stoppen met kolven????

kan het ook minder worden als je ongesteld wordt ik gellof dat ik dat weer ben voor de eerste keer.

quote: ukke puk reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-11-2008 12:45:53'));

ik ben 24 en wordt morgen 25. ik ga vanmiddag even na de da kijken of ze het hebben, en ja ik hou jullie op de hoogte. ik las net ob het borstvoedingsforum iets over pillen van domperidon iemand ervaring hiermee?

groetjes

Hoi Ukkepuk,

Hier ook een mama van 24  die ook flink geworsteld heeft met de BV. Mijn zoon heeft ook nooit de tepel willen pakken, daarom altijd met tepelhoedje gevoed, maar ook nooit genoeg melk geproduceerd, en van alles geprobeerd (zat op n gegeven moment haast elk half uur te voeden om de productie omhoog te krijgen, en 's nachts te kolven en na elke voeding en zo... ).  Ik heb ook Shatavari  capsules gebruikt, maar  daar heb ik absoluut geen verschil mee gemerkt, maar goed, dat wil niet zeggen dat t bij iemand  anders niet kan werken natuurlijk.

Toen ik op n gegeven moment maar 40 cc kolfde 's nachts, ben ik een lactatiedeskundige in gaan schakelen en op haar advies Domperidon gaan gebruiken. Eerst 6 pillen per dag, daar merkte ik nog niet veel van, toen 9 pillen, 3 maal daags 3  (ja is veel!) en toen ging de productie wel omhoog (kolfde toen 's nachts 180 cc!). Ik heb geen nare bijverschijnselen van de medicijnen gehad, maar wel mn zoontje volledig borstvoeding kunnen geven, en dat was me alles waard! Als je pruductie op ging is, wordt aangeraden om een pil per week te laten vervallen, beginnend met de avond. Maar toen ik op 0 pillen zat, ging mn productie weer achteruit, dus weer opnieuw begonnen. Op n gegeven moment merkte ik dat ik op 2 pillen moest blijven zitten, en nu (Jesse is 6 maanden) slik ik er nog 1 per dag, zodat ik 4 voedingen kan geven, en verder krijgt hij nu hapjes en brood en zo, dus komt ie toch wel aan zn voedingsstoffen! Sommige vrouwen hebben dus altijd nog een bepaalde dosis nodig om genoeg melk te blijven maken, maar in de meeste gevallen neemt je lichaam de productie gewoon over, ook als je met de medicijnen stopt.

Nou, hoop dat je wat aan mn verhaal hebt, en als je vragen hebt moet je t maar laten weten.

Om goed te kolven doe ik trouwens altijd mn borsten eerst masseren en met n warm kompres warm maken, en dan doe ik soms elke borst wel 3 keer, dat werkt beter dan heel lang 1 borst kolven. Ook n foto of geluiden van je kind afspelen helpt, en vooral niet de kolfschelpen in de koelkast bewaren (wat ik eerst voor de hygiene wel deed, maar dan zet je een koude kolf tegen je borst, wat t toeschieten afremt!).

Succes

nou daar ben ik weer, en ja ik weet nog steeds niet wat ik moet doen.
Ik had maandag het besluit genomen om te stoppen die dag was hij precies 12 weken en ik had zoiets van vindt het al knap dat ik het zolang heb volgehouden met alleen maar kolven en manlief zei ook stop er maar mee want het wordt een obsessie en dat is ook zo kom niet eens meer aan andere dingen toe als de kleine in bed lag was ik altijd bezig met kolven. Maar goed dinsdag ochtend begon het toch wel pijn te doen en hele harde borsten ik dacht kolf nog even iets de spanning eraf en er kwam me toch ineens heel veel uit nou ja heel veel voor mijn doen wel dus dacht zou het nu weer goed gaan dan probeer ik het toch nog even ik had het flesje zo vol 125cc maar nu net weer gekolfd en nu maar weer 40 cc dusssss weet het echt niet meer en ik wil nog zo graag gaf nog maar 1 fles maar goed hij kreeg toch nog iets binnen maar wil daar dan niet de hele dag voor kolfen maar het liefst 2 keer bijv de ochtend en avond heb trouwens de capsules ook gekocht duurt dat lang voor het werkt?

