Hoi Sylvia,
Ik ben vorig jaar bevallen van een zoontje en ook ik draag de bacterie bij me. Bij mij kwamen ze erachter omdat ik al 12 weken met een blaasontsteking liep.
Mijn gyn zei ook dat ik me er niet al te druk over moest maken omdat als ze eenmaal weten dat je het hebt, ze snel kunnen handelen. Hij zei ook tegen mij dat ik het gewone protocol moest aanhouden dus pas naar het ziekenhuis als de weeen om de 5 min. komen of als je het niet vertrouwd. Hij verzekerde me dat de eerste bevalling echt wel minstens 11 uur zou duren dus dat ik me geen zorgen hoefde te maken dat ik niet lang genoeg aan de antibiotica zou liggen. Nou, bij mij ging het toch ietsie anders: mijn zoontje is na 4 uur en 40 min. geboren! Ik had dus niet lang genoeg aan de antibiotica gelegen.
Ik heb daarna een nacht in het ziekenhuis gelegen en Sven ook. Daarna kijken ze hoe het met de kleine gaat en als hij gezond is, mag je naar huis.
Let goed op als je thuis bent want een besmetting kan ook later pas toeslaan. Je kindje krijgt dan geen koorts maar juist onderkoeling!
Enne, als ze de bacterie hebben geconstateerd, krijg je een medisch indicatie en MOET je dus in het ziekenhuis bevallen (dat vertelden ze mij) dus dan is thuis bevallen helemaal geen optie meer.
Groetjes,
Maike