stoppen met werken na de bevalling

quote: bo1982 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-10-2008 18:05:55'));

Hey,

Nog steeds niet bevallen Annelies... Het wachten zal je nu wel lang duren. Hoop voor je dat je kindje snel komt. Ik ben nu 23 weken, dus ik moet nog wel even...

Bij mij zijn mensen niet heel verbaast als ik zeg dat ik stop met werken, maar dat komt ook door de afstand naar me werk. Wel wordt er meteen achteraan gezegt, dan kan je altijd nog wat in de buurt zoeken... Tja das natuurlijk waar, maar dat is niet me insteek. Ach ja moeten maar zien hoe het allemaal zal gaan... Heb er ondnanks soms de twijvels wel veel zin in hoor!!

Groetjes Bo

hee bo nee helaas nog steeds niks, ben het nu ook wel een beetje zat aan het worden hoor!!
zit nu op 41 weken en morgen word ik opnieuw gestript door vk.
wilde gister helaas niet..
wel is alles goed verweekt, dus das wel een goed teken.
we wachten maar rustig af.

groet annelies

Ik hoop voor je dat het al een beetje op geng is gekomen... of dat het al geboren is...

Ik moet deze week nog werken en volgende week en dan lekker met verlof...
hebben jullie of gaan jullie doorwerken tot 34 of 36 week???

ik ben vrijdag 35 week dus ik werk door tot 36 week...

Hoi allemaal,
Ik woon in Utrecht en dit is mijn 24e week. Dus Annelies jij bent al een stukje verder. Ben benieuwd wanneer de kleine komt. Op de zwangerschapsyoga is er ook een vrouw die stopt met werken. Leuk dat er moeders in spe zijn die ook stoppen met werken. Ik heb veel zin in de kleine. Komt er ook iemand uit utrecht die stopt met werken?
Hebben jullie al bedacht hoe je de dagindeling gaan aanpakken?
groetjes,
Antoinette

Hoi Dames,

Ik wou even reageren op deze topic.
Vorig jaar ben ik mama geworden en ook gestopt met werken.
Ik moet zeggen, het bevalt me prima. Ik heb alle tijd voor mijn dochter, had de kans haar 8 maanden borstvoeding te geven en hoef niet te stressen voor de kinderopvang.
Ik woon in een klein dorp in friesland en hier is geen kinderopvang in de buurt, dus dat zou ook nog lastig zijn. Vanaf volgend jaar ga ik op de dochter van een vriendin passen, 1 dag per week, dus het sociale aspect is daarmee ook opgelost. Verder ga ik naar babyzwemmen en heb ik een cursus babymassage gedaan. Ik ben een echt genietende huismama en daar schaam ik me niet voor. We wonen op een boerderij, dus ik hoef me niet te vervelen.

Groetjes van Gea

Hallo meiden,

ik kom uit friesland. Jirnsum klein dorpje tussen leeuwarden en Heerenveen.
Wij hebben een zoon van 14 maanden oud en verwachten eind maart ons tweede kindje!

Ik ben ook gestopt met werken na mijn verlof. Heb even getwijfeld maar de knoop doorgehakt. Viel bij mij een last van mijn schouders.

Moest wel afkicken dat mijn fulltime loon weg viel. Ook moest ik erg wennen thuis met de kleine. Nu onze zoon 14 maanden is geniet ik volop en kan ik veel met hem doen. Ook is het jaar zomaar voorbij gevlogen. Heb er echt geen spijt van.

Zoals ik wel lees en dat vind ik ook je sociale leven in stand houden is wel belangrijk. Toen ik nog niet veel kon heb ik veel gemaild en af en toe even bellen. Daarna geprobeerd zoveel mogelijk alles te onthouden en met mijn vriendinnen af te spreken. Was namelijk de eerste van de groep die zwanger was. Nu inmiddels zijn er drie kleintjes bij. Erg leuk allemaal!

Mijn vriend is ook militair op de vliegbasis in Leeuwarden.

Ben benieuwd hoe het met de tweede erbij zal gaan.

O ja ik pas ook 1 of twee keer in de week op een jongetje 3weken ouder dan onze zoon. Dit wel zwart we kennen elkaar gelukkig al voor de tijd. Anders loop ik mijn heffingskorting er maand mis en das zonde.

Groetjes

Diarich

hee dames!!
wou even laten weten dat ik inmiddels ben bevallen van een prachtige dochter..
ze heet noa en woog bij de geboorte 4160 gram en is 51 cm.
alles is goed gegaan en heb een super snelle bevalling gehad van 4 uurtjes!!!
helaas moest ik zelf wel naar het ziekenhuis omdat ik meer dan 2 liter bloed was verloren.
gaat nu weer goed met me en begin aardig aan te sterken..
noa is nu alweer 13 dagen oud!!

nu kan het thuis moederen dan echt beginnen en ik heb er enorm veel zin in.
voor jullie allemaal veel succes met de bevalling en zet hem op!!

groet annelies

Ik heb nu 3 banen (1 van  1 dag  en 2 0-uren contracten)
Ik ga stoppen met die dag in de week
Mijn oppas wil geen baby erbij, want de dochter van haar zusje wordt ook ergens anders ondergebracht en haar zoontje die op school zit past ze wel op
Ik heb het niet naar mijn zin op mijn werk en zit nu ook in de ziektewet
Ik hou wel mijn 0-uren contracten, maar voorlopig zal ik het eerste half jaar niet werken.
Ik zat na de eerste in de ziektewet en toen volgde al snel de tweede en ben ik pas gaan werken toen de jongste 11 maanden is
Ik stop dus niet helemaal, maar wel bijna helemaal,ik ben blij dat dat financieel goed haalbaar is en wie weet ga ik wel weer werken voor vast als de kleine gaat kleuteren
Voorlopig dus alleen op 0-uren basis

Terug
Bovenaan