Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik denk dat ik wacht tot het tweede trimester. Maar nu zit ik er steeds mee in mijn hoofd of de ontsteking geen kwaad kan voor de zwangerschap. Het duurt nog 6 weken tot het tweede trimester.
De ontsteking perse hoeft niet meteen slecht te zijn voor de zwangerschap. Als je hoge koorts krijgt door een ontsteking kan dit wel schadelijk zijn voor de ontwikkeling van je vruchtje in het begin van de zwangerschap. Later in de zwangerschap kan die koorts voortijdige weeën veroorzaken dus daarom zeggen ze altijd zorg dat het in het tweede trimester iig opgelost is. Dus ik zou zeggen als de pijn te houden blijft en je geen koorts krijgt en je voelt je er beter bij te wachten tot het tweede trimester, kun je dit gewoon doen. Maar ik zou me er ook vooral niet te veel zorgen om maken als het toch nodig blijkt te zijn. Ik belandde zelf toen ik 5 a 6 weken zwanger was in het ziekenhuis waar ze ook röntgenfoto's en een CT scan van mijn longen hebben gemaakt, en zelfs die stralingen hebben ons kerngezonde zoontje van 13 maanden niks gedaan. Dus als je echt last krijgt gewoon iets aan laten doen. Verdovingen die veilig zijn tijdens de zwangerschap hebben ze tenslotte ook