Stoppen ochtendslaapje

Oh wat fijn om te lezen.  Ik heb namelijk precies hetzelfde met mijn dochter (nu 17 maanden). Ze slaapt nog 2x en momenteel is dat ineens ook soms wel 2x2 uur en dan de nacht door.  Ik hoor van iedereen om me heen dat hun kinderen alleen nog een middagslaapje doen.  Nou dat redt mijn  dochter echt nog niet. Ik vroeg me inmiddels dus haast al af of ik me zorgen moest maken...
Fijn om te lezen dat er meer kindjes zijn die op deze leeftijd nog veel slapen overdag.  
 
Ik zou hier niet zelf aan gaan sleutelen.
Ze geeft straks zelf aan wanneer ze toe is aan 1 slaapje.

Ook is 13 maanden eigenlijk te vroeg. Er is dan een slaapregressie en veel denken dan dat hun kleine nog maar 1 slaapje nodig heeft. Dat is echter niet zo maar ze zijn dan gewoon even van slag.
Onze dochter gaf het zelf aan door al haar slaapjes heel slecht te doen en niet in slaap te komen. Het heeft ongeveer 6 weken geduurd eer ze een fatsoenlijk slaapje deed in de middag.
Nu met 22 maanden slaapt ze smiddags tussen 12:30 en 13:00 tot 15:00/16:00 uur. Het is heerlijk zo een lang slaapje haha, lekker wat tijd voor jezelf :-D
 
Ik zie dat het al een wat ouder topic is maar mijn dochter heeft bijna hetzelfde ritme en gaat prima zo. Ze is wel nog maar 13 maanden maar als ze dit over 4 maanden nog zo doet vind ik het prima hoor ?
 
Ik hoor vaker het 2 3 4 schema, maar wat nou als je kindje altijd maar een half uur slaapt en dit echt niet verlengt. Door middel van slaaptraining heeft hij geleerd zelfstandig in slaap te vallen. Hij heeft een aantal maanden namelijk wel 1,5 uur in de ochtend en 5 kwartier in de middag geslapen. Nu sinds een aantal weken weer drama en alleen slaapjes van hooguit 30 minuten. Ook in de draagzak wordt hij na 30 minuten wakker, al ben ik aan t wandelen.
Dus, 07.00 u wakker is 09.00 u erin. Als hij dan een half uur slaapt om 12.30 erin en 13.00 u wakker. Dan zou zn bedtijd 17.00 u zijn en dat kan natuurlijk niet. Een derde slaapje gaat niet. Als we dat doen (van de week nog gedaan, 10 minuten) krijg ik m pas tegen 20.30 erin en wordt hij vroeger wakker. 
Dus. Hoe ben je van een slechte slaper naar een succes 2 3 4 schema gegaan?
 
Onze zoon van bijna 16 maanden is rond 06.30 wakker en heel soms probeer ik het wel eens te rekken tot 11.30 maar dan merk ik wel dat hij de volgende dag erg moe is. Meestal slaapt hij s'morgens toch ook nog wel van 09.30 tot 11.30 en soms valt hij dan s'middags rond 15.00 uiteindelijk in slaap maar is dan eerst nog wel even in zijn bedje aan het brabbelen. Lastig om van 2 naar een slaapje te gaan!
 
Terug
Bovenaan