Te hoog bmi

Hoi hoi hier ook hoog bmi maar beide zwangerschappen gewoon bij de vk mogen blijven. Alleen dag voor mijn tweede bevalling had ik hoge bloeddruk en daardoor helaas toch net op de valreep medisch geworden. Verder nooit over mijn gewicht gesproken en laatste zwangerschap zelfs aangegeven niet op de weegschaal te willen staan en hoefde dus ook niet.
Maar ook in het ziekenhuis nooit over mijn bmi gesproken. Dus raar dat je dan echt doorverwezen wordt vanwege je gewicht.. ik zou gewoon eens vragen waarom dat is.

40 dus wel echt veel te hoog. Kan zomaar zijn dat ze met de volgende controle wel doorverwijzen hoor maar heb ze er tot nu toe nog niks over horen zeggen. Al zou ik het zelf eerst heel erg balen vinden maar daarna denk ik toch ook wel weer fijn omdat je onder goede controle staat

Het blijkt indd dus wel dat het overal heel anders gaat. En wat ik al eerder aangaf bij mijn vorige zwangerschap is er ook nooit over gesproken. Dus ligt er misschien heel erg aan wie je van de praktijk voor je hebt zitten. En toen was ik net zo zwaar als nu. Mijn bmi is 38 dus zeker te hoog! Ze gaf aan dat er teveel risico's kunnen zijn tijdens de zwangerschap en tijdens de bevalling. 

Het scheelt zeker ook wie je in de praktijk treft. Ik heb tot nu toe 3 verschillende vk gehad. De een weigerde met een brede band mijn bloeddruk te meten, want met een smalle lukte het ook; resultaat was een hoge bloeddruk. De keer erop hamerde ze op de aspirine en dat is niet bloeddruk verlagend dus kan gewoon en de keer daarop zei de ander dat iedere vk vanuit een protocol weet dat je een brede band moet gebruiken bij mijn bmi..

Ja wel gek idd dat ze dan ineens zo’n andere aanpak hebben want doorverwijzen is wel echt een behoorlijke stap gelijk.

Hoi,

Ik heb ook een veel te hoog bmi (39)
Nu zwanger van ons 2e kindje, bij ons 1e kindje mocht ik de hele tijd onder controle van de verloskundige blijven. Totdat bleek dat ik zwangerschapssuiker had. Ik ben toen door gestuurd naar de gyn bij 26 weken. Hier heb ik toen moeten blijven omdat ik zwangerschapsvergiftiging heb gekregen. Dit stond toen dus los van mijn bmi. Hierdoor nu bij mijn 2e zwangerschap nu bijna 34 weken weer onder controle bij de gyn vanwege de vroeggeboorte van onze dochter.
Dit heeft alleen niks met mijn bmi te maken. Zolang alles goed was gebleven had ik gewoon onder controle bij de verloskundige kunnen zijn. Probeer je niet gek te laten maken. Achteraf vond/vind ik het fijn dat ik bij de gyn loop, je krijgt vaker een afspraak en meerdere echo’s. Het enige nadeel vind ik dat het wat minder persoonlijk is.

Succes de komende weken en probeer je niet te druk te maken over je afspraak.

Bedankt voor alle reacties !!! Vind het fijn om jullie reacties te lezen. Maar het is wel gek dat het dus overal anders is maar ja ik merk ook dat ik mij er steeds meer bij neer kan leggen en indd ik moet de voordelen er maar van in gaan zien :) Gaat vast helemaal goed komen! Hoe is jullie zwangerschap voor de rest ? 

Terug
Bovenaan