Strak ritme of elke dag anders?

Maar hoezo ga je ervan uit dat die moeders dat zo goed doen..? Het ligt echt aan het kindje denk ik, wij als ouders geven ze alleen wat ze nodig hebben. En als dat elke dag iets anders is, dan is het alleen maar fijn dat ie een mama heeft die hem geeft wat hij nodig heeft. 
Daarnaast vind ik nooit zo belangrijk hoe je iets doet, als je het maar doet; slapen en eten, punt! Voor mij is het belangrijkste om een tevreden kind te hebben. 

Tja bij de buitenwereld lijkt alles mooier denk ik haha! Maar je hebt gelijk, zolang je kindje gelukkig is dan is het goed. Ik ben gewoon héél erg onzeker en vraag me dan dit soort dingen af! Stel mijn zoon huilt geen seconde de hele dag dan maak ik me nog zorgen ?

Wij hebben wel een schema/ritme. Dit ben ik gaan doen omdat het voor mezelf makkelijker zou worden om ook nog even wat te kunnen doen of afspreken. 3 dagen nadat ik het schema had gebruikt sliep ze ook door en kregen we overdag een blijere baby, dus het ligt er gewoon aan wat je kindje nodig heeft.
Ik leg haar in de ochtend en in de middag op bed. In de ochtend sliep ze eerst wel 2 uur maar de laatste dagen maar 3 kwartier, dus ze houdt zich ook niet aan alles wat ik probeer hoor. Smiddags gaat wel goed dan krijgt ze 1 uur eten, rond 2 uur naar bed en dan 4 uur weer eruit. Dan slaapt ze niet meer tot haar avondvoeding om 7 uur, maar daar kiest ze wel zelf voor zeg maar. Verder kijk ik ook wel naar wat zij wilt, maar ik probeer me wel vast te houden aan die 2 slaapjes in haar bed overdag, dan heb ik gewoon volledig mn handen vrij.

Me - L
Dat lijkt mij inderdaad ook fijn. Vandaag sliep meneer hier van
7:00 tot 8:30
10:00 tot 10:30
11:30 tot 13:30
En net nog een powernap in de auto maar kon hem er na een uur alweer inleggen..
#5 maand oud haha!

Hier juist heel gestructrueerd.. hebben ik en mn dochter wel baat bij hoor. We hebben op vaste tijden voeding maar het slapen erom heen verschilt. Soms slaapt ze 1,5 uur en soms langer of iets korter. Maar juist door structuur doet ze geen hazeslaapjes oid. Mn dochter slaapt ook altijd in dr eigen bed. Voordeel daarvan is dat ik thuis veel mn handen vrij heb maar dat als we weg zijn ze maar kort slaapt omdat ze dat niet gewend is. Meestal wordt die verloren slaap later op de dag wel weer ingehaald. 

Manon dat snap ik hoor6 t 6, ik zal mn schema even typen, maar onze dochter is pas 10 weken
7.00 voeding 
8.00 weer naar bed (ze valt vaak na het voeden alweer in slaap, dus soms wat eerder, tegenwoordig slaapt ze maar 3 kwartier in de ochtend, voorheen 2 uurtjes.
10.00 voeding
Hier slaapt ze meestal wel af en toe maar gewoon beneden of in de box of tijdens het boodschappen doen of rijden of wat we ook doen
13.00 voeding
14.00 naar bed, dan moet ik haar vaak wakker maken voor de volgende voeding
16.00 voeding, wordt soms ook 16.30 uur, dan laat ik haar ietsie langer liggen
Hier blijft ze vaak de hele tijd wakker, dan laat ik haar spelen op een speelmat of een boxkleed met speeltjes
Om de dag in bad of douche om 18.30 uur
19.00 voeding
19.30 naar bed
23.00 maken we haar wakker voor voeding
En dan zijn we weer in de ochtend

Heel mooi ritme inderdaad!
Ik krijg er gewoon geen ritme in! Want hij is zelf zo wisselend. Dagen houd hij bepaalde tijden vast en dan spontaan is er een ochtend dat hij ineens na een uur weer het bed in wilt en zijn hele dag omgooit.
Vandaag bijvoorbeeld beslist hij dat hij een half uur voor de fles nog even wil dutten. Nu kan je zeggen rekken.. maar meneer valt gewoon in slaap hahah! Ookal is hij op dat moment nog maar een uur wakker.
Hij is wel heel vrolijk en makkelijk. Vandaag als uitzondering hahah!
Maar geen idee hoe ik zo'n vast ritme erin kan bouwen! 

Dat komt vanzelf hoor, bij mij zou het ook ineens weer kunnen veranderen, al hoop ik het voorlopig even niet haha. 
Zolang hij vrolijk is, genoeg drinkt en slaapt is het prima toch

Terug
Bovenaan