straks een baby en werken, hoe zien jullie dat?

Ik zelf ben zwanger van onze derde....mijn man werkt 40 uur en hobbiet nog bij in het weekend, ik zelf werk 24 uur....
Nova gaat (1 kindje is overleden weten de meesten) 2 dagen naar kdv en 1 dag naar mijn oom en tante, als die er niet zijn passen mijn schoonouders op en als mijn ouders in nederland zijn dan gaat ze naar hun toe.

ik wil absoluut niet een thuisblijfmama zijn en vind het heerlijk om te werken en ja het is ook nodig.
Maar moet wel zeggen ondanks dat er een deel loon is weggevallen en een mondje extra te voeden is het prima te doen.
Veel dingen als te pas en onpas bij mooi weer op het terras zitten en dan gelijk buiten de deur eten en het uitgaan is veel minder dus die kosten besparen we weer....
Toen Nova klein was deden we dat nog wel maar nu ze groter is pas je je toch meer aan, aan haar ritme....

We redden ons vast allemaal prima, en zullen toch moeten wennen aan ons nieuwe leventje en terzijnertijd zullen we merken hoe we dat moeten invullen met werk en kinderen...

Liefs randy
 
hoi,

ik ben zwanger van onze 1 en 2de (een tweeling)en ik werk 24 uur en me vriend 40uur.als de kids geboren zijn ga ik 3 dagen werken,ze gaan dan 1 dag naar me moeder en 2 dagen KDV.me vriend kan niet minder gaan werken (ook ivm carriere)ik werk in de zorg dus werk ook weekenden dus dan is hij gewoon thuis.en doordeweeks krijg ik vaste werk dagen das wel zo handig.
succes allemaal!

liefs zonnetje
 
Hoi, wanneer je het financieel kunt redden zou ik de eerste paar jaar wat minder gaan werken. Je krijgt tenslotte niet een kindje om alleen in het weekend van te genieten... Maar goed, ieder zijn ding. Zelf werk ik nog 20 uur. Het is héérlijk om ook even 'mens' te zijn i.p.v. 'mama' en dat werpt ook zijn vruchten weer af op de dagen dat je thuisbent.

Uiteindelijk kosten kinderen datgene wat je er zelf van maakt. Borstvoeding geven, met de pot mee-eten (desnoods iets aangepast), geen luxe merkkleding zijn maar enkele ideeën om de kosten te drukken. En de kosten voor opvang vallen behoorlijk mee. Hoe minder je verdient, hoe minder de kosten zijn. Kun je ook wel ergens op internet bereken.

Het komt allemaal goed! Succes!
 
hoi,
Bij ons is het (ook)best moeilijk te regelen. Ben zwanger vd eerste. Ik zit in de opleiding voor verzorgende en moet daar minimaal 24 uur voor blijven werken. Maar dat lijkt me wel te doen (werk nu 32 uur en ga voorlopig dus 1 dag in de week ouderschapsverlof opnemen) Ik werk dus onregelmatig, maar mijn man ook! We hebben elke maand een ander rooster, zie daar maar eens een KDV voor te regelen! We hebben er 1 gevonden waar we een maand van te voren ons rooster kunnen doorgeven. We kiezen voor 1.5 of voor 2 dagen pw KDV. We zien straks pas of het haalbaar is voor ons. De weekenden waarin we werken laten we opvangen door onze ouders. En doordeweeks waar we nodig hebben ook. Lang leven de opa's en de oma's! gr chris
 
Hallo DAmes, dank je voor alle reacties

Ik heb het een en ander nu wat duidelijker. ik heb een gastouder gevonden, die is minstens de helft goedkoper dan het kdv en dichterbij, makkelijker, flexibeler etc. kdv had nog geen prijzen gemeld maar die weet ik dus inmiddels, voor flexplekken en zo is het dubbele van een gastouder. voorlopig houden we het er maar bij ons 1e plan, half september tot december werk ik 32 uur en kijken we hoe het gaat. we krijgen nu veel kleding en luiers enzo die anderen over hebben, altijd ideaal. en als de baby er is komen we er zelf achter of borstvoeding en kolven een optie is, of goedkope luiers kan of allergieen een rol meespelen. en kijken hoeveel kinderbijslag, opvangtoeslagen enz je krijgt, En hobbies/merkkleding en vakanties hebben we al niet hoor. enige probleem is dat we net een huisje gekocht hebben en net samenwonen, en maand later zwanger dus onze reserves hadden we in het huis gestoken en babyspullen en trouwen nu. als we alles nu over meerdere jaren verdeeld hadden zoals bijna heel nederland doet hahaha dan was het soepeler gegaan. Maar we redden ons en hebben meer dan ons hartje begeert

groetjes
 
Hallo dames en/of heren,
Mijn vriend en ik willen graag een kindje. Hij is 26 en ik 24. 
Hij werkt 40 uur in de week en ik 32 uur.
Hoe doen jullie dat? Blijven jullie zoveel werken zoals nu of minderen jullie? 
Willen ons eerst verdiepen voordat we gaan proberen :).
Groetjes van Linsey
 
Wij werkten 40 en 36 uur. Mijn man heeft 1 dag ouderschapsverlof, ik ben 24 uur gaan werken. We zijn er qua loon wel op achteruitgegaan, maar we hebben hele lage maandlasten. Daar hebben we bewust voor gekozen. Liever allebei meer aandacht aan ons gezin geven, dan een groot huis en dikke spaarrekening. 
Voor ons is het prima zo. Volgens mij moet je echt naar je eign situatie kijken. Wat zijn je maandlasten nu, en reken er extra bij voor straks. Ongeveer €30 luiers per maand, flesvoeding eigen merk €25 per maand, extra wasjes draaien €5 per maand(ruim gerekend) dat soort dingen. 
 
Terug
Bovenaan