T.V. kijken

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de meeste van de reacties helemaal niet overdreven vind maar juist goed onderbouwd. Als je zo jong bent is de hele wereld nieuw voor je, alles is een beleving. Inderdaad, een babygym, een draaiende mobiel met muziekje of een andere hoek van de kamer is al een heel avontuur. Ik snap werkelijk niet waar die tv dan voor nodig is. Mijn zoontje deed ook veel moeite om naar die bewegende beelden te kijken op die leeftijd, maar wij draaiden hem dan gewoon om. En een half uur bewust voor de tv zetten vind ik dan echt het andere uiterste. Overigens raad het cb bij mij het dus wel af op deze leeftijd. Dus daar verschillen de meningen blijkbaar ook. Als ze groter zijn, kun je tv kijken inderdaad niet tegen houden, maar we hebben het nu niet over groter zijn, maar over jonge baby zijn. En dan liggen de behoeften gewoon heel anders, dus dat vind ik een non-argument.
 
Mijn zoontje vond de tv eerst ook heel interessant, maar als hij nu (voor ons) aanstaat kijkt hij er alleen maar naar als hij een leuk en bekend muziekje hoort (een tune zeg maar, geen mtv ofzo) Daarna speelt hij weer vrolijk verder. Hij kruipt wel eens naar de tv om met z'n vingertjes aan het beeld te voelen. Echt tv kijken doet hij dus niet meer. Hij is nu trouwens 9 maanden.
 
Ik vind elke dag de Tubbies opzetten wel erg veel. Mijn dochtertje van 9 maanden vindt het ook fantastisch, maar ik laat haar meestal 1x per week een stukje van de videoband zien. Vanuit de box kan ze ook de tv zien; in het begin leek ze er wel door geobsedeerd, maar nu kijkt ze bijna niet meer. Soms als ze iemand hoort/ziet praten, maar dat zijn meestal geen flitsende beelden, gewoon 1 persoon die in beeld is.
Ik houd de tv zoveel mogelijk uit, zelf kijk ik ook amper.
Op zondag heeft mijn vriend hem bijna de hele dag aan staan voor de sport en zo, dat vind ik wel eens vervelend voor ons meissie. Gelukkig is ze meestal te druk om te kijken.
En 2 dagen per week zit ze in het kdv, daar hebben ze helemaal geen tv gelukkig!

Kortom: ik ben er geen voorstander van, maar een paar keer per week heel kort kan geen kwaad denk ik.
 
Tja, natuurlijk hoef je een wat ouder kind niet te verbieden om tv te kijken (hooguit in banen leiden), maar daar gaat de discussie ook niet over. We hebben het hier over (zeer)jonge babies en dreumesen.Mijn dochter gaat ook regelmatig huilen als ik hem na Kindertijd weer uit zet. Maar dat is binnen een paar tellen over en dan gaat ze weer lekker spelen. Ik denk dat het niet goed is voor die hele kleine kindjes, volgens mij krijgen ze dan teveel indrukken te verwerken, wat kan resulteren in veelvuldig huilen/nachtmerries.En er wordt geen beroep gedaan op hun vaardigheden en ontwikkeling. (hoewel mijn dochter n.a.v. teletubbies op 1 been ging staan:)Maargoed, zoals ik al zei:ieder het zijne:)
 
Ik vind gewoon de reactie Mafkezen misplaatst. Ik sta zeker open voor advies maar het is de toon die de muziek maakt!! Mijn kindje heeft OOK een babygym en OOK een mobiel in de box en OOK een speelkleed. Maar als ik hem in het wipstoeltje zet met babygym speelt ie ook met de gym. Maar na verloop van tijd draait ie zich richting tv.
Maar `waar het mij omgaat: ik dacht dat zulks site bedoeld was elkaar te helpen en niet uit te maken voor mafkezen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Terug
Bovenaan