Te hoog bmi

<p>Hallo zwangere dames ! Ik heb een vraagje ik ben nu 20 weken zwanger en mijn bmi is te hoog waardoor ik nu overgedragen ben aan het ziekenhuis. Wat ik best wel even een dingetje vind waar ik erg aan moet wennen. Ook gewoon omdat ik me er best voor schaam. Zijn er meer die die deze ervaring hebben dat ze overgedragen zijn naar het ziekenhuis vanwege hun gewicht. Het gekke vind ik wel dat het bij mijn eerste kindje niet gebeurt is met hetzelfde gewicht dus had het niet helemaal zien aan komen ! </p>

Hoi!

Ik had iets soortgelijks bij mijn tweede, ook zelfde gewicht. Ik werd overgedragen aan het ziekenhuis omdat ik (te) veel vruchtwater had en een groot kindje waardoor ik eerder ingeleid moest worden. En toen ze me belde om dat te vertellen zei ze opeens ook nog tussen neus en lippen door dat mijn gewicht ook hoog was en dus ook een risico. Terwijl ik precies hetzelfde woog als bij de eerste. Dus ik vond dat heel raar dat ze dat er nog zo bij zei. Overigens is er in het ziekenhuis nooit iets gezegd over mijn gewicht.

Nu bij mijn derde zwangerschap loop ik sinds het begin in het ziekenhuis, omdat het een tweelingzwangerschap is. De allereerste afspraak is er gezegd dat ik moest proberen niet te veel aan te komen. En ik heb een suikertest gedaan bij 28 weken omdat overgewicht een risicofactor is voor zwangerschapsdiabetes. Verder is er nooit iets over gezegd. Ik hoop dat jij ook een fijne zwangerschap zult hebben onder begeleiding van het ziekenhuis.

Hallo,
Ik moest bij beide zwangerschappen in het ziekenhuis bevallen wegens mijn “over”gewicht. Uiteindelijk beide keren ingeleid wegens te hoge bloeddruk maar heb beide bevallingen niet als vervelend ervaren. Het gaf mij een soort van rust dat ik in het ziekenhuis moest omdat mocht er dan wat zijn je al op de juiste plek bent.

En je moet je echt niet schamen hierom! Lekker genieten van de zwangerschap en hopelijk ervaar jij je bevalling ook positief ♥️

Bedankt voor je reactie ! Het bevallen zelf
vind ik ook niet erg maar meer de gewone controles dat die nu ook daar zijn. Hoe heb jij dat ervaren ? 

Oooo wat gaaf zeg een tweeling! Denk wel even pittig maar wel super bijzonder! 
Oké dat klinkt niet alsof het dus een rot ervaring is geweest. Ja ik ben dan een soort bang dat ik er elke x mee geconfronteerd zal worden wanneer je in het ziekenhuis bent. Ik zal er gewoon even aan moeten wennen denk ik en die hormonen laten me te veel nadenken haha 

Deze zwangerschap is inderdaad heel pittig, maar het einde is in zicht, nog 2,5 week.

Ik moet bij elke controle op de weegschaal en de verpleegkundige zet het in de computer. Dat is het. En dat is standaard voor iedereen, niet alleen voor de dames met overgewicht. Verder is het nooit onderwerp van gesprek. Zelfs niet nu ik echt heel zwaar ben, ik ben veel meer aangekomen dan ik had gehoopt.

Jeetje wat spannend zeg nog 2,5 week. Worden ze dan gehaald ? 
Oké nou dan zal ik mij vast en zeker veel te druk maken om alles. Nu ben ik ook wel flink te zwaar hoor. Hoeveel ben je aangekomen als ik vragen mag ? 

Dan word ik ingeleid, tenzij ze zich spontaan eerder aandienen uiteraard. Ik ben echt blij als ik m’n lijf straks weer terug heb voor alleen mezelf :)

Ik ben 20 kg aangekomen. En zo gek heb ik niet gegeten voor mijn gevoel. In het begin wel, echt heel misselijk dus at ik alleen waar ik zin in had, maar toen kwam ik eigenlijk ook niet veel aan. Nu de laatste weken vliegt het erbij. Misschien ook vocht? Ik hoop het. Ik eet nu wel wat meer snoepjes en ijsjes dan normaal gesproken, ik kan fysiek niet zo veel meer en uit verveling ga ik weleens snaaien helaas.

Wanneer heb je je eerste afspraak in het ziekenhuis? Bij mijn tweede zwangerschap is mijn gewicht überhaupt niet besproken. Maar toen ging het elke keer over het gewicht van de kleine dat aan de hoge kant was :)

Terug
Bovenaan