Strak ritme of elke dag anders?

Hier ook een baby met een eigen ritme. Ik had ook gelezen over hoe baby's per leeftijd slapen enzo en dacht eerst ook dat ik wat verkeerd deed. Ze sliep steeds maar 45 minuten per slaapje overdag en wilde ook echt niet verder slapen. Heb me er maar bij neergelegd.
Nu is ze bijna 7 maanden en komt er weer verandering in. Ze is nu tussen dr slaapjes langer wakker, waardoor ze nu vaak nog maar 2 slaapjes doet op een dag en soms nog een powernapje aan het einde van de middag. Het 2e slaapje is nu ineens weer langer, ze slaapt dan iets van 1,5 - 2 uur. Maar heb ook geen vaste tijden hoor wanneer ze slaapt. Ze gaat hier naar bed als ze moe is. 
Ik dacht dus ook dat ik niet op 2 slaapjes op een dag zou komen, maar ze regelt het dus schijnbaar zelf. 

Haha ach ik volg ook mn kind hoor. Soms om 6 uur wakker, soms om 7, soms wil ze na 3 uur melk en soms na 4 uur. Soms wil ze 15 slapen en soms een uur.. knap hoor dat sommige ouders een strak schema hebben :) wel verloopt de dag meestal voorspelbaar met wandelingen en hapjes. Als je kind happy is, is t toch goed?

Ooh heel herkenbaar hoor ? Onze zoon had een mooi ritme. Twee maanden lang sliep hij door en kwam om de vier uur voor een fles. Vlak voordat m'n verlof voorbij was heeft ie alles overhoop gegooid ? Hij wil nu snachts weer een flesje en slaapt op wisselende tijden. Hij slaapt gelukkig wel in z'n eigen bedje en gaat standaard rond half 8 naar bed savonds. Op het KDV houdt hij weer een heel ander ritme aan. Daar slaapt ie 3,5 uur overdag. Heb hem al gevraagd dat thuis ook te doen, maar helaas haha. Wij gaan er gewoon maar in mee en hopen dat hij weer een ritme gaat vinden. Zolang hij blij en tevreden is vindt ik het prima ? 

Hier helemaal geen ritme, mijn zoontje is 8 weken en ik geef bv op verzoek, dus zelfs het eten is niet op vaste tijden. Elke dag is weer een volledige verrassing ? hij slaapt wel heel goed in de kinderwagen en de draagdoek, dus als ik echt het gevoel heb dat hij even moet slapen doe ik m daarin maar verder regelt hij het zelf eigenlijk best goed. S’ochtends doet hij meestal tussen 9 en 11 ergens een slaapje van een uurtje, hij doet een goede siësta van een uur of 3 tussen 12 en 4, maar daarna is het behoorlijk onregelmatig. En de nachten zijn redelijk dramatisch maarja daarvoor heb ik verlof zullen we maar zeggen..

Hoi 
Hier is t elke dag anders  het enige dutje dat vast staat is die van sochtens na anderhalf uur gaat ze terug naar bed soms 3kwartier of 3 uur lang valt geen pijl op te trekken en voor de rest wanneer ze moe word gaat ze naar bed ben ik niet thuis is t in de kinderwagen of in de draagdoek en om half 8 de laatste fles en de laatste weken valse om 5 uur in slaap dus dan 9 uur in bed en slaapt ze door tot 7 /half 9 zie niet hoe ik hier een strak schema in kan maken dan heb een ongelukkige baby die de hele dag aan t miepen is

Er is hier geen goed of fout in. Je volgt je hart en daarmee het ritme van je kind. En de een is gebaad bij een heel strak ritme dat ook werk. En de ander wilt een strak ritme en komt er achter dat dit niet werkt ?
Dat laatste was bij ons het geval. Ik ben zelf gebaad met structuur in de dag vanwege hs. En ik las dat dit voor baby’s ook zooo goed is. Bij onze dochter werkte het op een gegeven momemt gewoon niet meer. Pas toen ik het een paar weken los ging laten (ook de strakke flestijden) dat alles volgens de normen moest, werd het hier een heel stuk leuker. Mijn dochter is qua flessen nog steeds redelijk stipt. En we merken dat ze ‘s nachts steeds langer door slaapt. Dat hadden we nooit ondekt als we in het schema waren gebleven. De hoeveelheid slaap overdag verschilt hier ook per dag. Sinds we bij de osteopaat zijn geweest en ze behandeld is aan haar nek, slaapt ze overdag wel weer meer. Wat schijnbaar wel gewoon is. Daarvoor was ze flink wakker overdag, kwam blijkbaar door nekproblemen.
De ene keer is ze vroeg wakker en spelen we samen tot de volgende fles, of wandelen we en doen we boodschappen. Net wat uitkomt. En de andere keer slaapt ze 3/4 uurtjes achter elkaar door. We nemen haar ook mee uit. Al merk ik wel dat ze daar nog steeds behoorlijk van de leg van raakt. Overprikkeld, slecht slapen en dan thuis is het wel drama. Ik plan dan ook altijd een ontprikkelingsdag daarna in. Overig merk ik dat als papa papadag heeft of als oma een paar uur heeft opgepast, ze dat ook heeft. Gek genoeg is ze dus wel gebaat bij het ritme dat wij samen hebben gevormd. 
Ik zou mij dan ook niet druk maken hoor Manon. Lekker blijven meebewegen. Dat is een natuurlijke dans die jullie samen hebben.

Terug
Bovenaan