Symptomen ongesteld en of zwanger

<p>Hi lady’s was ik alweer ? Vrijdag op zaterdag is mijn NOD en toch bekruipen me de zenuwen alweer.. voel van alles, denk zelf dat het niet raak is.. (misschien ook wel omdat ik 2x eerder ervan óvertuigd was dat het wel raak was) </p><p>Wie van jullie heeft ook van die specifieke ongesteldheid symptomen? Bij mij is dat steevast onderhuidse pukkels (ontstekingen) en heb dit de laatste tijd ook rond mn ovulatie. Maar vandaag ook ineens toch wel kramp in mn buik. Een kleine onderhuidse pukkel op mn kin.. en maak mezelf dus nu H E L E M A A L gek! Super irritant. Wie van jullie had alle ongesteldheid symptomen maar bleek toch zwanger te zijn? </p>

Mijn symptomen zijn niet elke maand precies hetzelfde waardoor ik ook elke maand denk "hmmm zou het dan misschien raak zijn?!" 
Ik heb altijd wel last van m'n borsten maar in welke vorm en welke plek verschilt nogal. Het duidelijkst is bij mij het cervixslijm. Dat is super glibberig en nat (tmi sorry) tijdens de ovulatie, dat wordt dan een dikke doorzichtige klodder als de vruchtbare dagen voorbij zijn. Vervolgens dikkere witte afscheiding tot in een dag of 4/5 voor nod vrijwel droog ben. 
Oja en ik voel altijd 1 dag voor ik ongesteld word een gekke kriebel in m'n baarmoeder. Alsof iemand met een nagel aan de binnenkant krabt. Maar heeeeel kort. Eerst raakte ik daar helemaal opgewonden van, want "steekjes zijn goed toch!" ? maar heb dit echt èlke maand exact hetzelfde.

Dankjewel Bo-Belle voor je reactie. Ik herken het slijm, zelf ook elke maand last van.. vrijdag moet ik ongesteld woeden maar nu allemaal al symptomen ? Het zal dus wel niet raak zijn.. bij mij zijn het eigenlijk altijd wel dezelfde symptomen.. Hoe lang ben jij nu bezig? 

Poeh lastig hè! De prille zwangerschapstekenen lijken zoveel op een naderende ongesteldheid :( En het kan zoveel zeggen, maar ook net zo weinig. 
Zwanger (willen) worden is een goede les in geduld. 
Ik ben in juli 2017 gestopt met de prikpil, toen na 4 maanden weer ongesteld geworden en sindsdien zijn we dus bezig :) Niet elke maand even fanatiek, met name de eerste maanden lieten we veel op zijn beloop. Maar inmiddels wel een stuk serieuzer en zijn ook de eerste onderzoeken bij het ziekenhuis geweest (sperma) wat gelukkig een goede uitkomst had.
We proberen het nog zelf t/m de zomer (tot mijn nod in eind juli ongeveer) en als het dan nog niet gelukt is krijgen we een verwijzing voor de gyneacoloog. 
Hoe lang ben jij al bezig? :) 

Toen wij voor een kindje gingen heb ik in de eerste twee rondes werkelijk alle symptomen gehad. Misselijk voor NOD, gevoelige borsten, krampen etc. Bleek dat ik het me allemaal in mn hoofd haalde. Ik was gezegend met een onregelmatige en lange cyclus, dus ik wist nooit wanneer mn menstruatie zou komen. In de ronde dat ik uiteindelijk zwanger bleek te zijn, riep ik al een week dat mn menstruatie er wel aan zou komen, want ik had zo'n menstruatiegevoel. Buikkrampen en het idee dat het bloed zo zou doorzetten. Alleen... geen bloed, al een week lang. Ik moest maar eens een test doen van mn man en waarempel: twee streepjes! Dit was in het voorjaar van 2017, in oktober dat jaar bevallen van een zoon. 
Toen wij voor de tweede gingen, had ik hetzelfde. Al een week het idee dat ik ongesteld zou worden, maar geen bloed. Dus maar weer een test gedaan en bleek inderdaad weer zwanger, nu van ons tweede kindje. Echte andere symptomen kwamen bij mij pas vanaf week 6 à 7, voor die tijd was ik voor mijn gevoel niet echt zwanger maar gewoon niet ongesteld geworden. ;)

Dag DjaDja ik denk dat jij heel graag door de symptomen zwanger wilt zijn en je bent zeker niet de enige. Helaas lijken die symptomen vaak op een naderende menstruatie. Ik kan je fertilityfriend aanraden. Hiermee kan je je temperatuur bijhouden. Wordt er achteraf voorspeld wanneer je eisprong is geweest maar je kan ook je symptomen vergelijken. 
Ik heb tot nu toe letterlijk elke maand zwangerschapssymptomen gehad en werd helaas ongesteld. Het enige wat ik nooit ben geweest is misselijk. Maar als je het bijhoudt dan leer je wel wat voor jouw lichaam normaal is. Succes met het zwanger raken:)

Bo-Belle : Herken me helemaal in jou verhaal! Echt alsof ik mezelf hoor. 3 jaar al geen spiraal meer. Er altijd wat op gewaagd.. maar toen nog niet klaar ervoor. Zomer 2018 het besluit genomen dat een mini meer dan welkom is. Maar als ik heel kritisch kijk denk ik dat we 6/7 echte oprechte kansen hebben gehad.. ik wil ook tot de zomer wachten, dan wordt ik 34.. dus dan maar eens verder kijken ?
JamieJW: Wow dat is bizar!! Maar wat een mooi en fijn verhaal ? en gefeliciteerd met je tweede zwangerschap! Gaat alles voorspoedig? 
Seerte: Dankjewel voor de tip! Ik ga me er eens in verdiepen. De symptomen die ik nu heb zijn alleen meer ongesteldheids symptomen ? ipv zwangerschap symptomen.. was benieuwd of jullie de ongesteldheid ook écht herkennen.. ? Hoe lang zijn jullie al bezig? 

Terug
Bovenaan