te korte luteale fase

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar hoor hier op het forum wel vaak iets over tarwekiemolie of teunisbloemolie. weet even niet meer welke, maar die kunnen ook helpen je cyclus gunstiger te maken dacht ik. Hopelijk kan het helpen!

In december was ik bij de huisarts en hebben we het erover gehad! Toen wist ik nog niet dat ik een korte luteale fase had! Maar wel de miskraam besproken en de tijd dat we al bezig waren! Mijn arts vertelde mij dat ik het nog even moest aan kijken, omdat ik wel 1 keer binnen een jaar zwanger ben geweest! Ongeacht mijn leeftijd! Maar nu 3 maanden verder, en nu mijn cyclus in kaart te hebben en door te hebben dat ik een korte luteale fase heb, wacht ik het deze keer af! Anders neem ik contact op met de huisarts ! 

Liesle: Spannend, voel je je goed! 

@Fleurbo ja tarwekiemolie heb ik ook vaker gehoord... Misschien dat ik dat ga proberen volgende keer
@gebruiker ik hoop dat het snel weer lukt en ben wel benieuwd wat de huisarts eventueel zegt! Maar hopelijk is het niet nodig om te gaan
@Liesle oooh spannend wel! Heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap! Voel je je goed? 

Als je echt op 8 dagen al roodbloedverlies hebt is dit wel kort, ben hiervoor naar een gyno geweest en ze vertelde me dat wanneer het zeker een half jaar aanhoud minder dan 10 dat het dan lastiger word. Ik zat zelf op de 9/11 en was binnen 3 maanden zwanger ?

Je hebt bewezen dat het kan maar onder de 11 geloof ik al wordt de kans wel aanzienlijk kleiner en als het structureel onder de 11 is mag je volgens mij gewoon naar de huisarts om hulp vragen 

Hoii,
Na een miskraam gehad te hebben was mijn cyclus helemaal van slag.
ook een luteale fase van 9 dagen.. ik ben uiteindelijk na 6 maanden bij de gynaecoloog terecht gekomen en utrogestan capsules gekregen, helaas hielp dit niks. Na 3 maanden een doorverwijzing voor nij geertgen gekregen en via hun pregnyl injecties gehad, was toen meteen zwanger.
bij twijfel gewoon de huisarts raadplegen en eventueel om een doorverwijzing vragen want voor ze een behandeling opstarten willen ze eerst je cyclus en bloedwaardes n maand in de gate houden.
succes!

@daniejelle hey bedankt voor je antwoord! Dat biedt iig hoop dat als het structureel aanhoudt dat er wel wat aan gedaan kan worden iig.
@@olifantje dankjewel ja bij is er na 9 dagen dus bloed... Maar ik heb dat nu 3 cyclussen gehad en voor mijn zwangerschap had ik 8 dagen. Maar nu heb ik mijn ovulatie ineens 3 dagen eerder dus misschien dat hij nu wel 11 oid wordt ??‍♀️ik ga het hopen... 14 maart zou mijn NOD zijn en heb vandaag mijn eisprong gevoeld en positieve ovulatietest gehad vanochtend.
@Liesle oh wat spannend! Ik hoop dat het allemaal goed gaat en je een gezonde zwangerschap hebt wanneer heb je een echo? 
@MammaJansen dankjewel ik ga volgende maand naar de huisarts als het nog steeds 9 dagen is al is het maar om even wat geruststelling te krijgen. Dan ben ik in ronde 5.. 4 maanden bezig... Wellicht zegt die nog twee maanden wachten maar dat zie ik dan wel.. 

Terug
Bovenaan