@ Supertje over het onderwerp Abortus

Ik ben eerlijk gezegt een beetje geschrokken van jouw reactie op mijn mening.
Waarom begin je over zo,n onderwerp als je andere meningen niet kan weerstaan? Je kan toch zeker niet verwachten dat iedereen het dan maar met jou eens is?

Nu krijg ik in die reactie van jou hele gemene verwijten! Ik ben heel trots op mijn zwangerschap!
Dat jij niet verwacht van mij dat ik op de hoogte ben van de groei is jouw tekortkoming en niet de mijne!

Als jij die mensen, die ik nog steeds heel dapper vind niet met respect kan en wil behandelen, houdt dan op met deze onderwerpen en kies er één waar je wel verstand van hebt!
 
hoi,

ik ben het allemaal een beetje aan het volgen over dit onderwerp, ik wilde mijn reactie ook zetten maar ik wist even niet zo goed hoe ik het moest verwoorden...maar goed.
Als je zo`n topic opend zet je je eigen gevoel/mening er in, dit is goed!! tuulijk heeft iedereen zijn eigen visie op "Abortus".
Zelf weet ik eigenlijk niet wat ik er van moet vinden, ik heb jouwn reactie`s gelezen Micromuis84, en vind je het allemaal erg goed verwoord!! Het is aan de ene kant goed dat het er is, maar dan bedoel ik meer als vrouwen/soms jonge meisje worden verkracht en zwanger raken... dan is een abortus een goede optie...
Je kunt lang en breed praten over voorbehoedsmiddelen,gewoon rond sexen ect ect... er is altijd een kans dat je zwanger kunt raken, en dan??? voor de 1 ligt abortus voor de hand en voor de ander moet er niet aan denken.
ik denk dat het aan ieder zijn eigen is om hier een mening over te hebben, en om zijn keuze over te maken. Maar wat vooral belangrijk is, is dat, mochten hier mensen zijn die een abortus hebben gehad, ook hun verhaal kwijd kunnen. Ze zullen hun redenen er echt wel voor hebben, je kunt, door je eigen gevoelens mee te laten spelen, iemand enorm kwetsen. Vooral op zo`n forum kun je soms niet alles vertellen en krijg je de helft van het verhaal soms maar mee...
Ik vind dat we de mensen die ook een abortus willen/hebben gepleegt hun verhaal hier kwijd kunnen en niet bang hoeven te zijn dat wij ze veroordelen. Tuurlijk heb je frustraties, vooral voor de toekomstige mama`s en die graag zwanger willen worden maar dit niet lukt. maar goed LIFE is not always that easy!.... meiden ik hoop, mocht er weer zo`n "gevoelige"topic komen dat we leuk kunnen blijven reageren!!

pfff nou hoop dat ik niets verkeerd heb gezegd!!

liefs

mij
 
Hoi Noeltje!

Bedankt voor je lieve reactie!!
Ik ben ook zeker van plan het hier gezellig te houden.....had alleen zo,n reactie niet verwacht, harde verwijten kreeg ik naar mijn hoofd en dat vind ik niet eerlijk als iemand je niet eens kent.......

Liefs mij
 
Onee je hebt helemaal gelijk, dat bedoel ik ook!! soms word er veelste snel geoordeeld. iedereen doet dat, ik ook, maar daar word ik mij wel steeds bewuster van dan je daar mensen heel snel mee kan kwetsen...en het is ook helemaal niet verkeerd om te laten weten hoe jij je voelt!! super!!
 
Mensen houdt alsjeblieft op met elkaar verwijten maken.
Dit moet een leuk forum zijn en we moeten elkaar niet keer na keer aan blijven vallen.Reageer dan niet op gevoelige onderwerpen.Doe ik vaak ook niet,omdat ik hier in dit soort gedoe dus geen zin heb.

 
Ik mag toch ook gewoon op jouw reactie reageren? Het ging me niet eens zo zeer om het feit dat je een voorstander bent. Dat is jouw mening en die mag je van mij best hebben hoor. Maar dat je het een klompje cellen noemt en nog geen baby vind ik absurd. Bij 6,5 week begint het hartje te kloppen en is het echt geen klompje cellen meer, maar een mini-mensje in aanleg met een heel eigen hartslag. Maar omdat het nog niet de vorm van een baby heeft is het er geen? Dan is het niet erg? Als het bij jou nu mis zo gaan zou je toch ook verdrietig zijn? Dan voelt het toch ook dat je een kindje hebt verloren en niet een klompje cellen? Het zijn en blijven jonge mini-mensjes. Het is heel fijn dat het bij jou allemaal zoals gepland gaat, maar dat is lang niet altijd zo. Leuk ook dat je een topic neerzet over moeders voor moeders. Maar het geeft wel even een heel ander beeld dan wat je bij de abortus-topic neer hebt geschreven. Want daar komt het toch echt over dat het niet een ander zijn probleem is dat mensen moeilijk of helemaal niet zwanger kunnen worden. Ik hoop dat je vol enthousiasme de flessen vult en de rest van je zwangerschap prima verloopt.
 
Supertje,

Ik heb nooit gezegt dat als mensen moeite hebben met kinderen krijgen dat dat hun probleem is! Waarom zeg je zulke dingen! Die verwijten van jou ben ik zó zat!

Aanstaande moeders moeten zelf weten of ze het beeindigen of geboren laten worden en laten adopteren!

Ik heb respect voor allebei! Want zulke dingen zijn weloverwogen beslissingen want anders doen ze het niet eens! Mensen die voor aborteren kiezen zullen verdriet hebben erna maar mensen die het na 9 maanden zwangerschap weg moeten geven ook! Vergis je niet in de emoties die het teweeg kan brengen bij beide!

Ik vind het heel jammer dat jij me zó verkeerd beoordeeld, jij schat me zo verkeerd in en de mensen die mij kennen of mensen die ooit een abortus hebben gehad of iemand kennen die het heeft gehad of het wél met me eens zijn weten dat ik dat NOOIT zal zeggen en dat dat helemaal niet is wat ik bedoel!

Tegenstrijdig met Moeders voor Moeders is het dus helemaal niet.........je had me al gekwetst met die gemene reactie............nu kan je écht niet dieper zinken...ik hoef jou ook niet uit te leggen hoe ik me zal voelen mocht het wel mis gaan.....

Liever had ik dat je zei dat je het niet zó bedoelde en dat we het verder gezellig gaan houden....dat zit er dus niet in........

Ik vind het alleen leuk als mensen respect hebben voor me.......dat heb ik namelijk altijd voor iedereen........ik kan me goed in een ander verplaatsen, situaties neutraal bekijken.......dar hebben mensen wat aan!
Ik hoef dan ook geen reacties meer van jou..........
 
Terug
Bovenaan