Stoppen ochtendslaapje

Grappig! Mijn zoontje is bijna 19 maanden en slaapt juist in de ochtend 2 uur en in de middag juist niet. 
hij gaat half 7/ 7 uur naar bed en is rond half 7 weer wakker. Om 10 uur gaat hij er weer in en slaapt meestal tot 12 uur 
 
Herkenbaar, mijn dochter had ook nog vrij lang 2 slaapjes, ik vond het juist wel fijn alleen die verontwaardiging van andere mensen?
Overigens hebben wij haar middagslaapje laten vervallen en die in de ochtend erin gehouden (half 11/11uur tot 12/1). Ze is in de ochtend toch snel weer moeig, en zo kan ik daarna een volle middag met haar de deur uit:) 
 
Ik zou ook lekker laten slapen en er zeker van genieten, zo lang het goed gaat:)
Ben wel benieuwd hoe je het slechte slapen omgebogen hebt naar dit!
 
Mama F,
Het slechte slapen hebben we zo goed gekregen na het creëren van ritme.
Na al heel veel te hebben geprobeerd was het nog steeds drama, iedere ochtend om 04.45 uur zat ik wel weer beneden met haar en smiddags sliep ze met geluk een 15 minuten tot een half uur. Ze was oververmoeid en dat is dus de reden dat ze zo slecht sliep. 
Uit eindelijk zijn wij het 2,3,4 uur wakkersysteem gaan invoeren en wat een verademing. Ja het werkte niet direct, maar wel heel snel.
Voorbeeld: 
6 uur wakker
8 uur naar bed 
10 uur wakker 
13.00 uur naar bed 
15.00 uur wakker 
19.00 uur naar bed
Dit patroon hou ik nu nog aan alleen dan wat aangepast, de ene keer is ze wat vroeger moe en gaat ze wat eerder. Overigens gaat ze vrijwel nooit te laat naar bed, want dan merken we weer meteen dat ze weer slechter slaapt. 
Liefs,
 
 
Beste,
 
Ik heb ook wel wat vragen rondom dat slapen. Onze zoon is 16 maanden en slaapt nog 2 x. Zeker 1.5u maar soms ook echt nog 2x 2.5u. Alleen is hij nu wel vaker rond 5u wakker. We geven hem dan een klein flesje en dan slaapt hij weer door. 
Dat flesje geven is natuurlijk niet goed, maar we zijn dan zo moe....anders slaapt hij niet verder. Zou het stoppen van 2 x slapen beter zijn? 
 
Overigens slaapt hij 5 nachten door en 2 nirt ongeveer....
 
Liefs S
 
Herkenbaar hoor, het bericht van TO en anderen hier. 
Ook hier een zoontje van ruim 16 maand en nog steeds twee slaapjes. Ook al langer aan het twijfelen wat wijsheid is, maar nog altijd het idee dat hij het echt nodig heeft. Vooral in de ochtend is hij vaak sneller moe. Wij gebruiken (grofweg) ook het 2-3-4- wakker regel - hoewel ik daarin wel aan het rekken ben. Maar sinds we deze toepassen ook steeds vaker vroeg wakker (soms inderdaad 5.00!!). 
Toch ben ik van plan om er nog wel even 2 slaapjes in te houden. Mijn ervaring is echt dat als hij oververmoeid is juist slechter gaat slapen, en denk dat dat bij veel kindjes op die leeftijd zo is. 
Ik vind het een goede tip om het middag slaapje juist af te bouwen, en dan het ochtend slaapje op te schuiven, dank! 
 
Terug
Bovenaan