stoppen met werken na de bevalling

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Wie stopt na de bevalling met werken? Ik doe dat en wil met mensen in contact komen die dat ook doen.

groetjes,
Antoinette

hoi antoinette!!

ik ben annelies en ik ben nu 39 weken en 3 dagen in verwachting van onze eerste, zit dus al aardig op mijn eind.
ook ik ga stoppen met werken, werkte in de zorg en mijn vriend is militair en heeft ook niet echt een baan van 9 tot 5.
mijn familie woont ook niet echt om de hoek en ik heb dus ook echt geen zin om te gaan werken voor de creche...
dan zorg ik liever zelf voor mijn kleine beeb.
ik woon in friesland en daar zijn de tijden ook niet echt optimaal voor opvang.
al met al dus niet een ideale situatie.
maar jij gaat ook stoppen met werken??
wat voor werk heb je gedaan??
en waarom ga jij stoppen??

ik zit veel op het september forum van de jonge ouders, dus daar kan je mij vinden, maar ik lees sinds kort ook hier wel eens even mee!!!

misschien tot horens.

groeten annelies

Hoi Annelies,
Ik stop met werken omdat ik denk dat ik het beter vind voor het kind dat het thuis opgroeit. Dat gestres van en naar de kinderopvang en dan naar werk en weer ophalen zie ik niet zo zitten. Zeker als je kind ziek is. Ik wil thuismoeder zijn totdat het kind naar de kleuterklas gaat. Ik wilde niet de enige thuismoeder zijn, maar gelukkig ben ik dat niet. Ik hoop dat ik ook in mijn omgeving in contact kom met thuismoeders.. Denk je niet dat het saai zal zijn, alleen het huishouden en het kind opvoeden?

groetjes,
Antoinette

groetjes,
Antoinettequote: missyannelies reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-09-2008 16:29:57'));

hoi antoinette!!

ik ben annelies en ik ben nu 39 weken en 3 dagen in verwachting van onze eerste, zit dus al aardig op mijn eind.
ook ik ga stoppen met werken, werkte in de zorg en mijn vriend is militair en heeft ook niet echt een baan van 9 tot 5.
mijn familie woont ook niet echt om de hoek en ik heb dus ook echt geen zin om te gaan werken voor de creche...
dan zorg ik liever zelf voor mijn kleine beeb.
ik woon in friesland en daar zijn de tijden ook niet echt optimaal voor opvang.
al met al dus niet een ideale situatie.
maar jij gaat ook stoppen met werken??
wat voor werk heb je gedaan??
en waarom ga jij stoppen??

ik zit veel op het september forum van de jonge ouders, dus daar kan je mij vinden, maar ik lees sinds kort ook hier wel eens even mee!!!

misschien tot horens.

groeten annelies

Ik ben al thuis mama.
Gelukkig is dit ook mogelijk.
Het past bij ons.

Ik heb zelf het gevoel als mijn zoontje (18mnd) 4 is moet hij al naar school. Die tijd gaat al super snel. En ik wil er zoveel mogelijk van genieten.
Eind mei verwachten we onze tweede spruit. Ik vind het heerlijk dat ik me niet druk hoeft te maken over werk en dat soort dingen.

Kijk soms is het niet anders.. Maar besef dat ik echt gezegend ben dat ik fulltime bij mijn kindjes kan zijn.
En toch maak ik ook wel tijd voor mezelf.. Mannetje pas soms wel eens op dat ik toch even wat voor mezelf doe.
Mijn zoontje heeft een fantastisch ritme wat slapen betreft dat  we eigenlijk sowieso al de hele avond voor onzelf hebben.

Veel liefs Jazzie

hoi antoinette!!

ik moet natuurlijk ook even zien hoe het allemaal gaat verlopen, misschien vind ik het inderdaad wel heel erg saai!!!
ik weet alleen dat het voor ons gewoon niet een goede oplossing is om de kleine maar bij de opvang te brengen,idd al die stress.
ben wel heel benieuwd hoe het gaat, en ik hoop dat het allemaal een beetje kan.
ik wil ook wel een keer kunnen zeggen van ik ga even de stad in zonder een kleine bij me te hebben, maar daar hebben vriend lief en ik het al over gehad.
ik hoop wel dat ik mijn sociale contacten wat kan onderhouden.
want dat is juist zo fijn als je op je werk bent.
is allemaal afwachten denk ik.
he veel succes en ik hoop dat je uit je buurt nog wat mensen treft!!

groeten annelies 39wkn 6dgn

Niks saai.... het is echt erg leuk om thuis te blijven. Tuurlijk heb je een ander leven dan wanneer je werkt, maar kan niet zeggen dat het een leuker is dan het ander.
Ik ben nu dik een jaar thuis ( mijn zoon is bijna 1) en verveel me nauwelijks. Heb genoeg te doen. Je moet wel je sociale leven in stand houden, maar dat is niet erg moeilijk als je lekker de tijd hebt. Ik vind het erg leuk om samen met mn zoon dingen te doen. We doen samen boodschappen en gaan lekker winkelen, ook zitten we op zwemles.

Moet er  nu niet aan denken weer te gaan werken. Vind het wel prima zo! Helemaal niet nu in maart onze 2de komt!

hoi allemaal,
Het leuke van thuis zitten met je kindje lijkt me, dat je heel veel tijd door kan brengen met je kindje. We hebben het financeeel niet zo breed dus kunnen we niet veel gekke dingen doen nu ik stop met werken. Dat is wel een nadeel. Ook zijn er bij ons in de straat geen kinderen. Dat is wel jammer.
Groetjes,
Antoinette

ik snap wat je bedoeld antoinette!!
wij hebben het ook niet zo breed en ik ben wel een beetje nerveus of wij het allemaal wel gaan redden maar ja dat moet de toekomst uitwijzen denk ik.
ik zou eigenlijk wel willen werken maar ik heb niet echt een keus kwa oppas.
ja dan moet ik zomaar maar iemand toevertrouwen met mijn kleine.
of een gast ouder zoeken.
eigenlijk weet ik ook te weinig van zulke dingen af en moet ik me misschien daar maar eens in gaan verdiepen.
ik weet dat een gast ouder ook veel geld kost en die zijn ook niet altijd beschikbaar op mijn werktijden, ik werk in de zorg en moet dus ook vroege diensten draaien.
ik weet het allemaal nog niet.
mijn vriend is er wel heel stellig in en zegt dat ik beter lekker thuis kan blijven eerst.
en ik denk dat dat ook het beste is..

misschien heeft iemand ervaring met mijn situatie die niet echt ideaal is??
graag tips!!!

Terug
Bovenaan