Succes verhalen IUI

<p>Hallo, </p><p>Ik ben Lena, 28 jaar en samen met mijn vriend reeds 1,5 jaar bezig om onze grootste wens in vervulling te laten gaan. <br />Ik ben onverklaarbaar onvruchtbaar (zowel resultaten van mijn vriend als ik zijn oké), wel een lichte versie van PCO (langere cyclussen maar met eisprong). <br />Na 6 maanden Clomid (met telkens 1 eitje) gaan we nu een volgende stap zetten in ons traject, IUI met Menopur.<br />Zijn er hier vrouwen die hun succesverhaal willen delen om wat moed te geven? <br /><br /></p>

Oudste van IUI6 en jongste van IUI3. Man had retrograde ejaculaties, dus wel een ander probleem. Maar hier 2 mooi dochters. Hopelijk werkt het voor jou ook zo goed! Veel geluk!

Hoi,

Bij ons was het ook onverklaarbaar waarom het niet lukte. Maar bij ons was het met de eerste IUI behandeling al raak. Ondertussen 19 weken zwanger…

Hoop dat het voor jullie ook zo mag gaan. ?

Hi! Hier van ons eerste dochtertje zwanger geraakt via de eerste IUI poging terwijl het er helemaal niet perse top uitzag. Mijn partner had weinig zaadcellen en na opwerking bleven er nog 0.8 miljoen over (terwijl minimale 1 miljoen is) ook had ik "maar" 1 eitje ondanks spuiten met hormonen. 
De arts zei dat ze de IUI wel door lieten gaan maar dat we hierna nog 1 poging kregen en als de waarden dan weer zo laag waren we meteen door zouden gaan naar IVF. 
Maar dat is dus nooit gebeurt want we waren meteen zwanger :) hoop dat het voor jou ook goed uitpakt! 
Enige wat ik die cyclus anders heb gedaan dan de 2.5 jaar ervoor is dat ik vanaf de menstruatie ervoor al begonnen ben met de complete zwangerschapssuplementen (vitamines plus foliumzuur en omega 3) én ervoor heb gezorgd dat ik geen koude voeten had. 
Dat heb ik overigens nu ook gedaan en ik weet sinds 2 dagen dat ik zwanger ben van de 2e. In de eerste poging, gewoon thuis... dus wie weet fijn om mee te nemen al kan ik natuurlijk niks garanderen ? 

Hoi Lena, wat spannend hè zo’n traject waarvan je de uitkomst niet weet. Hier ook een succesverhaal. Ik heb ook eerst 6 maanden Clomid gebruikt zonder succes. Daarna IUI gestart met Gonal-f en Pregnyl. Bij poging 2 zwanger geraakt, maar helaas missed abortion van een tweeling. Toen mocht ik met poging 9 nog een keer zwanger raken en ons zoontje is inmiddels 9,5 maand! Heel veel succes, ik hoop dat het gauw mag lukken voor jullie. ?

Dankjewel voor de reactie allemaal. Duimen maar! De zwangerschapsaankondigingen vliegen me rond de oren. Moeilijk om er positief onder te blijven. 
Klopt het dat de kans op een meerling veel hoger ligt bij IUI? Hadden jullie vaak meer dan 1 eitje klaar zitten? 

Volgens mij is de kans op een meerling wel wat hoger ja, omdat met hormoonstimulatie toch vaak wel meerdere follikels rijpen. Dat was wel de insteek bij mijn ziekenhuis om voor 2 te gaan en maximaal 3. Helaas komt dus ook weleens overstimulatie voor en dan wordt de poging afgebroken. Dat heb ik 1x gehad. Bij mij varieerde het wel hoe mijn lichaam reageerde op een dosis. Dat verschilde per maand weleens. Bij mijn laatste poging had ik maar 1 follikel die meedeed, deze hebben ze in tegenstelling tot alle andere behandelingen wat langer laten rijpen… en met succes. Geen idee of dat de doorslag gaf, maar je hebt er uiteindelijk maar eentje nodig hè ?

Bij ons eerste IUI (met milde stimulatie) zwanger maar miskraam en toen bij de tweede IUI (met stimulatie) opnieuw zwanger en dat is een prachtige dochter geworden :). Wij hebben donorzaad gebruikt. Zelf had ik een lagere eicelvoorraad dan bij mijn leeftijd hoorde (35)

Terug
Bovenaan