groetjes an

hoi ukkepuk,
vervelend dat je er nogsteeds niet uit bent.
het is opzich logisch dat je na een dag niet gekolfd te hebben, opeens veel meer hebt. maar als je alleen nog maar kolft als je weer volle borsten hebt, blijft het afnemen. ik was na  2 of 3  dagen klaar en hoefde ik niet meer te kolven. ik weet dat het extra frustrerend is omdat je zo graag wil, maar 12 weken is idd een mooi termijn.
je zal misschien nog wel een paar weken af en toe een druppeltje verliezen, maar meer dan dat was het bij mij niet.

succes nog met het nemen van je beslissing. ik ben ook gestopt omdat ik de hele dat bezig was met het inplannen van het kolven en uiteindelijk kwam ik ook maar op 40 of 50 cc per keer. dat was een hele dag kolven voor 1,5 flesje.

groetjes,
petra

Heb je die shatavari gekocht? Ongeveer 3 tot 4 dagen, dan gaat het werken, tenminste bij mijn zus, nicht en iemand van de zwangerschapsgym.
Dus als je deze gekocht hebt, ben ik zeer benieuwd..
Succes verder...

quote: ukke puk reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-12-2008 11:38:57'));

nou daar ben ik weer, en ja ik weet nog steeds niet wat ik moet doen.
Ik had maandag het besluit genomen om te stoppen die dag was hij precies 12 weken en ik had zoiets van vindt het al knap dat ik het zolang heb volgehouden met alleen maar kolven en manlief zei ook stop er maar mee want het wordt een obsessie en dat is ook zo kom niet eens meer aan andere dingen toe als de kleine in bed lag was ik altijd bezig met kolven. Maar goed dinsdag ochtend begon het toch wel pijn te doen en hele harde borsten ik dacht kolf nog even iets de spanning eraf en er kwam me toch ineens heel veel uit nou ja heel veel voor mijn doen wel dus dacht zou het nu weer goed gaan dan probeer ik het toch nog even ik had het flesje zo vol 125cc maar nu net weer gekolfd en nu maar weer 40 cc dusssss weet het echt niet meer en ik wil nog zo graag gaf nog maar 1 fles maar goed hij kreeg toch nog iets binnen maar wil daar dan niet de hele dag voor kolfen maar het liefst 2 keer bijv de ochtend en avond heb trouwens de capsules ook gekocht duurt dat lang voor het werkt?

groetjes an

----------

Haai Ukkepuk,
Wat een frustratie he, als je zo graag borstvoeding wil geven, maar je productie gewoon niet op pijl lijkt te komen! Ik denk dat je voor jezelf moet afwegen hoe graag je het wilt, de borstvoeding. Ik heb ook voor die keuze gestaan toen ik ook nog maar 40 cc er voeding produceerde en Jesse écht honger had... ik had m al 3 maanden bv gegeven dus had flink mn besr gedaan, maar ik kon t gewoon niet loslaten, ik wilde t zó graag dat ik t er voor over had om medicijnen te slikken en 's nachts te kolven en na iedere voeding te kolven, totdat mn productie weer op pijl was. Maar t is wel zwaar, dus als je dat niet meer trekt, is t misschien wel verstandig om te stoppen.

Maar met bv geldt ook dat elke druppel telt he! Al krijgt je kindje maar 1 fles of zelfs maar n halve fles bv binnen op n dag, daar zitten levende cellen in, en zoveel goede stoffen, dat heeft echt wel nut! Dus als je t niet meer ziet zitten om heel veel te kolven en je constant druk te maken over hoeveel melk eruit komt (en dan élke keer weer teleurgesteld zijn, dat gevoel ken ik maar al te goed), kun je ook beslissen om 3 keer per dag te kolven op vaste tijden, en de hoeveelheid melk die je dan produceert, accepteert en t daarbij laat! Dan geef je toch nog wat kostbare bv aan je kindje, maar kun je de stress van t beter willen presteren achter je laten, dus gewoon accepteren zoals t is. En 3 keer kolven is genoeg, meestal krijg je er dan net zo veel uit als dat je 10 keer gaat kolven en steeds kleine beetjes hebt...

Nou suc6 ermee.... welke capsules heb je trouwens gekocht. Shatavari of Domperidon? Met Shatavari heb ik 2 maanden geprobeerd, maar geen resultaat gehad, met Domperidon had ik na week of 2 genoeg melk...

helaas ik heb toch de keus gemaakt om te stoppen, toch wel meer voor mijzelf ook omdat ik bekkenintabititeit heb en dat wordt nog niet echt beter, dus hoop dat het nu ook beter gaat met mijzelf ik voel me er wel schuldig om maar mijn man zegt dat ik ook eens aan mijn zelf moet denken dus vandaar.

groetjes

Terug
Bovenaan