superdroog huidje

Zoals de titel al zegt heeft Floor een echt 'schuurpapiervelletje'. Ik heb al van alles geprobeerd (Zwitsal, vaseline, vsm, Natusan). Nu is het al zo erg dat ze bloederige kloofjes op haar knietjes en elleboogjes heeft, vind ik toch wel een beetje zielig.
Volgens mij heeft ze er geen last van, ze is in ieder geval altijd supervrolijk.
Onze huisarts wil al hormoonzalf voorschrijven, maar hier ben ik zelf niet zo dol op bij zo'n klein hummeltje. Heeft er iemand een gouden tip voor mij?
Alvast bedankt!
groetjes van Ruth

hoi,
wat sneu dat ze zo'n droog huidje heeft. Gelukkig lijkt het haar niet veel te doen. Ik zou niet zo snel voor hormoonzalf gaan, heftige behandeling hoor!!!
Ik heb zelf eczeem gehad en ben ervoor bij dermatoloog geweest. Voor de heftige rode, jeukende plekken kreeg ik hormoonzalf, tegen de schrale, droge plekken kreeg ik een combinatie van cetomacrogoliscreme en cetomacrogoliszalf (creme is makkelijk smeerbaar maar niet heel vet, zalf is vet, maar moeilijk smeerbaar. ) De combi vond ik erg prettig. Moet wel op recept en door apotheek gemaakt worden
succes ermee, groetjes mira sinds 02-01 mama van jaap

wat zielig... ik weet niet hoe ik je kan helpen, misschien op de open plekjes bepanthen? en heeft weleda niks, is ook een goed merk. ik heb even op de site gekeken stond : Huid (wondjes & irritatie): Calendula Spray, Calendula Wondzalf. maar ik ken het zelf niet hoor.

succes!
daphne

Hai Ruth

Ik ben ook een weleda-mens, heeft die geen cremepje ervoor? Weer en windbalsem oid is voor droge huid in de winter. Het is erg vet tenimste. En mij werd door de 'juf' van samen bevallen en babymassage 'balneum' of zoiets aangeraden. Dat is speciaal voor babys met droge huid. Je hebt daar ook verschillende gradaties in, hoeveel vettend het is. Ik heb er ook wel eens reclame over gezien   in tijdschriften. En volgens mij kan je het zo kopen zonder recept.

Succes ermee

Alvast weer bedankt voor jullie tips! Ik heb Balneum al geprobeerd, helpt niet echt helaas. Weleda ken ik nog niet, morgen maar even naar de drogist. Is dit ook speciaal voor babietjes?

Hai,

Mijn 1e dochter (nu 4 jaar) heeft een vreselijke droge huid. Echt vanaf de geboorte al. Zeep etc was toen al uit den boze... (en ik al die lekker Zwitsal spulletjes gekocht ). Ze heeft nog steeds last van een droge huid en allemaal kleine bultjes op d'r armen. Ik heb altijd Balneum Hermal gebruikt voor in bad en dan deppen met afdrogen, maar ik moet zeggen het is dus nooit weg gegaan.

Ze heeft er gelukkig geen last van! Uiteraard ben ik ook bij de huisarts geweest en diverse zalfjes gekregen. Soort vaseline, parfenac etc etc. Niets hielp. Hij wilde uiteindelijk ook een hormoonzalf voorschrijven, maar ik dacht ze heeft er geen last van en dat vond ik toch te ver gaan. Zeker omdat het haar hele armen en benen waren.

Dus misschien Balneum gebruiken?
Succes ermee.
Groetjes  Sandra

Ja, dat is de babylijn van Weleda. Op basis van calendula. Neit elke drogist heeft het, maar de tuinen heeft vaak wel veel van ze. Je hebt er iedere dagolie, badproducten, billencreme, vanalles van. Ruikt alleen niet zo baby-achtig als zwitsal en pampers. Maar er zitten geen chemische toevoegingen in, alles puur natuur!

Hoi Ruth,

Mijn dochter had ook hele droge huid gekregen, ik ben daarna direct overgestapt op alle producten van weleda. Het ging daarna een stuk beter. Nu badder ik haar in cremebad en smeer haar daarna in met iedere dag olie (sesam etc...zit daarin) en plaatselijk doe ik nog wat bodycreme of weer en windbalsem. Het werkt bij mijn dochter in ieder geval goed. Wellicht voor jou kleintje ook.... Volgens mij heeft Weleda ook proefmonstertjes, dan kun je het even uit proberen.

Groetjes,

Fanny

Terug
Bovenaan