Stoppen met werken 4 of 6 weken?

hoi

toch nog een kleine correctie op het verhaal van Miep34. wanneer je over tijd gaat, dan heb je na die tijd nog recht op 10 weken verlof (en dus niet 12).

ik wilde zelf ook graag pas 4 weken van tevoren stoppen, maar moest helaas al bij 34 weken stoppen ivm medische problemen. ik heb ook een kantoorbaan en werk 32 uur per week (nog steeds of alweer hoe je het ook wil zien).
het is maar net hoe goed je het zelf vol houdt.

zoals reeds eerder geschreven, mocht je voor de 34 weken al (een deel) ziek zijn, dan moet je met verlof vanaf 34 weken.

uiteindelijk ben ik bijna 3 weken te laat bevallen en had daarna nog 10 weken verlof. in totaal had ik dus (inclusief 1 extra vrije dag) 19 weken verlof en daarna heb ik nog vakantie opgenomen, 2,5 week! ik vond het echt heerlijk die extra dagen!!

succes met beslissen!

Angela (nov forum)

hoi

toch nog een kleine correctie op het verhaal van Miep34. wanneer je over tijd gaat, dan heb je na die tijd nog recht op 10 weken verlof (en dus niet 12).

ik wilde zelf ook graag pas 4 weken van tevoren stoppen, maar moest helaas al bij 34 weken stoppen ivm medische problemen. ik heb ook een kantoorbaan en werk 32 uur per week (nog steeds of alweer hoe je het ook wil zien).
het is maar net hoe goed je het zelf vol houdt.

zoals reeds eerder geschreven, mocht je voor de 34 weken al (een deel) ziek zijn, dan moet je met verlof vanaf 34 weken.

uiteindelijk ben ik bijna 3 weken te laat bevallen en had daarna nog 10 weken verlof. in totaal had ik dus (inclusief 1 extra vrije dag) 19 weken verlof en daarna heb ik nog vakantie opgenomen, 2,5 week! ik vond het echt heerlijk die extra dagen!!

succes met beslissen!

Angela (nov forum)

Hoi,

Ik heb dezelfde functie als jij (40 u. p.w.) en ik ben 4 weken van te voren gestopt.
Ik heb daar erg spijt van..ik was liever iets eerder gestopt want nu kan ik niet meer zoveel als dat ik allemaal van plan was tijdens mijn verlof.

Misschien een ideetje: 2 weken halve dagen werken en dan met 4 weken volledig verlof!
Omdat ik dus niet meer zo prettig kon zitten en werken (en ik werd gek van me collega's maar das een ander verhaal!) heb ik dit voorgesteld aan de directie en het werkte perfect!
Zo kun je toch nog lekker werken en werk overdragen maar heb je ook nog wat aan de middag en kun je nog lekker dingen doen nu je je nog goed voelt!

Succes met kiezen!

~Groetjes Loesje (39w./aprilforum)

Hartelijk dank voor de reacties. Heb besloten toch 4 weken van te voren te stoppen. En eventueel daarvoor inderdaad halve dagen te gaan werken. We zitten dan toch net in de bouwvak (en mijn bedrijf is daar een beetje aan verbonden) dus erg rustig op kantoor, waardoor ik eventueel ook wel makkelijk vrij kan nemen of rustig aan kan doen.
Denk dat ik thuis inderdaad heel sloom ga worden, kan ik beter op tijd opstaan en even werken.
Nu dus maar aftellen tot het zover is  (31 juli ga ik dan met verlof)

Ik reageer ook nog even!
Sta je er wel bij stil dat de baby ook vroeger kan komen? Vanaf 37 is een baby er in principe klaar voor, en mag ie ook thuis geboren worden. Als je dan net met verlof bent gegaan, is het wel snel hoor! Het is juist zo lekker dat je even de tijd hebt voor jezelf. Ga desnoods actieve dingen doen! En je moet toch ook nog wel veel van die kleine dingetjes regelen.
Mijn zoontje kwam dus met 37 weken, ik ben blij dat ik 6 weken voor de uitgerekende datum ben gestopt!

Hoi,

Hierbij ook nog even mijn bijdrage; met mijn 1e zwangerschap ben ik op advies van de vk 6 weken van te voren gestopt, en dat was achteraf maar goed ook want mijn dochter is met 35 weken en 2 dagen geboren! Je raad het al deze keer ga ik zeker weer 6 weken van te voren stoppen, zeker ook omdat ik nu alweer bekkenklachten heb...

Ik weet dat de verloskundigen hier bij ons iedereen aanraden 6 weken vantevoren te stoppen zodat je lijf nog enigszins tot rust kan komen en als je lijf rust groeit je kindje het beste (zo is mij verteld).

Succes met je keuze!

Groetjes Sandra, mama van Kirsten en nu 17w en 5d zwanger van de 2e

Terug
Bovenaan