T.V. kijken

Tja, volgens mij is een babygym leuker voor zo'n kleintje. Dan wordt hij ook gestimuleerd om dingetjes te pakken of ernaar te slaan enzo. Bij TV heb je dat niet. Mijn dochter is nu twee en kijkt 's ochtends een halfuur en 's avonds een 3 kwartier. Dat vind ik eigenlijk al veel! Ik ben begonnen met teletubbies, toen ze ongeveer 9 maanden was. Voor die tijd keek ze geen tv. Ze had er wel interesse in, maar ik vond het nog niet zo nodig. Maargoed, ieder het zijne.
 
Mijn zoontje is nu 1,5 en kijkt sinds kort af en toe Sesamstraat. Vooral Bert en Ernie vindt hij helemaal geweldig. Met af en toe bedoel ik ongeveer eens in de twee weken. Een baby en tv, dat hoort niet bij elkaar. Een baby is nog veel te jong voor al die flitsende beelden. Daarnaast ben ik het volledig met Janna eens, je kind moet eerst zichzelf leren vermaken. Aan samen met jou spelen en zelf spelen, heeft je kind voorlopig meer dan genoeg! Ik vind zelfs mijn zoontje van ruim 1,5 nog vrij jong om tv te kijken. TV kijken kan hij de rest van zijn leven nog. Hij heeft er toch veel meer aan om samen te spelen en de wereld op die manier te ontdekken?!
 
Tjonge, wat een reacties allemaal. Het is maar goed dat niet iedereen hetzelfde is anders zou het echt een saaie boel worden. Mijn zoontje is nu 11 maanden en hij kijkt iedere dag naar de Tubbies. Hij is er helemaal gek van. Ik heb op het cb nagevraagd of het geen kwaad kan en dat was niet het geval. Hij kijkt er al naar vanaf een maand of 4. Voor die tijd had ik ook regelmatig de tv aan overdag en dan keek hij ook weleens. Mijn zoontje kan zichzelf heel erg goed vermaken in de box dus daar heeft hij de tv echt niet voor nodig. Maar ik zie gewoon dat hij het erg leuk vindt dus daarom zet ik iedere dag wel een keer een dvd van de Teletubbies op (ik ken ze zowat uit mijn hoofd, hihi) Maar ik denk gewoon dat dit heel persoonlijk is en een ieder moet voor zichzelf uitmaken wat hij met zijn kindje doet. Dan hoef je iemand niet gelijk uit te gaan schelden voor mafkees.

Groetjes,
Nanda
 
Ik kan er bijna niet omheen. Mijn dochtertje keek ook al snel naar de tv. Of ik moet de tv gewoon uitzetten, ook voor ons zelf. Ze zoekt wel een manier om een blik te kunnen werpen op de tv. Wat moet je dan????????
 
Ik heb een beetje een rare vraag. Mijn dochter van 3,5 maand lacht niet zoveel. Enkel een piepklein glimlachje. Is dat gek? Als ik bij andere kleintjes ben, doen ze bijna niets anders dan lachen. Ik maak me er eigenlijk een beetje zorgen om. Zou ze niet gelukkig zijn ofzoiets?
 
TV is gewoon een soort bijvoegsel, maar geen toevoegsel. Je hebt er dus niks aan (op deze leeftijd tenminste). Het is gewoon gemakzucht.
Zet liever een muziekje op. Maak leuke afwisselde hoekjes voor je kleine. De box, in een andere hoek een leuk speelkleed, gezellig op schoot, even in de wipstoel of met de babygym. Genoeg afleiding en afwisseling voor je kindje.
Wat een indrukken zal de kleine nog gaan krijgen in zijn leven, mag hij/zij eerst even aan het idee wennen dat ie niet meer in die veilige warme buik zit?
 
Ik vind sommige reacties heel erg overdreven...ik vind dat het ieder voor zich moet uitmaken hoe ze hun kind opvoeden en dat wil niet zeggen dat de 1 het goed doet en de ander niet dus als jouwn kleintje het prettig vind om tv te kijken een half uurtje dan moet dat kunnen..ikzelf doe het nog niet maar mijn dochtertje heeft er dan ook geen intresse nog voor ze is nu 8 weken en houd zichzelf met speeltjes in de box bezig...en blijkbaar vind jouwn kleintje het intressant om kleurtjes op tv te zien.heel veel succes verder

groetjes ilona
 
Terug
Bovenaan