superdroog huidje

Alle twee mijn kindjes hebben last van eczeem en ik gebruik ook Balneum extra vettend in het badje en een extra vettende vasaline creme van de apotheek om ze daarna mee in te smeren eens in de zoveeltijd ontkomen we niet aan de hormoonzalf (is minder erg dan mensen over het algemeen denken). Een paar jaar terug had ik een niet hormoon zalf maar die is later uit de handel gehaald omdat hij kanker verwekend bleek te zijn, heb ik toen wel een periode een klein baby'tje mee ingesmeerd. Dan maar liever de hydrocortison.

Groetjes
Chris

Mijn kraamverzorgster gebruikte de Balneum badolie als babyolie, dus niet in het badje, maar zo op het huidje, werkte echt perfect. Gewoon als ze uit bad komt (jeetje het was toch een ze he? mijn hersenen werken nog steeds niet zoals het moet) voorzichtig haar huidje afdrogen en dan de badolie erop smeren

succes!

Groetjes yvonne

Hoi Ruth,

Mijn huisarts adviseerde me om mijn dochter na het badderen (dus nog met nat huidje) in te smeren met de balneum badolie.  Even in laten trekken en daarna de huid droog  deppen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet geprobeerd heb maar wie weet helpt het...

Hoi,
Onze kraamverzorgster nam een paar proefmonsters van Weleda mee, heerlijk!! Ik kende het nog niet van onze andere twee kinderen maar nu zweer ik erbij: Weleda iedere dag babyolie. Ik gebruik het ook voor de eczeemhuid van mijn dochter van zes.
Groetjes,
Nicole

Mijn dochtertje heeft ook een zeer droog huidje. Onze arts schreef Neribase (een zeer vette crème zonder parfum)  en AVA-zalf (wordt door de apotheek bereidt) voor. We wonen wel in België, dus of dit in Nederland verkrijgbaar is weet ik niet...

Terug
Bovenaan