Te grote baby?

Trek je er niks van aan wat anderen zeggen. Onze vent was bij de geboorte 51 cm en 4.3 kg. Na 3 mnd was hij 7,6 kg en 65 cm en na 5 mnd 8,5 kg en 68 cm. Nu is hij 10 maanden en weegt hij ongeveer 10,5 kg.
Bij ons op cb zeiden ze: het is een sterke grote vent en hij volgt zijn eigen curve.
Hij doet het super, ontwikkelt zich razend snel en trok zich met 8 maanden al op tot staan.
Moraal van mijn verhaal: kijk naar je kindje en geef hem wat hij nodig heeft. Zolang hij tevreden is, gaat het goed!

Ons zoontje was (en is) ook zo hongerig en is ook altijd een flinke jongen geweest. 
Hij zat inderdaad rond de 4 a 5 maanden al in maat 74. Nu met 19 maanden zit hij in maat 92, soms al 98. 
Als ik kijk op de groeicurve, zit hij op de +2,5. Maar in onze familie is iedereen vrij groot en van normaal postuur en mijn vriend is 2 meter, dus zo vreemd vind ik het niet.
Mijn zoontje heeft altijd gezond gegeten, altijd vers voor hem gekookt en nooit troep gekregen,qua drinken is het 9/10 keer water en anders lauwe thee of melk. Hij is een hele grote eter, maar eet dus wel gezond. Daardoor zie ik in dat hij dit gewoon nodig heeft, zijn bouw is altijd gewoon mooi geweest, geen "michellin-baby" ofzo. 
En weetje, liever zo, dan een kind wat overal zijn neus voor ophaalt waardoor je een strijd aan tafel krijgt!

Mijn zoontje groeit ook super hard maar is nog maar 2 maanden, dik toetje en spek beentjes.
Ik vind het juist een compliment als mensen zeggen “t is een flinke zeg”. Dan zeg ik “ ja heeerlijk! Hoef me niet druk te maken of hij wel genoeg heeft”
Ik vind het overigens nog mooier ook!

Bij het consultatie bureau en andere instellingen hanteren ze een gemiddelde statistiek. Ze vergeten te kijken naar het kindje zelf. Ik denk dat jij zelf het beste weet hoe je kindje het doet. En de rest lekker laten kletsen

Terug
Bovenaan