Strak ritme of elke dag anders?

<p>Ik zat mij af te vragen of ik de enige mama ben met een baby die elke dag een ander ritme heeft haha!</p><p>Ik hoor van mijn schoonzussen dat ze alle 3 een zeer strak ritme hebben. 3 slaapjes, 4 flessen en hopsakee.</p><p>Nou hier is het toch wel wat anders in huis hoor haha!</p><p>Meneer wil altijd de eerste fles om half 7 en de laatste om half 7 maar de rest is hier een grote warboel</p><p>Gisteren lag hij bijvoorbeeld om 8 uur pas weer in bed tot half 10, vandaag 7 tot half 9. En morgen kan het weer anders zijn. Gisteren hield hij het dus mooi vol tot de volgende fles, nu heb ik hem voor een powernap weer in bed gelegd..</p><p>Wel heb ik rust & regelmaat. Om de 4 uur een fles, en op vaste tijden de hapjes.</p><p>Is mijn kind nou net zo chaotisch als zijn moeder? Of doe ik wat fout waardoor elke dag anders is? Ik begin mij namelijk best druk te maken over hoe ik dat ga doen als hij straks ouder is. Ik hoor ze nu al praten over laatste slaapjes korter, en middag en ochtend slaapjes. Mijn kind slaapt letterlijk wanneer hij wil, en er is geen vaste routine in te krijgen hahah!</p>

Heel herkenbaar dit!
Ik zou me er niet zo druk over maken! Ik probeer die kleine smiddags wel altijd even naar zn bedje te doen gewoon voor zijn rust. Het is niet zo dat tie dan slaapt maar rustig spelen in zn bedje. 
En inderdaad gewoon om de 4 uur een fles geven en op vaste tijden een hapje! 

Oh gelukkig! Soms lijkt het hier in mijn omgeving alsof ik de enige ben met een zoontje die doet wat hij wilt haha! 
Het is wel een heerlijk kind, hij slaapt wel gewoon goed overdag en snachts.
Alleen dat ritme, tja!

Oh wat fijn dit topic! Ik dacht ook al dat ik de enige was hahaha. Onze dochter is qua voedingen redelijk stipt maar de slaapjes overdag zijn iedere dag anders. Geen pijl op te trekken. Maar ik dacht: ach ze is pas 10 weken, maakt mij het uit. Maar je hoort anderen echt super gestructureerd zijn.. dan ga je toch twijfelen. 
Ik probeer onze dochter wel eens overdag in bed te leggen als ze moe is maar zodra ik dat probeer is ze meteen klaarwakker en gaat ze huilen in bed. Heb geprobeerd haar dan te troosten en te laten liggen maar uiteindelijk wordt ze echt overstuur. Dus heb het een beetje opgegeven. In de box en wandelwagen slaapt ze perfect overdag. Ze is verder super tevreden en slaapt ook de nacht gewoon al door. Dus ik heb nu zoiets van: zolang zij in de nacht goed slaapt, goed eet, groeit en tevreden is, dan ben ik ook tevreden. Die vaste slaapjes komen vast zodra ze dutjes meer gaat klusteren. 
Ik ben ook niet zo goed in rust en regelmaat. We hebben redelijk vaste tijden voor flesjes maar niet echt rituelen voor slapen. Na de laatste fles valt ze eigenlijk al meteen in slaap als we haar in bed leggen dus is geen ritueel voor nodig. En wij hebben altijd een druk sociaal leven gehad en nemen onze dochter daar nu gewoon overal mee naar toe. Zij slaapt overal. Proberen natuurlijk wel bijvoorbeeld maar 1 activiteit per dag te plannen en niet de hele dag propvol. Maar tot nu toe gaat dat super goed. Zij is zo lekker makkelijk. Moet ik dan denk je toch nog meer rust en regelmaat inbouwen of zo laten? Ik wil niet dat we straks nergens naar toe kunnen omdat rust en regelmaat boven alles moet gaan.. daar worden we echt geen gelukkige ouders van.. of hoe doen jullie dat?

@ongeduldige ik vind dat je je meisje gewoon overal mee naar toe kan/moet mee nemen! Hebben wij ook gedaan met onze kleine man gedaan en dat doen we nu nog krijgen ze niks van! 

Wij nemen die van ons ook overal mee naar toe maar wel met campingbedje haha! Altijd al gedaan want in de wandelwagen vind hij geen rust. Zolang jij je kindje niet te lang wakker houd gewoon overal mee naartoe nemen!
Als ritueel doen we samen de gordijnen dicht, slaapzak aan en zing ik een liedje. 
Inslapen gaat wisselend, nu heeft hij een periode dan leg ik hem weg en is hij in dromenland. Sommige dagen is het eventjes huilen.
De laatste fles doen we in slaapzakje, lezen we een boekje, gordijnen dicht, liedje en slapen!

Fijn om te horen dat meerderen dat doen. Ja ik denk ook dat ze er dan ook aan wennen. Ik laat haar gewoon overal in slaap vallen als ze dat zelf wil. Ga haar inderdaad niet wakker maken. En indd als we ergens langer blijven nemen we reiswieg of campingbed mee en slaapt ze daar ergens op een stille plek.

Hier is elke dag anders. Ik ben daar heel makkelijk in: t komt zoals t komt. Echt geen dag is hetzelfde. Hij kan de ene dag een slaapje doen van 20 min en de andere dag 1.5 uur (al komt dat zelden voor) de kleine gaat met mij overal mee naar toe. Mijn familie woont niet echt om de hoek en mijn schoonfamilie werkt dus een oppas regelen is nogal lastig. Maar hij is supermakkelijk en vind t allemaal prima, zolang die maar zn hapje en drankje krijgt

Terug
Bovenaan