superdroog huidje

Hoi,

Mijn dochter Femke heeft ook een droog huidje. Ik ben bij het cb geweest en kreeg daar een zalf voorgeschreven. Het is geen hormoonzalf. Ik ga deze nu maar proberen. Je kunt het bij de apotheek halen.
Het heet: RI citomaciogolcreme.
succes.
gr linda

hoi,
klinkt raar maar heb je al eens maizena in bad geprobeerd?(
hielp bij mijn zoontje wel. tip van onze kraamhulp.
moet je niet teveel in doen en goed "roeren". ook moet je dan geen zeep gebruiken.
baat het niet dan schaad het niet.....

Maizena in bad??? Ik gebruik het wel tegen luieruitslag. Zal het eens uitproberen. Tot nu toe helpt Weleda ook nog niet, ik gebruik het nog maar net, maar het lijkt wel erger te worden (ik zal het nog een weekje proberen, we zullen wel zien..).
Ik heb me voorgenomen om toch naar de ha te gaan als het volgende week niet is verbeterd. Vind het nu wel een beetje sneu voor haar worden, haar knieholtes en armpjes zijn vuurrood.
groetjes van Ruth

mijn ventje had zo'n drige huid dat als ik zijn sokjes uit deed het gewoon huidschivertjes regende en hetzelfde met het buikje een en al schilver.

bij mij kwam dat omdat ik hem te vaak waste, smeerde er daarna ook van alles op zoals olie enzo maar het hielp niet.

bodylotion is tijdelijk een vette smeer maar droogt de huis ook uit.

ik doe mijn ventje nu nog maar 2x per week in bad of onder de douche en nu is hij helemaal niet meer droog, hij heeft gewoon een lekker huidje.

veel wassen droogt namelijk enorm uit,

mischien is dit bij jou ook het geval?......,.

Hoi,
vervelend zeg. Ik zou idd maar 2x per week je kindje in bad doen. En dan ook niet laten weken, maar gewoon even snel afspoelen bijv. onder de douche. En idd blijven smeren.
Op de wondjes zou ik ook bepanthen doen, dat helpt hier altijd heel goed.
En Weleda-olie helpt ook, maar dat gebruik je al.
Succes.
Groetjes Veerle

De oudste had er hier ook heel veel last van. Bjarne slechts een beetje als we  ons maar aan een paar "regels" houden. Weinig weken in water. Geen zeep, maar zemelenbad (van Wolo of Balma, wel een echt natuurprodukt zonder zeep en parfum en kleurstoffen e.d.), geen wasverzachter, maar een scheut witte natuurazijn (lost alle zeepresten van het wasmiddel op en zorgt ervoor dat je was ook lekker zacht blijft). Zo min mogelijk smeren, alleen als het echt heel droog is. Ik gebruik Lanettecreme, is verkrijgbaar bij de apotheek. Bij schrale plekjes en kloofjes kom ik meestal toch weer uit op Bepanthen.
En af en toe, voor de lekker, een baby/peutermassage met Weleda olie. Voor we naar buiten gaan weer en windcreme bij de oudste, helpt schraalheid een beetje te voorkomen.

Groetjes Dionne

Ik ga morgenvroeg toch even met haar naar de ha. Ze zit nu helemaal onder de rode bultjes. Dit ken ik nog niet, heeft de oudste nooit gehad terwijl hij ook altijd een droog huidje had. Misschien schrijft hij wel een zalfje zonder hormonen voor dat wel helpt, en anders moet ik toch maar eventjes dat agressievere spul gebruiken. Zo is het ook wel zielig voor mijn meissie.

Terug
Bovenaan