T.V. kijken

Een vraag.
Hoe oud waren jullie babietjes toen ze tv keken?
Die van mij is nu 10 weken maar kijkt vanaf ongeveer 8 weken. Als hij in de wipper zat verdraaide ie zijn nek bijna om tv te kunnen kijken. Ik heb hem toen richting tv gedraaid en wat er ook op is hij vind het geweldig. Ik laat hem wel maar half uurtje kijken omdat ik niet weet of het slecht is. Heb hem dvd van teletubbies gekocht die "dikke knuffel" heet en hij vind het geweldig die kleurtjes. En als het zonnetje opkomt bij de tubbies en lacht dan begint Junior echt te kraaien.
Ik hoop dat jullie het niet raar vinden dat ik mij kleine baby nu al voor de kijkbuis zet.
Ps het is wel fijn dan heb ik 's morgens een half uurtje om te poetsen of iets dergelijks..
 
Vind ik helemaal niet raar.
die van mij (5 mnd) kijkt ook tv en vind het ook geweldig.
Ik zou niet weten wat er slecht aan is.
je moet ze natuurlijk niet heel de dag achter dat ding ztten, maar een half uurtje moet volgens mij geen kwaad kunnen
 
mijn zoontje is vanaf geboorte zowat tv verslaafd. wij proberen zo weinig mogelijk de tv aan te hebben als hij beneden is, maar ja, we hebben we een dvd voor hem, baby einstein en tja teletubbies is helemaal leuk natuurlijk. Wij proberen het ook te beperken tot een half uur, en geen flitsende beelden zoals mtv, dat lijkt me niet goed.
 
Het wordt echt afgeraden om je kind op deze leeftijd tv te laten kijken. Ze blijven ernaar kijken omdat de beelden hun blik vasthoud en zo'n kleintje daar zelf niet echt iets tegen kan doen. Maar de indrukken die zo'n kleintje krijgt van al die bewegende en veranderende beelden zijn veel te overweldigend. De hersentjes van een baby kunnen nog niet zo veel indrukken verwerken. Ga maar eens met je kleintje op visite, naar het zwembad of naar het consultatiebureau. Je kind is daarna doodmoe van alle nieuwe indrukken. Dan kun je je wel voorstellen hoeveel nieuwe indrukken zo'n kleintje krijgt van de tv. Echt niet doen hoor. Je doet je kind er geen plezier mee ook al lijkt dat wel zo. Mijn zoontje van 14 maanden kijkt nooit langer dan 15 minuten teletubbies achter elkaar omdat het anders wel erg inspannend is. Dus een half uur voor zo'n jonge baby is echt erg veel.
 
Beetje laaf reactie hoor van dat ""mafkezen"..
Zet je naam er dan bij. Als je zou zien hoe hij ervan geniet sprak je wel anders. Ja en buiten dat half uurtje tv kijken ben ik op zijn zachts gezegd superveel met hem bezig. Er zijn ook mensen die hun kindje ergens leggen waar het wat doelloos ligt. Aan zijn reactie merk ik dat hij het heel leuk vind en ik denk dat dat het beste is voor je kindje. Ik vind het tevens educatief want zodra hij alleen al de stemmetjes hoort van de tubbies kraait ie al. Op CB vonden ze dat het geen kwaad kon. Of je nou een knuffel voor zijn gezichtje houdt of hij ziet ze op tv. En flitsend zijn de beelden niet dus ik laat mijn kindje zijn pleziertjes beleven met de tubbies.
 
Ja weet je Denise, je vraagt wat anderen er van vinden en dan geef ik mijn mening. In het groeiboekje van het cb staat dus dat dit niet goed is voor zo'n kleintje omdat de hersentjes dan teveel prikkels krijgt. En zeker een half uur is wel erg lang en inspannend voor een kind hoor. Ik gaf dan ook de reactie van 15-01-2005 23:26:50. En als ik jouw reactie hierboven lees wil je helemaal niet horen dat anderen het niet zo'n goed idee vinden. Ook best, maar vraag dan niet om andersmans mening. Geef dan gewoon aan dat je alleen andermans mening wilt horen als die hetzelfde is als jouw mening.
 
Het is echt te vroeg. Arm kind. Hij kan het niet aangeven dat ie het nog helemaal niet aan kan. En het wordt nu al gemakzucht. Een half uur wordt al snel een uur en langer. Dit kind zal dus een groot deel van z'n jeugd voor de buis doorbrengen. Je zou beter een muziekje op kunnen zetten. Je kind moet zich zelf nog leren vermaken. En door de tv leerd ie dat juist niet te doen. tv is nutteloos. Vooral bij deze leeftijd. Je kan ook zelf bij je kindje zitten en kleuren leren. Dan bouw je ook nog eens een band op samen. Waarom neem je anders kinderen. Sorry voor mijn reactie, maar ik zie het nut er dus totaal niet van in.
 
Terug
Bovenaan