Straks minder werken?

dat is wel een goede tip!
ik heb nu nog recht op mijn uitkering, maar als ik in november volgend jaa rnog geen werk gevonden heb.... zal ik ook zonder inkomen komen te zitten.

ik denk dat ik welc werk heb tegen die tijd, maar je weet het natuurlijk nooit..
nogmaals bedankt voor de tip!

De heffingkorting is alleen als je over heel 2009 geen werk hebt. Ga je wel werken dan moet je terug betalen. Daarom adviseer ik wel om goed te informeren voordat je het aanvraagt.

groeten,

Diarich

Dag medezwangeren,

Leuk om te lezen hoe jullie dit aanpakken! Manlief is nu aan het kijken of hij misschien 4 maal 9 kan gaan werken en dan ook een dag 'vrij' heeft, zou wel lekker zijn! Dan hoeven we nog maar twee dagen creche, ook wel fijn!
Nemen jullie ook ouderschapsverlof? Het wordt hoogstwaarschijnlijk verruimd van 13 naar 26 weken, wisten jullie dat? De tweede en eerste kamer moeten er alleen nog mee instemmen. Ik zou als dat het geval is, misschien nog wel wat verlof aan mijn zwangerschapsverlof willen toevoegen als dat mogelijk is. Nu heb ik natuurlijk wel de mazzel dat het verlof deels wordt doorbetaald (50% geloof ik). Geen idee wanneer dat besluit valt...

Groetjes Katja

@ Carina: sorry ik ging er zomaar van uit dat iedereen zou werken (of anders vrijwillig niet zou werken...) :-( Vervelend voor je, ik hoop dat je snel een baan vindt. Is heel verschillend he per regio met banen in het onderwijs? Werk je in het basisonderwijs?

@ Karin: zo zie je maar, je kunt het allemaal nog zo leuk bedenken, soms gaat alles anders... Ben je nu weer helemaal beter/hersteld (behalve dan dat je je nu nog niet lekker voelt door de zwangerschap)? In ieder geval fijn dat jullie zo een stuk gelukkiger zijn.

hoi katja.

je hoeft je niet te verontschuldigen hoor! na alles wat we hebben meegemaakt op zwanger worden/zijn gebied in combinatie met de grote verbouwing, is het nu ook wel even lekker om niet te werken.
al moet ik zeggen dat ik het nu wel een beetje beu begin te raken.
ach ja.... nog even!

ik ben werkzoekende in het basisonderwijs en in zeeland is dat tekort niet zoals ze weleens op tv zeggen. jammer genoeg!

groetjes

Geen ouderschapsverlof voor mij en mijn man. Wel hebben we de mogelijkheid om extra vakantiedagen te kopen. Daarmee kunnen we dan wekelijks een dag vrij plannen. Eigenlijk hetzelfde dus, en als we later nog eens oververwacht ouderschapsverlof nodig hebben dan kunnen we dat alsnog opnemen. Het is bij deze werkgever toch onbetaald, dus daar hoeven we het niet voor te doen.

5 maanden na de zwangerschap van de eerste begon ik met een studie van twee jaar. Ik ben toen 4 dagen gaan werken en 1 dag naar school. Heel druk dus, maar mijn man was toen meer thuis. Onze dochter zat 1 dag op het KDV en de rest bij oma en papa. Ik vond het soms zwaar, maar ik ben ook geen echte "huismoeder". Mijn studie is nu afgelopen en ik ben niet echt minder gaan werken, maar ben wel thuis gaan werken, gedeeltelijk als free lancer. Ik zit 2 dagen in loondienst en de rest van de tijd deel ik zelf in. Dat houdt in dat ik 's ochtends eigenlijk nooit meer vroeg hoef op te staan en op mijn gemak onze dochter kan aankleden en weg kan brengen. Ze gaat op dit moment nog steeds 1 dag naar het kdv en 3 ochtenden naar de peuterspeelzaal. Ik heb dan wel het geluk dat mijn moeder (oma dus) veel van de zorg op zich neemt en dat we daar heel tevreden mee zijn.
Birgit

Mijn zus heeft het gepresteerd om tijdens har verlof ontslag te nemen en na haar verlof in een nieuwe baan te beginnen. En bij haar tweede was ze weer tijdens haar verlof aan het solliciteren. Helaas is dat toen niet door gegaan, dus deze keer heeft ze geen ontslag genomen.

Zelf heb ik me vanmorgen ingeschreven voor een nieuwe studie (via LOI, dus gewoon thuis te doen) Ik heb hier al langer over getwijfeld en vond het eindelijk eens tijd om stappen te zetten. Dan heb ik tijdens mijn verlof ook iets anders te doen dan babykleertjes vouwen en afwachten tot ie er is.

Terug
Bovenaan