<p>Beste lezer,</p><p>Mijn dochter heeft het advies gekregen voor kader of kader/mavo. Niet vanwege haar denkniveau, want daar zit ze bij rekenen op havo niveau, en begrijpend lezen wisselde van mavo tot en met vwo de afgelopen 2 jaar, de cito van groep 7 goed gemaakt heeft (havo). Leertoetsen als geschiedenis, engelse woorden, topografie haalt ze allen 8+ cijfers.</p><p>Puur op basis van gedrag willen ze haar nu kader of kader/mavo advies geven, wat wij als ouders onbegrijpelijk vinden. Mijn dochter is gevoelig/introvert/onzeker en snel afgeleid. En emotioneel misschien nog wel geen 11. Ze wil ook niet snel iets van je aannemen, dus ergens kan ik me voorstellen dat ze in de klas niet de juiste werkhouding heeft.</p><p>Herkennen jullie dit en wat kunnen wij als ouders doen zodat ze niet naar het kader hoeft? We hebben al een protest in het dossier laten opnemen, maar vraag me af of ze daar überhaupt iets mee doen.</p><p>PS schoolniveau van mijn kind maakt mij echt niet uit, maar ik zie en weet aan de hand van haar cijfers dat kader geen uitdaging biedt voor haar.</p>