quote: ukke puk reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-11-2008 12:45:53&apos

);
ik ben 24 en wordt morgen 25. ik ga vanmiddag even na de da kijken of ze het hebben, en ja ik hou jullie op de hoogte. ik las net ob het borstvoedingsforum iets over pillen van domperidon iemand ervaring hiermee?
groetjes
Hoi Ukkepuk,
Hier ook een mama van 24 die ook flink geworsteld heeft met de BV. Mijn zoon heeft ook nooit de tepel willen pakken, daarom altijd met tepelhoedje gevoed, maar ook nooit genoeg melk geproduceerd, en van alles geprobeerd (zat op n gegeven moment haast elk half uur te voeden om de productie omhoog te krijgen, en 's nachts te kolven en na elke voeding en zo... ). Ik heb ook Shatavari capsules gebruikt, maar daar heb ik absoluut geen verschil mee gemerkt, maar goed, dat wil niet zeggen dat t bij iemand anders niet kan werken natuurlijk.
Toen ik op n gegeven moment maar 40 cc kolfde 's nachts, ben ik een lactatiedeskundige in gaan schakelen en op haar advies Domperidon gaan gebruiken. Eerst 6 pillen per dag, daar merkte ik nog niet veel van, toen 9 pillen, 3 maal daags 3 (ja is veel!) en toen ging de productie wel omhoog (kolfde toen 's nachts 180 cc!). Ik heb geen nare bijverschijnselen van de medicijnen gehad, maar wel mn zoontje volledig borstvoeding kunnen geven, en dat was me alles waard! Als je pruductie op ging is, wordt aangeraden om een pil per week te laten vervallen, beginnend met de avond. Maar toen ik op 0 pillen zat, ging mn productie weer achteruit, dus weer opnieuw begonnen. Op n gegeven moment merkte ik dat ik op 2 pillen moest blijven zitten, en nu (Jesse is 6 maanden) slik ik er nog 1 per dag, zodat ik 4 voedingen kan geven, en verder krijgt hij nu hapjes en brood en zo, dus komt ie toch wel aan zn voedingsstoffen! Sommige vrouwen hebben dus altijd nog een bepaalde dosis nodig om genoeg melk te blijven maken, maar in de meeste gevallen neemt je lichaam de productie gewoon over, ook als je met de medicijnen stopt.
Nou, hoop dat je wat aan mn verhaal hebt, en als je vragen hebt moet je t maar laten weten.
Om goed te kolven doe ik trouwens altijd mn borsten eerst masseren en met n warm kompres warm maken, en dan doe ik soms elke borst wel 3 keer, dat werkt beter dan heel lang 1 borst kolven. Ook n foto of geluiden van je kind afspelen helpt, en vooral niet de kolfschelpen in de koelkast bewaren (wat ik eerst voor de hygiene wel deed, maar dan zet je een koude kolf tegen je borst, wat t toeschieten afremt!).
Succes