij mag ook trots zijn op jezelf, dat je het zo lang hebt volgehouden. Ik weet hoe pittig en intensief en frustrerend het is. Je hebt 11 weken bv gegeven, daardoor zijn de belangrijkste stoffen binnen. Het moet niet ten koste van alles gaan meid. Flesvoeding is ook prima voeding

hey dames

bedankt voor jullie reacties, marian ik heb hem indd ook met een tepelhoedje gevoed wij zijn een aantal dagen aan het oefenen geweest toen hij uit de couveuse kwam en wilde niet toen met het tepelhoedje en ja hoor het lukte maar hij moest er teveel moeite voor doen en had meestal maar 60 cc gedronken dus moest altijd flesje bij dit deed ik dan ook wel in het ziekenhuis was het wegen handig maar eenmaal thuis werdt ik daar en beetje onzeker van zo van krijgt hij nu wel genoeg dus legde hem niet vaak meer aan omdat hij dus niet gnoeg dronk dan maar kolven en met de fles en dat ging prima, alleen kost dat innd zoveel tijd eerst was mijn man nog thuis maar later niet meer nou dan schiet het er snel bij in dus vandaar dat het terug loopt. probeer nu om de 2 uur te kolven zodat ik meer krijg maar lukt niet echt als ik nou in een keer een fles vol had dan is het wel te doen maar heb nu elke keer maar ongeveer 30 cc en in de ochtend 6o cc nou daar wordt je niet blij van en kom aan andere dingen niet toe dus voor mijzelf zou het beter zijn om te stoppen maar ben bang dat ik mij schuldig ga voelen.

o ja in die neusspray ben al bezig met mijn tweede potje maar kan niet zeggen dat het echt helpt, jee wat een verhaal weer he.

voor dit soort en andere borstvoedingsvragen zou je ns moeten kijken op www.borstvoedingsforum.nl hier zitten vrouwen met dezelfde vragen en ervaringen als jij, alsmeide VBN-contactpersonen en LLL-leidsters en LK's.

Als het ik dit zo schrijf lijkt het wel promotie voor een ander forum, dat is het ook, maar alleen voor het bv-gedeelte. Ik heb er echt heeeel veel aan gehad.

liefs

Terug
Bovenaan