Tandarts

Ik ben zwanger en moet een wortelkanaal behandeling of een kies laten trekken. Nu ik zwanger ben, adviseerde de tandarts mij om pas te behandelen als ik pijn heb. Het lijkt mij dat de ontsteking in de bloedbaan komt. Lijkt me ook niet zo goed. Wat zouden jullie doen?

Ik weet niet hoe ver je bent maar ik zou me gewoon gelijk laten helpen. Zeker als ik nog geen pijn had. Anders ben je straks in je laatste trimester bijvoorbeeld en dan lig je daar met pijn en zenuwen.
Ik ben nu 29 weken zwanger en zou daar al niet meer aan moeten denken.
Succes!

Ps als je je gelijk laat helpen kan het ook niet meer erger worden.

Ik had in het begin van mijn zwangerschap ook een gaatje. Even melden en de tandarts gebruikte een verdoving die ik wel mocht.

Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om ermee door te lopen...

Tijdens mijn zwangerschap ook een kies laten trekken, was toen 28 weken zwanger. Het is geen pretje maar ze kunnen er wel rekening mee houden met de verdoving etc. Misschien even wachten totdat je in je tweede trimester zit als dat vol te houden is, dan voel je je wellicht ook wat beter en kun je beter dealen met eventuele pijn. Ik had er gelukkig geen last van en heb alleen een paar keer een paracetamol hoeven in te nemen.

Ik werk zelf bij de kaakchirurg, minimale hoeveelheid straling of verdoving kan absoluut geen kwaad, dit is een beetje van vroeger.. wij adviseren het ook nog wel eens maar meer uit eigen bescherming, stel er zou iets misgaan zouden vrouwen het op de behandelend arts kunnen steken..

De reden dat ik twijfel is omdat aan de ene kant met een ontsteking doorlopen, slecht is voor je kindje het kan een miskraam of een vroeg geboorte opleveren aan de andere kant is het beter om te wachten tot het tweede trimester

Terug
Bovenaan