subsidie wanneer opa/ oma oppast

Hallo
Ik wil toch nog even reageren al heb ik dat ook al gedaan in het begin van deze discussie.
Reden waarom is idd de stelligheid waarmee af en toe geschreven wordt.
Laat iedereen in zijn waarde en vooral zijn mening behouden en ga daar respectvol mee om. Het maakt niet uit of je je kindje brengt bij opa en oma of naar een kdv. Zoaln jij je en je kindeje je er maar goed bij voelen.
Iemand schreef  "droppen"  persoonlijk vind ik dat nogal wat. Een kind drop je niet, waar het ook naar toe gaat.  
Ik sluit me dan ook geheel aan bij de vorige schrijfster, ieder doet wat hen het beste lijkt en waar ze zich het prettigst bij voelen.

Groetjes Jeanette

Hallo,

waarom zou er voor een kdv wel subsidie gegeven moeten worden en coor opa en oma niet. Het is toch allebei opvang?????
Wat een onzin allemaal, opa en oma doen het graag anders zouden ze het niet doen neem ik aan. En ze kunnen toch wel verwend worden door opa en oma.
Voor mijn zoon is het een feest. Ik ga een net geboren kind toch niet naar vreemde mensen brengen. Moet natuurlijk ook iedereen zelf weten maar ik vind het niks. Hoe zit dat daar bv met de bedjes. Hoevaak word erin geslapen en door wie en wanneer gaat het in de was bv. Bij mijn ouders weet ik dat het allemaal schoon is.

Groetjes aan iedereen

Hallo,

ook mijn schoonmoeder past op mijn kinderen. Die krijgt daarvoor van mij betaald en ik krijg daar subsidie voor, zelf leg ik  daar een klein bedrag bij. Ik snap niet wat daar mis mee is, wie heeft er last van? En oud kun je haar ook niet noemen met haar 45 jaar!
Als niemand voor deze vorm van opvang zou kiezen, zouden de wachtlijsten voor het kdv nog langer zijn......
Ik hoor trouwens niemand over een vriendin/kennis of (schoon)zus die oppast, mijn zus past namelijk ook een dag op mijn kinderen en daarmee heb ik dezelfde regeling via Viaviela (die absoluut niet fraudeert!) Zij heeft nog meer oppaskinderen, dus ze kunnen genoeg met leeftijdsgenoten spelen! Die andere kinderen zijn via een ander gastouderbureau, en die zegt dus tegen de vraagouder dat ze gewoon uren mag declareren,  zelfs als ze naar de kapper gaat(!). Zulke moeten dus aangepakt worden, want die verpesten het voor de rest!

Ik vind het ook erg jammer dat een oma/vriendin/zus, wat je maar wil, niet als een ervaren oppasouder wordt gezien! Want mijn beide oppasouders doen het perfect!

Groetjes

Deze leuke meevallers voor opa's en oma's zijn er nu, voor het overgrootste deel,de oorzaak van dat met ingang van 2010 er waarschijnlijk helemaal geen gastouderopvang meer bestaat, en dat zelfstandig gastouders, zoals ik, straks zonder werk zitten...

Mijn ouders krijgen sinds kort ook van ons betaald via het gastouderbureau.
Mijn zoontje gaat 1 dag naar het kinderdagverblijf en hij begint 's ochtends al met een pruil-lip als hij weet dat hij daar naartoe moet. Mijn ouders passen 1 dag per week op en dan is het 's ochtends al feest: hij vindt het bij mijn ouders veeeeeel fijner (en mijn ouders genieten ook volop). En waarom zou ik mijn ouders daar niet voor belonen? Tuurlijk doen ze het uit liefde en ze hebben al 2 jaar opgepast zonder subsidie, maar ze doen het oppaswerk net zo goed en beter misschien nog dan het kinderdagverblijf... En vergeet niet waarom deze regeling in het leven is geroepen: om meer plaats op de kdv's te creeeren voor kindjes van werkende ouders die geen alternatief oppasadres hebben en meer moeders de mogelijkheid te geven om te werken. Iedereen zou daar juist blij mee moeten zijn!!!! Zo heeft iedereen sneller een plaats bij het KDV!

Hoi,

ik wil even reageren op marion mulder haar stukje.
Ik snap echt het verschil niet tussen een gastouder waar je geen (familie)band mee hebt en een opa/oma of zus.
Want mijn schoonmoeder is voordat ze op mijn kinderen pastte ook altijd gastouder geweest en in mijn ogen is ze dat nog steeds. Ze doet toch precies hetzelfde? En tijd om de kleinkinderen te verwennen is er ook nog genoeg hoor.
Zoals iemand eerder schreef dat de gewone logeerpartijtjes ook als oppasuren genoteerd worden, dat vind ik belachelijk ja en dat noem ik fraude.
Maar een opa of oma die 'werk'   doet waar ieder ander wel voor betaald krijgt, waarom opa/oma of zus dan niet? Het is dit of buiten de deur werken voor mn schoonmoeder.
Zij vind dit geweldig om te doen en ik vind het geweldig om ook buiten de deur aan het werk te zijn. Iedereen gelukkig toch......?

Groetjes

Ik wil hier graag op reageren

Ik zou heel graag minder willen werken zodat ik meer bij m'n zoontje kan zijn.
Ik ben al te blij dat m'n schoonouders 2 dagen oppassen en 2 dagen kdv.
Ik zit nu eenmaal in een situatie dat ik NIET minder kan werken en dat m'n schoonouders me daarbij willen helpen om op de kleine te passen, heel graag.
Zolang ze het zelf leuk vinden en het niet te zwaar is ben ik heel blij met hun hulp

hoi,

mijn moeder en schoonmoeder willen niets hebben van geld voor het oppassen.
anders voelen ze zich geen oma meer maar een oppas.
ze doen dit met veel plezier voor mijn dochter en ook voor hun toekomste kleinkind die opkomst is.

doeg

Terug
Bovenaan