tandarts en tandjes poetsen

Hier geen problemen met het poetsen, het leifste 6x per dag en dan de tandenborstel ook niet meer af willen geven, maar ja het is niet de bedoeling dat het glazuur eraf gepoetst wordt toch??haha
Wij gebruikte eerst prodent, maar nu elmex, dat vind de oudste een fijnere tandpasta,,ahum..

Gr MJ

dacht dus net als rood wit blauw dat 2x poetsen vanaf 4 was maar onze tandarts zei, gewoon zo vaak mogelijk...
Daniel heeft er al een hekel aan dus nu doen we het 2x per dag.

liefs Marina

Quinten heeft elmex en heeft nu ook weer een nieuwe tandenborstel nodig.
hij poetst 1x per dag en als ik er aan toe kom en het niet vergeet 2x.
Quinten poetst dan eerst en dan poets ik goed na.
dit laat hij nu gelukkig toe.

Hier hebben we nijntje tanpasta, weet zo het merk niet. Smaakt erg zoet, Indy vind m heerlijk haha. Ze wil ook altijd mijn tanpasta proeven en dan begint ze daarna altijd hard uit te ademen haha heel grappig. Maar dan proeft ze de mint dus.
Ook twee keer per dag poetsen, s morgens mag ze zelf, poets alleen na. S Avonds poets ik, daarna mag ze zelf. Groetjes!

Zifjon kan ik wel bijna elke maand een nieuwe borstel geven zo kauwt hij er op niet echt goed dus. het tandenpoetsen is een drama maar hij ging gewoon in d ehoudgreep. Sinds hij een nieuwe grote mensen tandeborstel te pakken had vind hij het geweldig. Dus in d eochtend mag hij met zijn grote borstel poetsen (zacht) met de Elmex tandpasta en in de avond met kinderborstel door ons. tegenwoordig doen we een gek liedje de kietelpoets lekker swingen en lachen we kietelen dus en we poetsen tegelijk. Zo kunnen we goed bij de kiezen en heeft hij ook lol. Soms gaan we samen ook gillen en dan gaat die mond ook wijt open.

Zifjon gaat ook 2x per jaar mee naar de tandarts al is dit nog steeds om kennis te maken. Want al die keren hield hij stijf zijn kaken dicht. Maar onze lieve tandarts heeft geduld en adviseerde ook niet te zoete tandpasta ivm de overgang.

liefs van Mariska

Terug
Bovenaan