Straks minder werken?

Hallo allemaal!

Ik ben na de geboorte van mijn dochter destijds 32 uur gaan werken waarvan een jaar lang een dag ouderschapsverlof  omdat het onderwijs geen vetpot is. Er staan natuurlijk wel weekends en veel vakantie tegenover. Na de geboorte van mijn zoon heb ik weer een jaar 3 dagen gewerkt met een dag ouderschapsverlof.
Sinds februari werk ik wel echt 24 uur; maandag, dinsdag en woensdag (telt in het onderwijs voor 6 uur). Dit kon omdat mijn man een betere baan heeft gekregen.
Na de geboorte van de derde zal ik waarschijnlijk heel het ouderschapsverlof opnemen tot de zomervakantie. Dit omdat 3 kinderen toch wel heel wat drukte met zich mee gaat brengen. Al zie ik een beetje tegen fulltime moederen op; ik heb mijn werk ook nodig om een andere kant van mezelf te kunnen zijn.
Na de zomervakantie ga ik weer 24 uur werken.

Mijn dochter gaat op woensdag naar de BSO (opa's en oma's doen de opvang op maandag en dinsdag). Mijn zoon gaat op maandag naar opa en oma en op dinsdag en woensdag naar het kdv. Als nummer 3 naar het kdv zal gaan, gaat mijn zoon ook naar de basisschool en gaat het precies als bij zijn zus.

Ach, het is allemaal gegoochel. Het zal allemaal wel weer goed komen, maar het is wel een hoop gepuzzel he?

Groetjes, Sheila.

NB. Mijn man heeft na de geboorte van mijn dochter ook een jaar lang een dag ouderschapsverlof opgenomen en ging ook een dag minder werken, maar hij vond zichzelf er niet voor in de wieg gelegd. Hij werkt dus weer fulltime en ik 24 uur. Dit bevalt goed.

Ik ga heerlijk stoppen met mijn vaste baan
Ik werk nu 6 uur en ik heb daarnaast nog 2 0-urencontracten
Het ene 0-uren contract is puur voor de gezelligheid; erg aardige baas en het is gewoon gezellig
Het andere 0-uren kotrakt zijn diensten, die ik kan invullen en dan is manlief thuis en hoeven ze niet naar een oppas. Ook leveren die uren een smak geld op
Als ik 3 diensten neem hou ik meer over dan 4 dagen werken bij mijn gewone baan, omdat ik dan ook nog oppas nodig heb
Ik hou mijn 0-uren kontrakten dus heerlijk aan en die andere stopt

Ik werk thuis dus heb dat 'probleem' niet. Ik zie wel op het kdv dat meer dan 2 a 3 dagen echt teveel is voor zo'n kleintje, zeker als ze van 'smorgens tot 's avonds daar zitten, het is toch erg vermoeiend voor zo'n krummel hoor! Maar ok, ik heb makkelijk praten, mijn jongetje hoeft maar 1 1/2 dag en vind  het helemaal top daar,  bovendien is  hij  dus al bijna drie en dat scheelt ook weer.

Ik werk 3 dagen in de week en mijn man fulltime  en  ons dochtertje gaat 2 dagen per week naar het KDV toe. Mijn moeder past 1 x per week op. Als ik straks bevallen ben van de tweeling gaan zij ook 2 dagen per week naar het KDV toe. Mijn dochtertje heeft het enorm naar haar zin op het KDV.
Groetjes, Floor

Ik ben in verwachting van de tweede en werk nog 32 uur. Heb nu wel sterk nagedacht over 1 dag of 1 halve dag per week ouderschapsverlof maar scheelt financieel idd best veel. Mijn ouders passen gemiddeld 1 keer per week op vrijdag op maar zijn al 73 dus weet ook niet wat er de komende jaren nog gaat gebeuren en of ze het vol kunnen houden zo. Dus...misschien toch verstandig om het ouderschapsverlof nog achter de hand te houden. Mijn partner gaat misschien een managementopleiding volgen en misschien ga ik het dan wel gebruiken maar zal daarvoor eerst een plaatje moeten krijgen(welke dagen e.d.) Mijn dochtertje gaat nu 2 dagen naar het KDV en 3 dagen vind ik voor mijn gevoel teveel. We zien het allemaal wel. Voorlopig blijft het bij 32 uur, 2 dagen KDV en 1dag opa en oma.

Terug
Bovenaan