Stoppen ochtendslaapje

<p>Goedemorgen dames,</p><p> </p><p>Ik krijg steeds vaker de vraag, slaapt ze nog steeds in de ochtend...?</p><p>Uhm ja, en goed ook.. door deze vragen ben ik wat onderzoek gaan doen en blijkbaar is het "gebruikelijk" dat ze tussen de 15 en 18 maanden hiermee stoppen. </p><p>Hoe is jullie ervaring hierin?</p><p>Over een paar dagen is onze dochter 17 maanden, gaat na dat ze ongeveer 2 uur wakker is smorgens weer terug naar bed, en slaapt dan een dikke anderhalf tot 2 uur. </p><p>Smiddags gaat ze zo'n 3 uur later weer naar bed en opnieuw slaapt ze dan een goede ander half uur a 2 uur. </p><p>Savonds gaat ze altijd tussen half 7 en 7 uur weer naar bed en slaapt dan tot de volgende morgen en wordt gemiddeld wakker tussen 06.30 en 07.45 uur.</p><p> </p><p>Ik heb zelf de indruk dat ze dit nog echt nodig heeft anders zal ze ook niet zo goed slapen. En stiekem geniet ik hier ook van omdat ze altijd erg vroeg wakker was, en overdag altijd slecht sliep (oververmoeid).</p><p>Ze is ook echt een bezig bijtje, gaat niet gewoon lekker voor de tv zitten o.i.d. ja hooguit 2 minuten en dan gaat ze weer rennen, spelen, zingen, dansen en noem maar op. </p><p>Wat zijn jullie ervaringen hier in?</p><p> </p><p>Liefs, </p>
 
Lekker laten slapen hoor! Heerlijk dat ze zoveel slaapt. Ieder kind is anders en je hebt een gemiddelde om te bepalen wat kan, maar je kan hier prima van afwijken. 


Ze gaan vanzelf aangeven dat ze niet meer willen slapen.
 
Onze dochter sliep tot 19 maanden nog 's ochtends. Toen begon ze 's ochtends steeds vroeger te komen (5 uur ?) dus hebben we hem eruit gehaald. Was even wennen voor haar, maar nu met ruim 21 maanden zit ze weer in een mooi ritme. Niks aantrekken van anderen en genieten van de rust, hahaha!
 
Statistieken zeggen niks over de individuele ontwikkeling van een kind ? wat voor jullie werkt zou ik zeker aanhouden.
 
Zeker nog lekker laten slapen! Ze heeft het duidelijk nog nodig. Mijn zoontje heeft ook tot de 18/19 maanden sochtends nog geslapen. Je merkt vanzelf wanneer ze het niet meer nodig heeft. Al heeft ze het tot de 2 jaar nodig, dan is dat zo.
Al helemaal, omdat ze verder smiddags en snachts ook nog goed slaapt. Geniet er maar van , lekker nog wat tijd voor jezelf :)
 
Onze dochter van 1,5 slaapt ook nog 2x en ook vaak 2x 2 uur en s nachts klokje rond. Ze heeft het echt nodig. 
maar idd ook ik vraag de opmerking of het wel normaal is dat ze zoveel slaapt. Mja ik vind het wel prima en zei dus blijkbaar ook 
 
Terug
Bovenaan