te korte luteale fase

A

Anoniem

Guest
<p>Hoi,</p><p>Zijn er ook vrouwen die zwanger zijn geworden met een korte luteale fase? Ik heb een luteale fase van 9 dagen en voor mijn zoontje van 8 dagen dus ik weet wel dat het kan, maar ik vraag me af of dat misschien gewoon geluk was. Zijn er ook dames die hiermee naar de dokter zijn geweest? Want ik lees op het internet dat ze dan soms al sneller gaan helpen alleen als je er eerder zwanger mee bent geworden dan waarschijnlijk niet... Ik lees dat eigenlijk 11 dagen al te kort is...</p><p> </p>

Als je luteale fase minder dan 11 is wordt de kans wel aanzienlijk kleiner maar zeker niet onmogelijk. Is er geen pilletje om je cyclus te rekken?

Ja alleen daarvoor moet je naar de dokter. En die geven ze geloof ik niet zomaar. 

Nee die kan je inderdaad alleen maar op recept krijgen maar ik zal het wel vragen want een luteale fase van 9 is wel heel erg kort 

In november heb ik een miskraam gehad! Vanaf november is het zwanger worden helaas niet gelukt! Mijn cyclus is 24 a 25 dagen! Alleen mijn eisprong is op dag 16! Dus ook hier een luteale fase van 9 a 10 dagen! Er zijn mensen die zeggen niks is onmogelijk, ergens is het ook eerder gelukt! Alleen nu een tijdje al niet meer! Mocht het deze keer niet gelukt zijn, ga ik hiermee toch even naar de huisarts? 

Ah dankjewel voor je reactie gebruiker! Dit wilde ik even horen. Stelt me wel gerust. Wat vervelend van je miskraam! Ik hoop dat je snel weer zwanger bent en een gezonde zwangerschap tegemoet gaat!
Bij mijn zoontje was het dus na 1x ongeveer raak en had toen een lf van 8 dagen dus daardoor weet ik dat het kan maar maakt me wel wat onzeker...
Ik ga deze maand weer even proberen rond de eisprong en als het weer niet lukt ga ik dan even naar de dokter. Ik ben bang dat als ik te snel ga het is nu ronde 4 ongeveer dat ik dan wordt afgewezen/uitgelachen.. 

Het kan wel maar de kans is gewoon veel kleiner. November is eigenlijk nog maar kort geleden toch? Ik denk niet dat jullie worden afgewezen want jullie hebben een korte luteale fase. Je wordt alleen afgewezen binnen het jaar als je gezond bent en een regelmatige cyclus hebt. 

Ja alleen ik had gelezen dat je dan vaak nog wel wordt afgewezen omdat het eerder dus wel al is gelukt...  Elke keer is de lf wel iets langer dan de vorige keer als in wel op dag 10 dpo ongesteld maar de vorige keer om 5 uur in de ochtend en dit keer 5 uur in de avond... Nu heb ik nog maar 3x gezien dat hij te kort is dus ik denk dat ze zeggen dat ik nog even moeten aankijken toch. Volgende maand maak ik gelijk een afspraak als het dan niet raak is.

Terug
Bovenaan