stoppen met werken na de bevalling

Hoi meiden,

Ook ik ga stoppen met werken na de geboorte.
Ik ben ook heel benieuwd hoe ik dat ga vinden en of het niet saai zal zijn, maar ik heb  er ook  wel  erg zin in om te stoppen en straks alle tijd voor het te hebben.
Het zou voor ons ook erg lastig worden als ik zou blijven werken aangezien ik in Friesland woon en in Noord Holland werk en ook geen vaste dagen werk. Mijn man heeft ook geen vaste dagen, dus als ik zou blijven werken zou dat elke keer weer een heel geregel worden.

Ach ja ik zie wel hoe ik het ga vinden en als het me echt niet zou bevallen dan ga opzoek naar iets in de buurt.

Annelies jij vroeg om tips... Kan je niet gewoon kijken hoe het thuismoederen je bevalt en als je het niets vind dan kan je altijd nog aan een gastouder gaan denken, maar wie weet vind je het wel super om thuis te zijn en maak je je nu zorgen om niets.

Liefs bo

hallo bo...

je hebt ook wel gelijk, ik moet eerst maar eens even kijken hoe het allemaal gaat verlopen.
ik ben vandaag 1 dag overtijd en ik heb geloof ik even de balen van alles.
de kleine doet het super goed, maar ik voel me soms een beetje nutteloos.
komt ook omdat je zo op het eind niet zoveel meer kan, na ja.

ik woon ook in friesland en ik heb mijn werk wel in de buurt maar ja het zijn niet echt ideale tijden.
mijn vriend werkt over de afsluitdijk dus is ook niet zomaar thuis.
ben wel blij te horen dat het jou goed bevalt, en ik ga het gewoon aanzien.
ik heb er ook wel weer veel zin in om lekker voor mijn eigen kleine te zorgen en niet alles over te laten aan een andere vreemde.
waar woon je eigenlijk in friesland??

groet annelies 40wkn1dgn

Hallo allemaal,
Mij lijkt het ook super leuk om thuis te blijven. Lekker bij je kindje. Financieel redden we het allemaal net. Kunnen jullie makkelijk van een inkomen rondkomen? Ik hoop dat er in mijn buurt ook veel thuismoeders zijn.
groetjes,
Antoinette

hoi hoi antoinette....

wij hebben denk ik wel dezelfde situatie..
we redden het ook net met het inkomen denk ik.
ik denk dat we het eerst moeten bekijken allemaal hoe en wat.
ik hoop ook in contact te komen met thuis moeders in mijn omgeving, helaas woon ik helemaal in friesland en jij de hele andere kant op he!!
das wel jammer.
nou meid we moeten het maar gewoon afwachten hoe het gaat verlopen.
wacht trouwens nog steeds op de kleine.
ben nu 40 weken en 3 dagen..

groeten annelies

Hee Antoinette en Annelies,

Wij zullen financieel ook wel een stapje terug moeten doen, maargoed redden het verder wel.
Heb er tot nu toe wel erg zin in om thuis te blijven!
Annelies spannend voor je 3 dagen overtijd  kan elk moment gebeuren, rommelt het al wel?
Ik woon trouwens in Sneek en jij?
Antoinette waar woon jij dan?

Groetjes bo

ik ben nu 34 week zwanger en ook ik ga stoppen met werken na de bevalling...

Ben helemaal verbaast dat de vraag van de meeste mensen is: hoeveel dagen blijf je werken na je verlof? i.p.v. blijf je werken of stop je na de bevalling?!!

heb soms haast het idee dat ik me moet verdedigen of verontschuldigen dat ik stop...
hebben jullie dat ook??

hallo..

ik ben nog steeds niet bevallen bo1982!!
ben nu 40wkn en 6dagen en moet vanavond weer voor controle, ik hoop dat de vk mij wil strippen..
ik woon in harlingen trouwens!!
hoever ben jij al in je zwangerschap??

ik snap wat juudje1985 bedoeld, want dat heb ik ook heel erg.
het is idd  zo van "hoeveel ga je nu werken"?
mensen vinden het maar raar tegenwoordig dat je stopt met werken en om voor je kindje te zorgen.
het kan mij gelukkig niet zoveel schelen wat andere mensen zeggen en denken, ik wil er gewoon heel graag voor mijn kleine zijn straks en ik heb ook niet echt een goede uitgangspositie om wat anders te willen i.v.m. baan van mijn vriend en oppas.
ach ja we zien het allemaal wel he dames

groet annelies

Hey,

Nog steeds niet bevallen Annelies... Het wachten zal je nu wel lang duren. Hoop voor je dat je kindje snel komt. Ik ben nu 23 weken, dus ik moet nog wel even...

Bij mij zijn mensen niet heel verbaast als ik zeg dat ik stop met werken, maar dat komt ook door de afstand naar me werk. Wel wordt er meteen achteraan gezegt, dan kan je altijd nog wat in de buurt zoeken... Tja das natuurlijk waar, maar dat is niet me insteek. Ach ja moeten maar zien hoe het allemaal zal gaan... Heb er ondnanks soms de twijvels wel veel zin in hoor!!

Groetjes Bo

Terug
Bovenaan