Te grote baby?

Lengte kan je niks aan doen, gewicht ook weinig bij zo'n kleintje. Mijn zoon was met met 5 maanden 69.5cm en 7300 gram. 
Vooral ook niet bang zijn voor wat meer gewicht. Die extra baby vetjes verdwijnen zo weer als hij gaat kruipen/lopen. Dus lekker de hoeveelheid flesje geven die hij nodig heeft

Wat ik het naarste vind, is dat iedereen wel hun mening moet zeggen.. je bent in het eerste jaar al behoorlijk aan het zoeken en hoop je dat je alles goed doet. Het werkt niet mee, als je ook nog van alles naar je hoofd geslingerd krijgt.
Onze baby 46cm, 3382gr is nu met 12 maanden 71cm, 7,5kg.. hij loopt dus “achter” en ergens in het onderste lijntje van CB. Ik heb mij er ook maar bij neergelegd. Hij krijgt genoeg eten, drinken, slaap en is een vrolijke baby. Ik kan er moeilijk een trechter in stoppen en jij je kind moeilijk laten verhongeren. Op latere leeftijd zal dit wel los lopen. Ik ken zat kinderen om mij heen die zwaarder en groter waren en nu passend is icm leeftijd. Geen zorgen maken. Een lekker luchtig sarcastisch antwoord op anderen terug geven. Dan voelen ze ook dat ze niet altijd hun mening hoeven te geven?? We zijn al onzeker genoeg en hebben hun hierbij niet extra nodig. Pff? je doet het goed. Naar je kind kijken en doen wat het nodig heeft.

Hier ook een lekker groot kereltje hoor!
Niet te druk om maken. Ze volgen hun eigen lijntje.
Mn zoontje zit al zn hele leventje op de +2 lijn qua lengte, gewicht zakt nu hij 2 is naar de -1 vanwege zn lengte....
bijna 2 en 13,4 kilo en ik denk 93/94 cm.. Ja onwijs lang.. Ach ?
T enige nadeel is dat hij vaak ruim een jaar ouder wordt geschat.. Goh wat praat hij "slecht"... Ja hij is 2, geen 3... ? Kledingmaat 104 bij 2 jaar.. Ach... Niet druk maken hoor!

Wat onzettend fijn om jullie verhalen te horen! Geeft toch even het gevoel dat het wel goed zit.
Wijzelf zijn 1,70 en vrij stevig en 1,76 en slank, dus niet zo heel lang maar in de familie komen wel lange mannen voor.
We hadden ook al besloten dat we gewoon zo door gaan, want de kleine doet het gewoon fantastisch. Maar die opmerkingen geven je dan toch zo'n gevoel van doen we daar wel goed aan... 
Dus iedereen bedankt voor jullie reacties!

Bij ons is dit ook het geval. Onze zoon was 3705gr en 54cm bij de geboorte. Hij is nu 6maand en bijna 9kg en 71cm. Hij is groter dan de gemiddelde Nederlandse jongen word op het CB gezegd. Maar zit mooi in zijn eigen groeicurve!

Hoihoi
Mijn dochterje was nog al klein geboren nog geen 3 kilo en ongeveer 47cm, ze is nu 9 maanden en ze is al bijna 10 kilo en bijna 80 cm, ze is nogal vol in har gewicht, waardoor alleen met grove Motoriek wat achter zit, maar met fijne motoriek ze weer beter in,
Zolang ze lekker vrolijk is,

Is het prima toch ???

Het gemiddelde is met reden een gemiddelde. Bijna alles zit erboven of eronder. Zolang hij vrolijk is en goed groeit, gezond is...laat ze maar lekker praten. Dan doe je het goed hoor! 
Ik heb een dochter. Nu 8,5 maand. 9,5 kilo en 76 cm. Maat 80. Ze is ook wat groter dan gemiddeld. Ook hier wat trager met de grote dingen, maar snel net fijne motoriek. Ik maak me er geen zorgen over. 
Het groeien gaat sinds 6 a 7 maanden iets rustiger. Maar in het begin ging ze zo hard. Ze was met 35 weken geboren, 3450 gr en 47 cm. Maat 50 paste ze nooit. 56 1 maand, 62 1 maand, 68 1,5 maand en 74 zat ze dan eindelijk een paar maandjes in. En in die eerste maanden hoorde ik vaak: ja ze is wel lang, maar het is een heel slanke baby he? Dus ik werd een beetje nerveus of ze wel genoeg dronk. Terwijl ze meer dan een liter per dag dronk! Nou ze heeft inmiddels ook spek op haar beentjes en wangetjes hoor. Het is ook gewoon een beetje het modelletje.

Ik zal ook nog een duit in het zakje doen;
Mijn eerste zat op de ondergrens qua gewicht en hij ging enorm snel de lengte in. Hij is nu 7 en net zo lang als een 11 jarige (draagt maat 146/152)?
Onze andere man werd geboren met 38+5 en was 4456 gram? scheelde meer dan een kilo met onze eerste terwijl de eerste werd geboren met 40+5. Deze knul is een heerlijke gezonde baby die nu met twaalf weken over de 7 kilo is en maat 68/74 moet dragen, anders zijn het navel truitjes en krijg ik zijn armen niet in de strakke winterkleding?

Terug
Bovenaan